Auteur |
Bericht |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
Racekees schreef: benzine van de pomp sucks, beter ff naar duitsland, octaan 100 + halen, scheutje octaanbooster erbij en met valvoline racing 2t, of castrol a747 rijden(1 op 40).
als ik normale 98 tank, kan ik mn zuiger na 2 testruns wegdumpen Mag je ook niet mee sprinten jong
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
ma mei 28, 2012 8:56 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
JB1 schreef: 14:1 is té hoog man, dan moet er al octaan 100 in.
13.5 is max voor 98 Rob tuned al 17 jaar, en heeft meer bereikt als menig tuner. die gaat echt geen nonsens vertellen. Maar hij gaat naar 12.5 om 1 en blijf lekker shell v-power tanken
_________________ No shit !?
|
ma mei 28, 2012 4:07 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
Racekees schreef: benzine van de pomp sucks, beter ff naar duitsland, octaan 100 + halen, scheutje octaanbooster erbij en met valvoline racing 2t, of castrol a747 rijden(1 op 40).
als ik normale 98 tank, kan ik mn zuiger na 2 testruns wegdumpen Toevallig vanochtend nog gehaald, 1,75 per liter voor de 102 octaan
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
ma mei 28, 2012 5:01 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
en je schiet er geen ruk mee op behalve dat het thermisch beter onder controle is en het pingelen tegen gaat, maar een hoge compressie verhouding (->1:14 + ) is achterhaald inmiddels. zitten teveel nadelen ipv voordelen aan verbonden.
_________________ No shit !?
|
di mei 29, 2012 12:26 am |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
Met het spul waar wij mee rijden schiet je er best wat mee op... Pingelen is dan zoiezo uitgesloten. hoge compressie verhoudingen zijn zoiezo redelijk zinloos.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
di mei 29, 2012 12:29 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
RSjoep schreef: Met het spul waar wij mee rijden schiet je er best wat mee op... Pingelen is dan zoiezo uitgesloten. hoge compressie verhoudingen zijn zoiezo redelijk zinloos. Maar je topvermogen loopt terug, omdat de brandstof eerder slechter als beter verbrand. Heb dit bij pieter schmidt toen zelfs op de bank mogen aanschouwen. Nee hoor, veel compressie heb je onderin een stuk lekkerder vermogen hoor, alleen het wil niet echt doorlopen (en je bigend vind het minder)
_________________ No shit !?
|
di mei 29, 2012 12:35 am |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
af1rs schreef: en je schiet er geen ruk mee op behalve dat het thermisch beter onder controle is en het pingelen tegen gaat, maar een hoge compressie verhouding (->1:14 + ) is achterhaald inmiddels. zitten teveel nadelen ipv voordelen aan verbonden. Nee, dat is inderdaad geen ruk, volstrekt onbelangrijk. Ik tank zelf gewoon 95, maar als je gaat mierenneuken in je cilinder zoals jij nu doet (niet negatief bedoeld, techniek is mooi) is dat één van de eerste dingen waar je naar kijkt. Met een hoger octaangehalte valt er bijvoorbeeld meer winst op de timing van je ontsteking te halen. Als je door je brandstofkeuze ergens risico kan verlagen, kan je in de rest van je set-up meer risico nemen.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
di mei 29, 2012 12:45 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
mijn cilinder is met deze timingen tot het uiterste geperfectioneerd chris, Thermisch is het zeer belangrijk een 2 takt levert bij 40-45gr gewoon ruim 1pk meer tozv 70gr... of zelfs meer, Waarom denk je dat jan thiel uitlsuitend kraanwater (dus gewoon de koude kraan) op de cilinder aansluit ? Maar dat van mij is en blijft luchtkoeling dus ga je sowiesow voor een lagere compresiie zo loopt het top toerental lang door (dus meer snelheid ) En minder hitte.... dus kan je meer risico lopen Jou verhaal gaat dus op, maar wat ik zeg is heel belangrijk
_________________ No shit !?
|
di mei 29, 2012 1:15 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
RvRTuning schreef: Riley,
Ik heb afgelopen weekend al wat gedaan en vanavond maak ik het af. Omdat ik de koelkop niet had om de cilinder en kop op een blok aan te kunnen trekken heb ik e.e.a. (squish / compressieverhoudig) op andere wijze berekend. (Ik had wel een 5-bak liggen met NSR drijfstang erin)
De zuiger is totaal anders v.w.b. afmetingen als de Mahle zuiger. Niet alleen hoger boven de pistonpen maar ook de bolling van de kop is anders -> steiler.
Ik heb; - een alum. voetplaat op de cil. moeten maken van 2.0 mm - de uitlaatpoorten toch ietsje aangepast, omdat jij dit wilde, naar 190 gr. en 187 voor de hulppoorten. - alle poorten afgebraamd. - inlaatpoort aangepast omdat de Barikit zuiger dit nodig maakt (timing zou anders lager uitkomen) Staat nu ook nog iets scherper ivm de gewijzigde uitlaatpoorten. - kop aangepast -> iets smallere squishrand, gewijzigde squishhoek en lagere compr.verhouding. Is nu 12,5:1
Ik heb eerder 2 setjes gemaakt met dezelfde Barikit zuiger. Deze waren voor race-gebruik. De zuigers doen het prima maar verlangen wel een ietsje meer zuigerspeling als een Mahle zuiger (Is niet alleen mijn mening). Ik had ATM gevraagd om zeker 0,055 aan te houden maar ik meet thuis 0,050 mm. Inrijden dus!!!
De dikte van de voetpakking moet je zelf even exact bepalen dmv de squishhoogte -> Ik zou rond de 0,70/0,75 mm aanhouden voor luchtkoeling. Zal rond de 0,30 mm netto zitten = ca 0,40 mm nieuwe pakking.
Ik hoop het morgen aan het eind van de middag op de post te kunnen doen. Hoewel ik het zou moeten kunnen dromen :ja: vraag ik toch nog een keer naar jouw adres gegevens :schamen:
Gr, Rob
_________________ No shit !?
|
di mei 29, 2012 6:07 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
zo begonnen met verzamelen van de 517 special, straks alles van locatie ophalen. achterscherm met vaste sokkel verstevigde achterbrug Kettingkast orgineel dicht 125 blok Flappentank schokbrekerplaatjes normaal 100 huis onderplaat NOS clipons Chroom NOS logokappen supersport handels orgineel NOS koplampunit voor 100 huis orgineel opnieuw verchroomd grote naaf bol chroom grote achternaaf /chroom hoge rand velgen breed En het 518-20 frame. Wist niet dat ik al zoveel had, maargoed binnenkort ook maar beginnen daaraan ! Eerst nog effe die sprinter afmaken Cilinder is binnen btw.. zal morgen wel foto's maken.
_________________ No shit !?
|
wo mei 30, 2012 3:37 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
Klinkt leip Dalijk fotos dan
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
wo mei 30, 2012 3:38 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
komt wel. Die onderdelen houd ik lekker voor mezelf nog, ligt onder een mooie laag stof en alles zit nog ingepakt.
_________________ No shit !?
|
wo mei 30, 2012 3:53 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
Je verteld wat je hebt maar je wilt niet laten weten wat je hebt?
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo mei 30, 2012 3:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
Alles ligt op locatie Rieju. Komt wel.
_________________ No shit !?
|
wo mei 30, 2012 4:01 pm |
|
|
JoeyRGV
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 8:40 pm Berichten: 39
|
Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
dacht dat je die 125 blok al bij de dokter had liggen =
|
wo mei 30, 2012 7:12 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|