HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jan 13, 2025 6:53 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 100  Volgende
 Zundapp 448 beunen ! 

boemeltjes
jaaaa 85%  85%  [ 17 ]
Neee 15%  15%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 20

 Zundapp 448 beunen ! 
Auteur Bericht
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Bericht Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
Racekees schreef:
benzine van de pomp sucks, beter ff naar duitsland, octaan 100 + halen, scheutje octaanbooster erbij en met valvoline racing 2t, of castrol a747 rijden(1 op 40).

als ik normale 98 tank, kan ik mn zuiger na 2 testruns wegdumpen


Mag je ook niet mee sprinten jong :Y:

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


ma mei 28, 2012 8:56 am
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
JB1 schreef:
14:1 is té hoog man, dan moet er al octaan 100 in.

13.5 is max voor 98


Rob tuned al 17 jaar, en heeft meer bereikt als menig tuner.
die gaat echt geen nonsens vertellen. :{}:

Maar hij gaat naar 12.5 om 1 en blijf lekker shell v-power tanken :D:

_________________
No shit !?


ma mei 28, 2012 4:07 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
Racekees schreef:
benzine van de pomp sucks, beter ff naar duitsland, octaan 100 + halen, scheutje octaanbooster erbij en met valvoline racing 2t, of castrol a747 rijden(1 op 40).

als ik normale 98 tank, kan ik mn zuiger na 2 testruns wegdumpen

Toevallig vanochtend nog gehaald, 1,75 per liter voor de 102 octaan

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


ma mei 28, 2012 5:01 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
en je schiet er geen ruk mee op behalve dat het thermisch beter onder controle is en het pingelen tegen gaat, maar een hoge compressie verhouding (->1:14 + ) is achterhaald inmiddels. zitten teveel nadelen ipv voordelen aan verbonden. :thumleft:

_________________
No shit !?


di mei 29, 2012 12:26 am
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
Met het spul waar wij mee rijden schiet je er best wat mee op... Pingelen is dan zoiezo uitgesloten. hoge compressie verhoudingen zijn zoiezo redelijk zinloos.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


di mei 29, 2012 12:29 am
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
RSjoep schreef:
Met het spul waar wij mee rijden schiet je er best wat mee op... Pingelen is dan zoiezo uitgesloten. hoge compressie verhoudingen zijn zoiezo redelijk zinloos.


Maar je topvermogen loopt terug, omdat de brandstof eerder slechter als beter verbrand.
Heb dit bij pieter schmidt toen zelfs op de bank mogen aanschouwen.
Nee hoor, veel compressie heb je onderin een stuk lekkerder vermogen hoor, alleen het wil niet echt doorlopen (en je bigend vind het minder)

_________________
No shit !?


di mei 29, 2012 12:35 am
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Bericht Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
af1rs schreef:
en je schiet er geen ruk mee op behalve dat het thermisch beter onder controle is en het pingelen tegen gaat, maar een hoge compressie verhouding (->1:14 + ) is achterhaald inmiddels. zitten teveel nadelen ipv voordelen aan verbonden. :thumleft:

Nee, dat is inderdaad geen ruk, volstrekt onbelangrijk. :D:

Ik tank zelf gewoon 95, maar als je gaat mierenneuken in je cilinder zoals jij nu doet (niet negatief bedoeld, techniek is mooi) is dat één van de eerste dingen waar je naar kijkt. Met een hoger octaangehalte valt er bijvoorbeeld meer winst op de timing van je ontsteking te halen. Als je door je brandstofkeuze ergens risico kan verlagen, kan je in de rest van je set-up meer risico nemen.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


di mei 29, 2012 12:45 am
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
mijn cilinder is met deze timingen tot het uiterste geperfectioneerd chris,
Thermisch is het zeer belangrijk een 2 takt levert bij 40-45gr gewoon ruim 1pk meer tozv 70gr... of zelfs meer,

Waarom denk je dat jan thiel uitlsuitend kraanwater (dus gewoon de koude kraan) op de cilinder aansluit ? :thumleft:

Maar dat van mij is en blijft luchtkoeling dus ga je sowiesow voor een lagere compresiie zo loopt het top toerental lang door (dus meer snelheid )
En minder hitte.... dus kan je meer risico lopen

Jou verhaal gaat dus op, maar wat ik zeg is heel belangrijk :^^:

_________________
No shit !?


di mei 29, 2012 1:15 am
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: 448, cilinder ´setting´ veranderen.
RvRTuning schreef:
Riley,

Ik heb afgelopen weekend al wat gedaan en vanavond maak ik het af.
Omdat ik de koelkop niet had om de cilinder en kop op een blok aan te kunnen trekken heb ik e.e.a. (squish / compressieverhoudig) op andere wijze berekend. (Ik had wel een 5-bak liggen met NSR drijfstang erin)

De zuiger is totaal anders v.w.b. afmetingen als de Mahle zuiger. Niet alleen hoger boven de pistonpen maar ook de bolling van de kop is anders -> steiler.

Ik heb;
- een alum. voetplaat op de cil. moeten maken van 2.0 mm
- de uitlaatpoorten toch ietsje aangepast, omdat jij dit wilde, naar 190 gr. en 187 voor de hulppoorten.
- alle poorten afgebraamd.
- inlaatpoort aangepast omdat de Barikit zuiger dit nodig maakt (timing zou anders lager uitkomen) Staat nu ook nog iets scherper ivm de gewijzigde uitlaatpoorten.
- kop aangepast -> iets smallere squishrand, gewijzigde squishhoek en lagere compr.verhouding. Is nu 12,5:1

Ik heb eerder 2 setjes gemaakt met dezelfde Barikit zuiger. Deze waren voor race-gebruik. De zuigers doen het prima maar verlangen wel een ietsje meer zuigerspeling als een Mahle zuiger (Is niet alleen mijn mening). Ik had ATM gevraagd om zeker 0,055 aan te houden maar ik meet thuis 0,050 mm. Inrijden dus!!!

De dikte van de voetpakking moet je zelf even exact bepalen dmv de squishhoogte -> Ik zou rond de 0,70/0,75 mm aanhouden voor luchtkoeling. Zal rond de 0,30 mm netto zitten = ca 0,40 mm nieuwe pakking.

Ik hoop het morgen aan het eind van de middag op de post te kunnen doen.
Hoewel ik het zou moeten kunnen dromen :ja: vraag ik toch nog een keer naar jouw adres gegevens :schamen:

Gr,
Rob

_________________
No shit !?


di mei 29, 2012 6:07 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
zo begonnen met verzamelen van de 517 special, straks alles van locatie ophalen.

achterscherm met vaste sokkel
verstevigde achterbrug
Kettingkast orgineel dicht
125 blok
Flappentank
schokbrekerplaatjes normaal
100 huis
onderplaat NOS
clipons Chroom NOS
logokappen
supersport handels orgineel NOS
koplampunit voor 100 huis orgineel opnieuw verchroomd
grote naaf bol chroom
grote achternaaf /chroom
hoge rand velgen breed
En het 518-20 frame.

Wist niet dat ik al zoveel had, maargoed binnenkort ook maar beginnen daaraan !
Eerst nog effe die sprinter afmaken

Cilinder is binnen btw.. zal morgen wel foto's maken. :boxing:

_________________
No shit !?


wo mei 30, 2012 3:37 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
Klinkt leip
Dalijk fotos dan

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


wo mei 30, 2012 3:38 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
komt wel.
Die onderdelen houd ik lekker voor mezelf nog, ligt onder een mooie laag stof en alles zit nog ingepakt.

_________________
No shit !?


wo mei 30, 2012 3:53 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Bericht Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
Je verteld wat je hebt maar je wilt niet laten weten wat je hebt?

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


wo mei 30, 2012 3:54 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
Alles ligt op locatie Rieju.
Komt wel. :thumleft:

_________________
No shit !?


wo mei 30, 2012 4:01 pm
Profiel
JoeyRGV
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma apr 23, 2012 8:40 pm
Berichten: 39
Bericht Re: Zundapp 50cc RvRT cilindertje klaar, zaterdag ritje !
dacht dat je die 125 blok al bij de dokter had liggen = :thumleft:


wo mei 30, 2012 7:12 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron