HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo jan 15, 2025 6:17 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 100  Volgende
 Zundapp 448 beunen ! 

boemeltjes
jaaaa 85%  85%  [ 17 ]
Neee 15%  15%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 20

 Zundapp 448 beunen ! 
Auteur Bericht
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
Wat een gekut zeg met die Cilinderwanden

NI(kkel) Ca(rbide) Sil(icium) ergens gaat het bij de firma ****** gewoon fout.
Nikkelcarbide is de drager, silicium zorgt dat het hard word.. die samenstelling is gewoon kut.

Voor ik de cilinder gemonteerd heb, is door Rob van Rossem alles aangepast... aangezien de Barikit racing zuiger met 1mm chromen zuigerveer (op jullie wens)
compleet anders vwb bemating was als een mahle zundapp zuiger met L-veer.
Ook is het blok door mijn vaste reviseur gereviseerd aangezien de krukaslagers en drijfstang dusdanig slijtage hebben gehad van de stukken cilinderwand uit de vorige cilinder, dat deze aan revisie toe was Ook heb ik voor de zekerheid de carburateur ultrasoon laten reinigen De Opnieuw genicasaelde cilinder met zuigerveer naar de firma hun wens 39mm 1mm chromen veer is dus op een perfect schoon en gereviseerd motorblok gekomen.
De Carburatueur heb ik ultrasoon laten reinigen dus er zat achter een perfecte 20mm mikuni vm20 gekomen.
De ontsteking stond op 0.70mm vbdp, perfect voor een 2 takt met mijn toerental.
De compressieverhouding is zelfs nog teruggebracht naar 12.5:1 om het thermisch gezonder te houden (Max 87gr vol belast).
Er is alleen getankt bij de shell (v-power Ron97) en gesmeerd met een speciale 2 takt olie met een perfecte verbrandingstemperatuur voor een luchtkoeler dit is een Ricinus olie, vele jaren al beproeft in gp races.


Ze kunnen geen kant op...


Wat ga ik nu doen is de hamvraag >?


-Nieuwe Zuiger opzoeken (huidige zuigersoort/type niet meer leverbaar en word niet meer gemaakt)
-Nieuwe Nikasil wand erin laten zetten (zuiger op 500e speling, dus zuiger eerst zien te krijgen)
-14 achterwiel pk's bereiken dmv MAXIMALE straat timingen
-Nieuwe opmaat uitlaat laten maken bijbehorend bij de maximale timingen
-HPI binnenrotor kopen


Bijlagen:
P8180630.JPG
P8180630.JPG [ 44.39 KiB | 2927 keer bekeken ]
P8180629.JPG
P8180629.JPG [ 53.88 KiB | 2927 keer bekeken ]
P8180628.JPG
P8180628.JPG [ 66.55 KiB | 2927 keer bekeken ]
P8180627.JPG
P8180627.JPG [ 50.19 KiB | 2927 keer bekeken ]
P8180626.JPG
P8180626.JPG [ 46.81 KiB | 2927 keer bekeken ]
P8180625.JPG
P8180625.JPG [ 52.04 KiB | 2927 keer bekeken ]

_________________
No shit !?
zo aug 19, 2012 3:57 am
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
Wat een gekloot zeg, zou blijf je bezig.

Mijn pa heeft jaren bij shell gewerkt en de v power is een gewone 95 octaan benzine! Bp, wat ook dicht bij shell zit, heeft als enige nog normale 98 octaan.
Als ik jou was zou ik gewoon een keer naar een duitse aral pomp rijden en 102 halen. Deze is van een veel hogere kwaliteit.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


zo aug 19, 2012 10:22 am
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
Heb jij niet een wand van ATM erin zitten via rob? ik zou toch eens gaan nadenken over n x centen betalen en gewoon bijv. naar powerseal gaan, ondanks dat die gasten het ook niet perfect doen blijven bij mij 2 wandjes gewoon op maat zitten :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


zo aug 19, 2012 11:24 am
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
Je moet bij powerseal gewoon even duidelijk zijn. Als het niet klopt wat je doet dan komt het gewoon weer terug. Meestal doet mike ze dan zelf en is er niets op aan te merken.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


zo aug 19, 2012 11:32 am
Profiel
kenny77
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 22, 2011 5:53 pm
Berichten: 319
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
af1rs schreef:
Wat een gekut zeg met die Cilinderwanden
Wat ga ik nu doen is de hamvraag >?


Luchtgekoelde crossmotor cilinder (met gietijzerenbus) erop beunen geen idee?
Meer vermogen minder gezeik.


zo aug 19, 2012 11:46 am
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
petertzr schreef:
Heb jij niet een wand van ATM erin zitten via rob? ik zou toch eens gaan nadenken over n x centen betalen en gewoon bijv. naar powerseal gaan, ondanks dat die gasten het ook niet perfect doen blijven bij mij 2 wandjes gewoon op maat zitten :^^:


Word gewoon voor betaald hoor, daar weet jij niks van. :S:

_________________
No shit !?


zo aug 19, 2012 1:37 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
kenny77 schreef:
Luchtgekoelde crossmotor cilinder (met gietijzerenbus) erop beunen geen idee?
Meer vermogen minder gezeik.


