Auteur |
Bericht |
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
Wat een gekut zeg met die Cilinderwanden
NI(kkel) Ca(rbide) Sil(icium) ergens gaat het bij de firma ****** gewoon fout. Nikkelcarbide is de drager, silicium zorgt dat het hard word.. die samenstelling is gewoon kut.
Voor ik de cilinder gemonteerd heb, is door Rob van Rossem alles aangepast... aangezien de Barikit racing zuiger met 1mm chromen zuigerveer (op jullie wens) compleet anders vwb bemating was als een mahle zundapp zuiger met L-veer. Ook is het blok door mijn vaste reviseur gereviseerd aangezien de krukaslagers en drijfstang dusdanig slijtage hebben gehad van de stukken cilinderwand uit de vorige cilinder, dat deze aan revisie toe was Ook heb ik voor de zekerheid de carburateur ultrasoon laten reinigen De Opnieuw genicasaelde cilinder met zuigerveer naar de firma hun wens 39mm 1mm chromen veer is dus op een perfect schoon en gereviseerd motorblok gekomen. De Carburatueur heb ik ultrasoon laten reinigen dus er zat achter een perfecte 20mm mikuni vm20 gekomen. De ontsteking stond op 0.70mm vbdp, perfect voor een 2 takt met mijn toerental. De compressieverhouding is zelfs nog teruggebracht naar 12.5:1 om het thermisch gezonder te houden (Max 87gr vol belast). Er is alleen getankt bij de shell (v-power Ron97) en gesmeerd met een speciale 2 takt olie met een perfecte verbrandingstemperatuur voor een luchtkoeler dit is een Ricinus olie, vele jaren al beproeft in gp races.
Ze kunnen geen kant op...
Wat ga ik nu doen is de hamvraag >?
-Nieuwe Zuiger opzoeken (huidige zuigersoort/type niet meer leverbaar en word niet meer gemaakt) -Nieuwe Nikasil wand erin laten zetten (zuiger op 500e speling, dus zuiger eerst zien te krijgen) -14 achterwiel pk's bereiken dmv MAXIMALE straat timingen -Nieuwe opmaat uitlaat laten maken bijbehorend bij de maximale timingen -HPI binnenrotor kopen
_________________ No shit !?
|
zo aug 19, 2012 3:57 am |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
Wat een gekloot zeg, zou blijf je bezig.
Mijn pa heeft jaren bij shell gewerkt en de v power is een gewone 95 octaan benzine! Bp, wat ook dicht bij shell zit, heeft als enige nog normale 98 octaan. Als ik jou was zou ik gewoon een keer naar een duitse aral pomp rijden en 102 halen. Deze is van een veel hogere kwaliteit.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
zo aug 19, 2012 10:22 am |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
Heb jij niet een wand van ATM erin zitten via rob? ik zou toch eens gaan nadenken over n x centen betalen en gewoon bijv. naar powerseal gaan, ondanks dat die gasten het ook niet perfect doen blijven bij mij 2 wandjes gewoon op maat zitten
_________________ Thom'z BeunBaas
|
zo aug 19, 2012 11:24 am |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
Je moet bij powerseal gewoon even duidelijk zijn. Als het niet klopt wat je doet dan komt het gewoon weer terug. Meestal doet mike ze dan zelf en is er niets op aan te merken.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
zo aug 19, 2012 11:32 am |
|
|
kenny77
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 22, 2011 5:53 pm Berichten: 319
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
af1rs schreef: Wat een gekut zeg met die Cilinderwanden Wat ga ik nu doen is de hamvraag >?
Luchtgekoelde crossmotor cilinder (met gietijzerenbus) erop beunen geen idee? Meer vermogen minder gezeik.
|
zo aug 19, 2012 11:46 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
petertzr schreef: Heb jij niet een wand van ATM erin zitten via rob? ik zou toch eens gaan nadenken over n x centen betalen en gewoon bijv. naar powerseal gaan, ondanks dat die gasten het ook niet perfect doen blijven bij mij 2 wandjes gewoon op maat zitten Word gewoon voor betaald hoor, daar weet jij niks van.
