Auteur |
Bericht |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
5Ah betekend dat je batterij 5A kan leveren gedurende 1H. Wat niet wil zeggen dat ze NIET meer kan leveren dan 5A 7A (knippers doen het maar kortstondig) Moet ze makkelijk kunnen trekken. EDIT: zie het fimpje nu pas (zonder geluid). Word alles enkel bediend door de batterij of krijg je ook nog voeding van de ontsteking?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma okt 08, 2012 3:47 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
uhu ja het was ook te mooi om waar te zijn Nja dan maar iets anders zoeken wat de oorzaak kan zijn
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
ma okt 08, 2012 3:49 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Venlonaer schreef: uhu ja het was ook te mooi om waar te zijn Nja dan maar iets anders zoeken wat de oorzaak kan zijn Als alles ENKEL op de batterij is aangesloten kan dit wel een oorzaak zijn. Ik ging ervanuit dat je spoelen ook aangesloten zijn en dat je wat gas geeft in het filmpje. Ik kan het momenteel enkel zonder geluid bekijken.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma okt 08, 2012 4:03 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
moe k dan 2 batterijen erin flikkeren? Spoelen zijn aangesloten en als ik voor het stoplicht stond ging t redelijk lelijk doen
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
ma okt 08, 2012 5:58 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Trek voor de grap eens de stekker van een knipperlicht los dan. Normaal zijn brommer knipperlichten ook maar 10w
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
ma okt 08, 2012 7:26 pm |
|
|
EdwindeRed
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 07, 2012 11:46 am Berichten: 8
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
EdwindeRed schreef: Hallo Apriliarijders,
Ik heb sinds gisteren een plaatje van een Aprilia Red rose Classic in mijn bezit,maar heeft alleen een probleempje:
Als ik mijn richtingaanwijzer naar links schakel dan knippert voor en achter en op het "dashboard",maar als ik rechtsaf schakel doet het voor en achter en op het "dashboard"niks. Wie heeft hier verstand van,kan het een questie van lampen zijn of misschien een massa probleem??
Ik hoop snel op reactie's.
Edwin Topic sluiten,is gerepareerd.
|
ma okt 08, 2012 7:29 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Hahaha ehm. Zo gaat dat niet, dit is een algemeen topic voor kleine vraagjes...
@Martin Zal ns proberen
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
ma okt 08, 2012 7:35 pm |
|
|
larsc2
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 8:20 pm Berichten: 512 Woonplaats: Klazienaveen
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Zijn de lampen van een Rs50 my nou gevoedt door wissel- of gelijkspanning, mijn multimeter is kapot dus kan het niet meten..
_________________
|
vr okt 19, 2012 12:01 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Gelijk
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
za okt 20, 2012 7:34 pm |
|
|
larsc2
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 8:20 pm Berichten: 512 Woonplaats: Klazienaveen
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Dus ik zou in principe gewoon een spanningsregelaar erbij kunnen plaatsen aan de lampaansluiting en die aan de accu doen, en daar de xenon weer van laten branden? Met een schakelaar tussen de spanningsregelaar om te voorkomen dat ie te veel oplaadt. Wat me onwaarschijnlijk lijkt aangezien de xenon 35 watt gebruikt.
Kan ik dan gewoon een universele spanningsregelaar van een brommer nemen?
_________________
|
za okt 20, 2012 8:16 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Je begrijpt het niet helemaal volgens mij. Als je de koplampen niet aansluit, gaat die stroom naar je accu. Als je accu vol is, dan stopt deze ook met laden. Je originele spanningsregelaar/gelijkrichter kan het echter niet opbrengen om je accu constant 35 watt of meer bij te laden. Daarvoor moet je een bruggelijkrichter aanschaffen en die monteren.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
zo okt 21, 2012 11:40 am |
|
|
larsc2
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 8:20 pm Berichten: 512 Woonplaats: Klazienaveen
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt idd, je zegt dat de lampen wisselspanning krijgen, een lamp is 35 watt, dus als ik de lamp niet aan heb gaat dat extra naar de accu standaard? Ik snap niet waarom ik een extra gelijkrichter moet monteren, daar is toch al wisselspanning?
Of bedoel je dat de gelijkrichter die er nu in zit al maximaal belast wordt door het huidige en dat ik daarom een extra moet plaatsen?
_________________
|
zo okt 21, 2012 11:44 am |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Kijk wisselspanning schakelt dus van polen... dus je accu laadt maar eens op en dan stopt t voor een moment, dit andere moment is als de polen omgedraaid zijn.
Om dat laatste moment te benutten kan je een bruggelijkrichter monteren, en dus meer opbrengst van de omgezette wisselspanning.
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
zo okt 21, 2012 11:50 am |
|
|
larsc2
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 8:20 pm Berichten: 512 Woonplaats: Klazienaveen
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Dus ik moet in principe een bruggelijkrichter plaatsen voor de spanningsregelaar?
Kan hij dat wel hebben dan, omdat ie dan toch theoretisch een keer zoveel vermogen geleverd krijgt?
_________________
|
zo okt 21, 2012 12:18 pm |
|
|
larsc2
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 8:20 pm Berichten: 512 Woonplaats: Klazienaveen
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1610 ... 0&ref=listZou zoiets kunnen werken, of is die niet zwaar genoeg?
_________________
|
zo okt 21, 2012 12:54 pm |
|
|
|