Andere slag, tapeinden moeten verzet worden.. etc etc... en gietijzer is ook niet ideaal.. kan ik beter een bus draaien GGG 30 gietijzer met 2mm wand dikte en vervolgens met een lichte perspassing erin zetten, poorten weer openwerken klaar..

Maar ook dat is beun :D:


RSjoep schreef:
Je moet bij powerseal gewoon even duidelijk zijn. Als het niet klopt wat je doet dan komt het gewoon weer terug. Meestal doet mike ze dan zelf en is er niets op aan te merken.


Dus bij Powerseal door Mike laten doen :D:

_________________
No shit !?


zo aug 19, 2012 3:04 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
af1rs schreef:
petertzr schreef:
Heb jij niet een wand van ATM erin zitten via rob? ik zou toch eens gaan nadenken over n x centen betalen en gewoon bijv. naar powerseal gaan, ondanks dat die gasten het ook niet perfect doen blijven bij mij 2 wandjes gewoon op maat zitten :^^:


Word gewoon voor betaald hoor, daar weet jij niks van. :S:


Je hebt het de vorige x toch met garantie geregeld, dat zou iig uit de mailtjes moeten worden geconcludeerd die je toen rond bazuinde op internet.. :00:
Als ik dat destijds dan "verkeerd" heb begrepen, my bad..

_________________
Thom'z BeunBaas


zo aug 19, 2012 4:44 pm
Profiel
kenny77
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 22, 2011 5:53 pm
Berichten: 319
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
af1rs schreef:
kenny77 schreef:
Luchtgekoelde crossmotor cilinder (met gietijzerenbus) erop beunen geen idee?
Meer vermogen minder gezeik.


Andere slag, tapeinden moeten verzet worden.. etc etc... en gietijzer is ook niet ideaal.. kan ik beter een bus draaien GGG 30 gietijzer met 2mm wand dikte en vervolgens met een lichte perspassing erin zetten, poorten weer openwerken klaar..

Maar ook dat is beun :D:


Klopt, maar je pompt er zo veel geld in, ik dacht het is vast geen probleem om iemand te zoeken die je een dikke alu plaat op een carter setje kan lassen en uit kan frezen / kotteren.

Slag verschil valt mee, begin jaren 80 80cc crossers zitten allemaal rond 42mm, ik weet zo uit het hoofd niet wat zundapp heeft maar zal niet ver daar vanaf liggen?
Dus dat verschil is prima op te lossen.

CR50 / 60 is ook wel een leuke cilinder.

Nu zijn die oude cilinders ook niet optimaal, maar wel al een wat betere basis als een zundapp cilinder.

Klopt dat dit niet ideaal is, maar voor op straat ga je daar echt geen problemen mee krijgen.
Ik heb zelf een tijd een luchtgekoeld yz80 blok onder mijn dt50 gehad, dat ging ook gewoon prima, enigste wat na een tijd rijden kapot ging is de zuigerveer omdat de zuigerspeling te groot was en er een gare immi zuiger in zat.
Maarja laat je hem boren/honen voor 3 tientjes en je hebt weer een nieuwe cilinder.
Waar ik dus het voordeel zie tegenover nikasil (al zou nikasil ook niet zo snel eruit mogen lopen natuurlijk)

Met dat blokje liep de DT 118 km/h op de tomtom rechtop zittend, met een zuiger die ver op was, standaard cilinder en kop met een te grote squish , een opvoer uitlaatje van een dt80, originele yz80 ontsteking met een slechtere curve als een hpi.
Dus eigenlijk was dat nog totaal ruk, maar als je dus alles op elkaar af laat stemmen kan er best een leuk resultaat uit komen. :)


zo aug 19, 2012 6:08 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448, ritje,.
petertzr schreef:
Je hebt het de vorige x toch met garantie geregeld, dat zou iig uit de mailtjes moeten worden geconcludeerd die je toen rond bazuinde op internet.. :00:
Als ik dat destijds dan "verkeerd" heb begrepen, my bad..


De Cilinderwand, de blokrevisie, zuiger, bewerkingen etc niet.
Niet alles staat hier.

Maar is al geregeld cilinder gaat naar Italie, voor een andere cilinderwand :L:

_________________
No shit !?


zo aug 19, 2012 7:13 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
Zoals de titel zegt, hij mag pas terugkomen als hij spaans geleerd heeft... spaanse 2 takt geluiden moet hij maken dus.
De cursus zal ca 8-10 weken duren.

_________________
No shit !?


ma aug 20, 2012 9:09 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
ochja, en heb tijdelijk een cilindertje dat 75-80 loopt :^^:

_________________
No shit !?


ma aug 20, 2012 9:10 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
Edit, ik heb nog een plug en play 70cc set nu.... die zal zown 100km lopen :^^:

_________________
No shit !?


di aug 21, 2012 12:25 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
he

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


di aug 21, 2012 12:43 am
Profiel
Maup
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm
Berichten: 1791
Woonplaats: Maasdijk
Bericht Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
af1rs schreef:
Zoals de titel zegt, hij mag pas terugkomen als hij spaans geleerd heeft... spaanse 2 takt geluiden moet hij maken dus.
De cursus zal ca 8-10 weken duren.

Eerst naar italie en dan naar spanje?

_________________
Vertrouwen is goed, controle is beter.


di aug 21, 2012 10:10 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: