Auteur |
Bericht |
Juliannee
ApriliaForum Member
|
Mijn Aprilia start niet.
Ik ben een nieuw lid van dit forum, omdat ik sinds kort in het bezit ben van een Aprilia RS 50 uit 2005. Mijn vader en ik hebbend deze gekocht in Utrecht als niet lopende Aprilia. Wij hebben geconstateerd dat hij een warmloper heeft gehad, en daardoor ook een vastloper. Wij hebben het blok laten reviseren, en alles laten vernieuwen. Er is een nieuwe cilinder met zuiger opgekomen. Ik heb het blok er weer onder gezet, en de carburateur aangesloten en de kabels. Nu vraag ik mij af of ik de kabels goed aangesloten heb. Wanneer ik de startknop indruk hoor ik de bougie vonken, maar de startmotor hoor ik niet. Daarnaast als ik de benzine kraan open zet loopt er onder uit de vlotterkamer benzine. Er zit daar een gaatje onderin. Hoort dat?
Nu hebben wij de volgende vragen, en hopen dat iemand ons daar mee kan helpen omdat ik een beginnende sleutelaar ben:
Heeft iemand foto's of begrijpelijke tekeningen van hoe de carburateur aangesloten moet worden op het blok, en waar alle slangetjes en kabeltjes aan moeten?
Heeft iemand foto's of begrijpelijke tekeningen van de electriciteit van de brommer, waar welke stekker aan moet met welke kleur kabel en stekker?
Ik hoop dat er iemand mij daarmee kan helpen, zodat ik fijne kilometers kan rijden met mijn Aprilia RS 50! Kunnen jullie deze vragen verder doorsturen naar alle forum leden?
Hartelijke groet, Julian.
|
zo nov 04, 2012 3:03 pm |
|
|
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
Re: Mijn Aprilia start niet.
Welkom! Wat voor carburateur zit eronder? Zou je eens wat foto's kunnen maken hoe je het nu allemaal hebt aangesloten, en sowieso hoort er geen gat in je vlotterbakje te zitten.
zo nov 04, 2012 3:10 pm |
|
|
Riejusmx
ApriliaForum Member
|
Normaal zit aan dat gat een slang tog? Zit er niet een schroef aan de zijkant daarvoor?
|
zo nov 04, 2012 5:40 pm |
|
|
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
Wss zit er geen overloopschroef in.. als je die er nou eens indraait.. Welkom trouwens op AF!
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
zo nov 04, 2012 6:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
aprilialover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 28, 2009 1:44 pm Berichten: 574 Woonplaats: thuis
|
_________________ Ik zoek een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.
|
zo nov 04, 2012 7:06 pm |
|
|
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
ook beetje raar dat je je bougie hoort vonken terwijl je startmotor niet draait??? en benzine kan ook uit de overloop komen dat de vlotter vast zit? ga anders naar www.easy-parts.nl ---->> originele onderdelen ---> aprilia ----> Rs NM staan explode views van alle onderdelen. + zoeken op internet vind je heust wel foto van hoe het inelkaar hoort te zitten bij project pagina's ofzo.
|
zo nov 04, 2012 8:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
Juliannee
ApriliaForum Member
|
Allemaal alvast bedankt voor de reacties, ik zal morgen wat foto's van de carburateur maken en hoe alles is aangesloten.
|
zo nov 04, 2012 9:03 pm |
|
|
Juliannee
ApriliaForum Member
|
Hallo,
Ik heb vanavond met mijn vader alles nagelopen, we hebben geconstateerd dat die lekt doordat de pakking in de carburareur kapot is, we hebben al het nodige erop gezet en we zijn ermee gaan lopen en hij sloeg meteen aan. Het enige wat we nog moeten regelen is de electrische start, alvast bedankt voor jullie help!
Groet Julian.
|
ma nov 05, 2012 9:47 pm |
|
|
Riejusmx
ApriliaForum Member
|
Oo over die elecktrische start wil je ff bijhouden wat ke hebt gedaan...? Mijne wil ook niet starten... Denk dat het bedrading fout is maja als jij nog iets weet hoor ik dat graag :)
|
ma nov 05, 2012 11:52 pm |
|
|
Juliannee
ApriliaForum Member
|
Is goed! Ik denk bij mij ook of de bedrading of de startmotor, als het geregeld is stuur ik wel een pb!
|
di nov 06, 2012 2:25 pm |
|
|
Juliannee
ApriliaForum Member
|
We hebben vandaag de startmotor gereparee, je hoort hem nu wel draaien maar hij drijft de zuiger niet aan, wat zou dit kunnen zijn?
|
wo nov 07, 2012 7:06 pm |
|
|
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
dan komt hij niet tegen de startkrans aan die aan het vliegwiel zit. startmotor is dan wellicht verkeerd gemonteerd of versleten.
wo nov 07, 2012 10:49 pm |
|
|
|