Verekte bocht. Die wou maar niet goed lukken. Als ik hem mooi langs binnen hiel was men snelheid net te traag om de versnelling te trekken, draaide ik die breed uit wou het net wel lukken, maar moest ik de volgende linkse erg forceren.
Jeroenvs schreef:
En een heel kort filmpje omdat ik het door wilde sturen op m'n telefoon om te laten zien hoe rap Niels is!
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Keiji. schreef:
RonnyRacingTeam schreef:
Keiji. schreef:
wtf, waarom koppel je bij opschakelen?
Kost me minder tijd dan gas dichtdraaien en je krijgt nog een kleine duw na het ontkoppelen. Iets slijtiger voor de koppeling, wel sneller
Of kortweg, wegens een gebrek aan quick shifter!
oh zo. nja. weenie, ik trek op de motor sneller op als ik gewoon powershift, maar ik schakel dan niet echt in bochten ofzo. is me net iets te gek op een fazer1000 :p
Doe ik op circuit met de grote motor ook hoor. Toch is het sneller. Je kan laat je gas even snel los en terug open als de koppeling. Enkel heeft hij de tijd om nog even in toeren te klimmen tijdens het koppeling, met het lossen van de koppeling krijg je nog een klein duwtje omdat de motor nog op hogere toeren draaid, maar zoals ik aanhaal heb je wel elke keer slip.
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Keiji. schreef:
emmen is behoorlijk glad tov andere banen..
Tegenover de banen waar ik reeds gereden heb vind ik je stelling onjuist. Mijn bandje was gewoon lekker op. Profiel is er gans uitgereden, aan de zijkant.
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Die blokken zijn gemaakt voor de cross waarin ze nog veel erger mishaldeld worden. Er zit dan ook voor het relatief kleine vermogen een hele grote koppeling in.
_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Keiji. schreef:
RonnyRacingTeam schreef:
Keiji. schreef:
Of kortweg, wegens een gebrek aan quick shifter!
oh zo. nja. weenie, ik trek op de motor sneller op als ik gewoon powershift, maar ik schakel dan niet echt in bochten ofzo. is me net iets te gek op een fazer1000 :p
Doe ik op circuit met de grote motor ook hoor. Toch is het sneller. Je kan laat je gas even snel los en terug open als de koppeling. Enkel heeft hij de tijd om nog even in toeren te klimmen tijdens het koppeling, met het lossen van de koppeling krijg je nog een klein duwtje omdat de motor nog op hogere toeren draaid, maar zoals ik aanhaal heb je wel elke keer slip.
Hm, en hoevaak wissel je platen dan?[/quote]
Tot nu toe wissel ik meer van blok dan van platen Men origineel Honda NSF blok heeft belachelijk weinig vermogen voor de koppeling zodat je deze niet versleten krijgt. RM80 blok heb ik maar een paar koersjes mee gereden men AM6 blok heeft er ook niet lang ondergezeten en men huidig CR85 blok zit er nog niet lang onder.
Leuk beeldmateriaal! Reinout heeft ook nog filmpjes en foto's.
Maar om even te reageren op Sander, Keiji en Niels.
Sander: Vermogen is wel fijn en handig. Alleen niet nummer 1 punt om te verbeteren. Als je de vering goed hebt rij je er al 1-2 seconden af volgens Niels. Dus mijn vork gaat binnenkort uit elkaar. Maar met meer vermogen kan je harder in de bochten komen en je kan harder uit de bochten komen. Dit merkte ik al op de NSF van Niels(lees 21pk en ca. 70kg). Eerst reed ik in 1 versnelling rond en zat mn ronde tijd rond de 1 minuut 10. Maar toen ik hem doorhad(lees: ik maakte geen strakke bochten, remde vroeg in, kon wel redelijk uit bochten komen en won veel op het rechte stuk) zat ik al rond de minuut. En als je de rest allemaal onder controle heb. Rij je zoals Niels in 48 seconden over de baan.
Keiji: Mijn vering is goed en fijn voor over de weg en over drempels. Maar dat is niet vergelijkbaar met circuit rijden. Daar is het veelste zacht voor. Dus op Niels zijn tip ga ik dikkere olie in mijn voorvork doen zodat hij weinig tot niet dempt en een stuggere veer zoeken voor achter. Banden waren goed zei hij. Veel grip! En hij had het naar zijn zin op mijn Rieju. Was wel lachen.
Niels: Nogmaals bedankt voor de rit op je NSF! Ben weer een leuke ervaring rijker! En ik ga serieus dingen aan mijn Rieju veranderen want ik wil wel een snellere fiets! Eerst de vering en dan wat meer vermogen! Nu is zo'n NSF veelste klein voor mij. Ik zat er niet echt comfortabel op. Maar ik merkte wel gelijk dat je veel strakker/scherper kan sturen op zo'n ding. En het gaat gewoon hard op een ding van 70kg. :')
Hier heb ik ook nog wat foto's van Joep gekregen:
Ik op Niels zijn NSF:
Niels op mijn Rieju:
_________________ \8/Gang is alles, remmen is angst\8/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum