Toen ik 15 was kocht ik een speedake,
Ding liep 65 ofzo en was dus niet snel genoeg.
toen ik 16 werd en er eindelijk legaal op mocht rijden kwam er een technigas rs uitlaat onder + eurokit 70cc cilinder.
naja die liep wel zo'n 80 echte km/s :'(
Liep allemaal wel aardig totdat ik op een dag onderuit gleed op een recht stuk weg :| T had gevroren en dr lag een ijsplas van zo'n 5 meter die ik niet had gezien. Me scooter was door gegleden tegen een paal aan en naja hij starte nog maar verder was ie zo'n beetje total loss :|
Maandje daarna had ik een Aprilia ditech gekocht.
gelijk laten ontgrenzen en aan de gameboy gadaan.
Maja liep wel leuk enzo maar harder dan 95 op de teller(die 15 km afwijkt)
wou ie niet.
Dus nr-x :w, malossi multivar, polini speedclutch gele drukveer en 9 gr rolletjes aangeschaft. liep berg af 110-115 teller zegmaar 90-95h.
Naja 70cc voor ditech besteld, zou er binnen een week zijn maar die was er na 1,5 maand nog niet :|
En omdat ik ook niet al te beste verhalen erover hoorde besloot ik een rx te kopen.
Daarmee heb ik zo'n 2 weken onbegrenst rond gereden.
Toen een groter voortandwiel gekocht 15tands en een 17,5 mm carb.
Na een half jaar besloot ik om toch maar een 70cc cilinder te kopen.
Dit werd een gilardoni EVG 2.
K heb toen 1 maand ongeveer ermee gereden, toen begon et al weer te vervelen. Dus andere uitlaat erbij, dit werd de bidalot racing uitlaat (zelfde als de yasuni voor 70cc). Gelijk andere koppelingsplaten + veren gekocht omdat me koppeling anders zou gaan slippen.
cilinder:
smerige 17,5mm carb die verkocht is aan adriaan(speedfightWRC!!):
Toen ik die bidalot uitlaat nog geen 2 dagen had werd ik aangereden :|
Stomme crackhoer die niet uitkeek, ik stond namelijk stil te wachten totdat de auto's weer vooruit gingen. en zo ineens vlieg ik 2 meter naar voren.
Ze zag mij dus nieteens :o
Naja ik haar gegevens opschrijven enzo, verzekerings formulier ingevult.
Alleen zij wou dus nix betalen omdat mijn brommer volgens haar te hard liep |L en omdat er geen politie bij geweest was is er dus geen bewijs.
Intussen was ik aan t sparen geweest voor een nieuwe krukas + lagers :
Werd een yasil krukas + c3 lagers.
Dit was goed voor 11 pk :w
Kort daarna leerde ik
Sander kennen, hij wou me wel helpen met de krukas en hij wist iemand die veel verstand had van cilinder en carter tuning.
Toen heb ik mijn blok naar sander gebracht, en hij heeft em weer meegenomen naar goot (Maarten).
Terwijl me blok weg was heeft Adriaan(speedfightWRC!!) een OKO 24 mm dslide carb voor me opgehaalt.
Me setup was toen:
Gilardoni EVG Getuned door goot
Carters getuned door goot
Bidalot uitlaat
yasil krukas
24mm carb.
twv 13/46
Hiermee heb ik ook gesprint in genemuiden. Met mijn snelste tijd van 9,7 sec. En op de MBV testbank die daar stond had ik 14 pk :w
Nog ff een plaatje van me versnellingsbak :
Zo zag me carter eruit nadat ie terug was van goot:
Maar et ging me nog maar niet hard genoeg :w
Dus nog maar een HPI 2004 aangeschaft:
2 dagen nadat ik me binnenrotor erop gezet had is me naaldlager verrot gelopen :=
Cilinder was helemaal verneukt.
Na ffies sparen kocht ik een bidalot 70cc cilinder:
Gisteren heb ik mijn blok opgehaalt nadat ie getuned was door SandeRS.
Het blok hangt er nu weer onder, k moet alleen nog een clipje kopen om het voortandwiel mee vast te zetten en een verloop buisje voor de uitlaat.
En dan beginnen met inrijden.
K ga als ie is ingereden gelijk op de testbank ben toch wel benieuwd naar het resultaat :w
Wat ik nog wil veranderen is:
Underseat
Koplamp gaten gedicht.
Uitlaat laten berekenen
Velgen gepolijst/verchroomd
K hoop stilletjes toch wel op zo'n 17pk 8P
nog 1 van opzij:
voorkant:
Ffies 100km inrijden en dan op de testbank ben echt benieuwd
Wat er nog gaat gebeuren:
* 5 koppelingsplaten + mhr veren
* Monoseat kopen
* Andere uitlaat, K vindt een DPR underseatpijp wel super moet nog ff nagaan wat hiervan de kosten/prestaties zijn.
* Originele stikkers eraf > Bidalot stikkers + meer race merken op de kappen.
* Velgen gepolijst/verchroomd.
* Digitale toeren/km teller.
* Kabelboom er helemaal uit.
* Koplamp gaten gedicht.
* Nieuwe remblokjes achter.