Auteur |
Bericht |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Wat gebruiken jullie om velgen schoon te krijgen maar de beschermlaag (in mijn geval coating maar kan ook anodisering zijn) niet aan te tasten? Heb m'n RRX gietwielen (Derbi GPR, Aprilia RS) in m'n MRX Pro gegooid maar ziet er niet uit als ze vies zijn Remmenreiniger had ik al gehoord, maar dat is toch niet chill voor de coating?
ma aug 13, 2012 11:33 am |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Nahh met remmenreiniger word het wel goed schoon alleen word het dof. Ik maak het eerst schoon met remmenreiniger en dan smeer ik ze in met WD40. Zodat ze mooi glimmen en dan laten staan en dan heb je een mooi beschermlaagje over je velgen en ze glimmen. 
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
ma aug 13, 2012 1:20 pm |
Persoonlijk album
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
m-v schreef: als ik een middel/hoog toerige 70 of 80cc op mijn am6 doe met een 24mm carb. de rest orgineel zal de koppeling en krukas het dan redden met alleen ophoogplaten, mis de koppeling niet maar zal de krukas het dan houden?
alvast bedankt max Wat bedoel je hiermee?
ma aug 13, 2012 2:09 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Repeating
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 04, 2011 7:33 pm Berichten: 178 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Venlonaer schreef: Wat gebruiken jullie om velgen schoon te krijgen maar de beschermlaag (in mijn geval coating maar kan ook anodisering zijn) niet aan te tasten? Heb m'n RRX gietwielen (Derbi GPR, Aprilia RS) in m'n MRX Pro gegooid maar ziet er niet uit als ze vies zijn Remmenreiniger had ik al gehoord, maar dat is toch niet chill voor de coating? Ik heb dezelfde vraag voor me zwarte velgen. Ik heb commendant al geprobeerd. Het werkt wel maar is vies veel werk en in die hoekjes krijg je het niet fatsoenlijk. Morgen Dasty halen. 
|
ma aug 13, 2012 5:34 pm |
|
 |
sebas1976
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 06, 2012 6:52 pm Berichten: 35 Afbeeldingen: 0
|
Repeating schreef: Venlonaer schreef: Wat gebruiken jullie om velgen schoon te krijgen maar de beschermlaag (in mijn geval coating maar kan ook anodisering zijn) niet aan te tasten? Heb m'n RRX gietwielen (Derbi GPR, Aprilia RS) in m'n MRX Pro gegooid maar ziet er niet uit als ze vies zijn Remmenreiniger had ik al gehoord, maar dat is toch niet chill voor de coating? Ik heb dezelfde vraag voor me zwarte velgen. Ik heb commendant al geprobeerd. Het werkt wel maar is vies veel werk en in die hoekjes krijg je het niet fatsoenlijk. Morgen Dasty halen.  Dasty is super spul, Je heb er 2 soorten in die gele en een zwarte bus. Alleen je moet het echt op je velgen gebruiken en niet op je frame. ik heb een rs 125 en ik heb me rot zitten poetsen omdat ik niet goed afgedroogd had  Dus ik gebruikt het voor mijn velgen van mijn auto en motor :-P
|
ma aug 13, 2012 5:48 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Repeating
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 04, 2011 7:33 pm Berichten: 178 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Ja die gele moet je hebben toch?
De rest hier op het forum doet met dat spul bijna de hele brommer ofniet?
|
ma aug 13, 2012 6:25 pm |
|
 |
sebas1976
ApriliaForum Member
|
Repeating schreef: Ja die gele moet je hebben toch?
De rest hier op het forum doet met dat spul bijna de hele brommer ofniet? Dat gele spul gebruik ik ook, maar alleen op mijn velgen. De rest gewoon met een soppie want dat spul is echt sterk. En dat voor 2 euro hahaha
|
ma aug 13, 2012 7:19 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Repeating
ApriliaForum Member
|
How to 'Brommer poesten' http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=14922&start=105Volgens hun kun je het overal gebruiken. Zolang je het maar fatsoenlijk afspoelt.
|
ma aug 13, 2012 7:25 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Zal eens kijken of ik heb mooi gepoest krijg. Was 'm aant zoeken maar heb blijkbaar nog een leesbril nodig :')
Thanks
ma aug 13, 2012 7:29 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
sebas1976 schreef: Repeating schreef: Venlonaer schreef: Wat gebruiken jullie om velgen schoon te krijgen maar de beschermlaag (in mijn geval coating maar kan ook anodisering zijn) niet aan te tasten? Heb m'n RRX gietwielen (Derbi GPR, Aprilia RS) in m'n MRX Pro gegooid maar ziet er niet uit als ze vies zijn Remmenreiniger had ik al gehoord, maar dat is toch niet chill voor de coating? Ik heb dezelfde vraag voor me zwarte velgen. Ik heb commendant al geprobeerd. Het werkt wel maar is vies veel werk en in die hoekjes krijg je het niet fatsoenlijk. Morgen Dasty halen.  Dasty is super spul, Je heb er 2 soorten in die gele en een zwarte bus. Alleen je moet het echt op je velgen gebruiken en niet op je frame. ik heb een rs 125 en ik heb me rot zitten poetsen omdat ik niet goed afgedroogd had  Dus ik gebruikt het voor mijn velgen van mijn auto en motor :-P Waarom zou je geen dasty gebruiken op je frame?
ma aug 13, 2012 8:02 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Repeating
ApriliaForum Member
|
Omdat ie bang is dat ie wat verneukt?
|
ma aug 13, 2012 8:05 pm |
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
mijn achterbrug maak ik juist schoon met dasty, net zoals mijn velgen en mijn blok
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
ma aug 13, 2012 8:10 pm |
|
 |
Repeating
ApriliaForum Member
|
FlorisFerrari schreef: mijn achterbrug maak ik juist schoon met dasty, net zoals mijn velgen en mijn blok Wat doet dat eigenlijk met je rubbers (slangen ect) bij je blok? Niks zolang je het fatsoenlijk afspoelt?
|
ma aug 13, 2012 8:24 pm |
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik heb zelf nooit ook maar enige 'verwering' of andere slijtage gezien, die is gekomen van dasty. En ik spoel het gewoon allemaal goed af met de tuinslang 
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
ma aug 13, 2012 8:38 pm |
|
 |
sebas1976
ApriliaForum Member
|
Repeating schreef: Omdat ie bang is dat ie wat verneukt? Precies hahaha Maar het neemt niet weg dat het goed spul is hoor, ik gebruikt het nog steeds met liefde 
|
ma aug 13, 2012 10:43 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|