_________________ No shit !?
|
zo aug 19, 2012 1:37 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
kenny77 schreef: Luchtgekoelde crossmotor cilinder (met gietijzerenbus) erop beunen geen idee? Meer vermogen minder gezeik. Andere slag, tapeinden moeten verzet worden.. etc etc... en gietijzer is ook niet ideaal.. kan ik beter een bus draaien GGG 30 gietijzer met 2mm wand dikte en vervolgens met een lichte perspassing erin zetten, poorten weer openwerken klaar.. Maar ook dat is beun RSjoep schreef: Je moet bij powerseal gewoon even duidelijk zijn. Als het niet klopt wat je doet dan komt het gewoon weer terug. Meestal doet mike ze dan zelf en is er niets op aan te merken. Dus bij Powerseal door Mike laten doen
_________________ No shit !?
|
zo aug 19, 2012 3:04 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
af1rs schreef: petertzr schreef: Heb jij niet een wand van ATM erin zitten via rob? ik zou toch eens gaan nadenken over n x centen betalen en gewoon bijv. naar powerseal gaan, ondanks dat die gasten het ook niet perfect doen blijven bij mij 2 wandjes gewoon op maat zitten Word gewoon voor betaald hoor, daar weet jij niks van. Je hebt het de vorige x toch met garantie geregeld, dat zou iig uit de mailtjes moeten worden geconcludeerd die je toen rond bazuinde op internet.. Als ik dat destijds dan "verkeerd" heb begrepen, my bad..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
zo aug 19, 2012 4:44 pm |
|
|
kenny77
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 22, 2011 5:53 pm Berichten: 319
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
af1rs schreef: kenny77 schreef: Luchtgekoelde crossmotor cilinder (met gietijzerenbus) erop beunen geen idee? Meer vermogen minder gezeik. Andere slag, tapeinden moeten verzet worden.. etc etc... en gietijzer is ook niet ideaal.. kan ik beter een bus draaien GGG 30 gietijzer met 2mm wand dikte en vervolgens met een lichte perspassing erin zetten, poorten weer openwerken klaar.. Maar ook dat is beun Klopt, maar je pompt er zo veel geld in, ik dacht het is vast geen probleem om iemand te zoeken die je een dikke alu plaat op een carter setje kan lassen en uit kan frezen / kotteren. Slag verschil valt mee, begin jaren 80 80cc crossers zitten allemaal rond 42mm, ik weet zo uit het hoofd niet wat zundapp heeft maar zal niet ver daar vanaf liggen? Dus dat verschil is prima op te lossen. CR50 / 60 is ook wel een leuke cilinder. Nu zijn die oude cilinders ook niet optimaal, maar wel al een wat betere basis als een zundapp cilinder. Klopt dat dit niet ideaal is, maar voor op straat ga je daar echt geen problemen mee krijgen. Ik heb zelf een tijd een luchtgekoeld yz80 blok onder mijn dt50 gehad, dat ging ook gewoon prima, enigste wat na een tijd rijden kapot ging is de zuigerveer omdat de zuigerspeling te groot was en er een gare immi zuiger in zat. Maarja laat je hem boren/honen voor 3 tientjes en je hebt weer een nieuwe cilinder. Waar ik dus het voordeel zie tegenover nikasil (al zou nikasil ook niet zo snel eruit mogen lopen natuurlijk) Met dat blokje liep de DT 118 km/h op de tomtom rechtop zittend, met een zuiger die ver op was, standaard cilinder en kop met een te grote squish , een opvoer uitlaatje van een dt80, originele yz80 ontsteking met een slechtere curve als een hpi. Dus eigenlijk was dat nog totaal ruk, maar als je dus alles op elkaar af laat stemmen kan er best een leuk resultaat uit komen. :)
|
zo aug 19, 2012 6:08 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, ritje,.
petertzr schreef: Je hebt het de vorige x toch met garantie geregeld, dat zou iig uit de mailtjes moeten worden geconcludeerd die je toen rond bazuinde op internet.. Als ik dat destijds dan "verkeerd" heb begrepen, my bad.. De Cilinderwand, de blokrevisie, zuiger, bewerkingen etc niet. Niet alles staat hier. Maar is al geregeld cilinder gaat naar Italie, voor een andere cilinderwand
_________________ No shit !?
|
zo aug 19, 2012 7:13 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
Zoals de titel zegt, hij mag pas terugkomen als hij spaans geleerd heeft... spaanse 2 takt geluiden moet hij maken dus. De cursus zal ca 8-10 weken duren.
_________________ No shit !?
|
ma aug 20, 2012 9:09 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
ochja, en heb tijdelijk een cilindertje dat 75-80 loopt
_________________ No shit !?
|
ma aug 20, 2012 9:10 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
Edit, ik heb nog een plug en play 70cc set nu.... die zal zown 100km lopen
_________________ No shit !?
|
di aug 21, 2012 12:25 am |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
he
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
di aug 21, 2012 12:43 am |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Zundapp 448, Cilinder op excursie in spanje !
af1rs schreef: Zoals de titel zegt, hij mag pas terugkomen als hij spaans geleerd heeft... spaanse 2 takt geluiden moet hij maken dus. De cursus zal ca 8-10 weken duren. Eerst naar italie en dan naar spanje?
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
di aug 21, 2012 10:10 am |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|