Auteur |
Bericht |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Advies beginnen met tunen
Denk dat Keiji dat ook wel bedoelt, maar wat heeft een zuigerveer vervangen eigenlijk dan voor zin als je gelijk de zuiger vervangt?
Of is t gewoon als de zuigerslotspeling te snel groot is geworden en je m nog na bijv 1500 km vervangt en na 1,5K weer n overmaat neemt?
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
wo jul 18, 2012 11:50 am |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Advies beginnen met tunen
Venlonaer schreef: Denk dat Keiji dat ook wel bedoelt, maar wat heeft een zuigerveer vervangen eigenlijk dan voor zin als je gelijk de zuiger vervangt?
Of is t gewoon als de zuigerslotspeling te snel groot is geworden en je m nog na bijv 1500 km vervangt en na 1,5K weer n overmaat neemt? Wat is een zuigerslotspeling. Je bedoeld de slotspeling van de zuigerveer neem ik aan? Waarom zomaar overmaat nemen? Mijn MHR 70cc cilinder van men street magic draaid al 3 koers seizoenen mee. Ik zit nu pas aan maatje B zuiger. Komt van O en A. Ding draaid continue 14K (is dan ook een scooter blok). Rijd ik met gemak half seizoen met één zuiger. Op een vermogen van +/- 18Pk.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
wo jul 18, 2012 12:57 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Advies beginnen met tunen
Potdomme Kris, ik zit met dezelfde overwegingen. Als je tot het voorjaar wacht kan ik je de ervaring vertellen over BRK88. Die komt in mijn bezit namelijk.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo jul 18, 2012 1:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Advies beginnen met tunen
RonnyRacingTeam schreef: Venlonaer schreef: Denk dat Keiji dat ook wel bedoelt, maar wat heeft een zuigerveer vervangen eigenlijk dan voor zin als je gelijk de zuiger vervangt?
Of is t gewoon als de zuigerslotspeling te snel groot is geworden en je m nog na bijv 1500 km vervangt en na 1,5K weer n overmaat neemt? Wat is een zuigerslotspeling. Je bedoeld de slotspeling van de zuigerveer neem ik aan? Waarom zomaar overmaat nemen? Mijn MHR 70cc cilinder van men street magic draaid al 3 koers seizoenen mee. Ik zit nu pas aan maatje B zuiger. Komt van O en A. Ding draaid continue 14K (is dan ook een scooter blok). Rijd ik met gemak half seizoen met één zuiger. Op een vermogen van +/- 18Pk. Ja dat ja, ik gebruik soms de verkeerde termen ook maar las het 2 keer in 2 verschillende topics dus dan raak je in de war. En een overmaat nemen, naja omdat de zuiger slijt en de cilinder toch ook ietsjes groter wordt na elke zuiger? rieju-rrx schreef: Potdomme Kris, ik zit met dezelfde overwegingen. Als je tot het voorjaar wacht kan ik je de ervaring vertellen over BRK88. Die komt in mijn bezit namelijk. Ik ben benieuwd
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
wo jul 18, 2012 1:56 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Advies beginnen met tunen
Als het goed voor elkaar is slijt een zuiger in een cilinder vandaar de overmaat zodat je daardoor niet je cilinder opnieuw hoeft te nicasealen en honen.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo jul 18, 2012 2:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Advies beginnen met tunen
Na 4 overmaten wel denkz want er heb niks groters dan D gevonden
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
wo jul 18, 2012 2:14 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Advies beginnen met tunen
Ja op een gegeven moment is het op ja. Nieuw wandje erin zuiger in laten meten en je hebt weer een verse kit.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo jul 18, 2012 2:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Advies beginnen met tunen
Ja maja das m'n vraag nu of ik halverwege de zuigerleeftijd niet een nieuwe zuigerveer kan monteren zodat ik 1K langer meegaat... /domme uitspraken voorbehouden :')
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
wo jul 18, 2012 2:28 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Advies beginnen met tunen
Ja kan. Heb ik ook gedaan met mijn standaard cilinder. :) en hij loopt als nieuw! Alleen het draait weinig toeren dus is niet vooruit te branden.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo jul 18, 2012 2:29 pm |
Persoonlijk album
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Advies beginnen met tunen
rieju-rrx schreef: Als het goed voor elkaar is slijt een zuiger in een cilinder vandaar de overmaat zodat je daardoor niet je cilinder opnieuw hoeft te nicasealen en honen. Als het goed voor elkaar is slijt de zuiger en de cilinder nagenoeg niet Als je cilinder even snel als de zuiger slijt zou ik die troep niet kopen.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
wo jul 18, 2012 2:32 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Advies beginnen met tunen
Nee klopt. Maar over het algemeen slijt een zuiger in een cilinder en niet andersom.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo jul 18, 2012 2:38 pm |
Persoonlijk album
|
|
jos vd bel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 13, 2009 3:07 pm Berichten: 291
|
Re: Advies beginnen met tunen
Venlonaer schreef: Maar wel nog 'n vraagje over de giet; De gietijzeren versie levert volgens sommige mensen maar 12-13 pk, de poorten komen overeen met die van een roze top maar door de langere slag levert ie meer koppel. De roze top valt rond tegen de 15pk uit te halen... Hoe komt het dan dat die TPR85 minder pk heeft? Pk ingeleverd voor koppel? Want eigenlijk zou ie volgens mij net zoveel pk moeten hebben, alleen meer koppel dan de roze top door de langere slag?
roze top moet meer uit gehaald kunnen worden, ik had met een zwarte top, zelf getuned 15.2pk met een hele brede powerband, van 0 - 135 km/h in ze 6de versnelling 49.5mm zuiger van een roze top, en de timing/squich aangepast
_________________ mijn brum: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=14800
|
wo jul 25, 2012 12:19 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Advies beginnen met tunen
jos vd bel schreef: Venlonaer schreef: Maar wel nog 'n vraagje over de giet; De gietijzeren versie levert volgens sommige mensen maar 12-13 pk, de poorten komen overeen met die van een roze top maar door de langere slag levert ie meer koppel. De roze top valt rond tegen de 15pk uit te halen... Hoe komt het dan dat die TPR85 minder pk heeft? Pk ingeleverd voor koppel? Want eigenlijk zou ie volgens mij net zoveel pk moeten hebben, alleen meer koppel dan de roze top door de langere slag?
roze top moet meer uit gehaald kunnen worden, ik had met een zwarte top, zelf getuned 15.2pk met een hele brede powerband, van 0 - 135 km/h in ze 6de versnelling 49.5mm zuiger van een roze top, en de timing/squich aangepast 0 naar 135 in z'n 6 geloof ik dan weer niks van
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
do jul 26, 2012 10:26 am |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Advies beginnen met tunen
hangt er vanaf hoe lang je hebt
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
do jul 26, 2012 2:15 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Advies beginnen met tunen
*Vincent* schreef: hangt er vanaf hoe lang je hebt vanaf de 10 oid kan dan wel weer, maar geloof er niks van dat je met een vertanding waarmee je 135 gaat in zn 6 weg kan rijden
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
do jul 26, 2012 2:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
|