|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Vaag probleem Aprilia Europa.
Auteur |
Bericht |
Patrick BeunBoer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2012 1:30 pm Berichten: 2 Woonplaats: Omgeving Sittard
|
Vaag probleem Aprilia Europa.
Hallo allemaal ik ben Patrick BeunBoer uit de omgeving Sittard. Al een jaar ben ik bezig met mijn project wat een Aprilia europa heet. (Natuurlijk niet full time).
Zal het verhaal verder niet langer maken dan nodig is, maar door omstandigheden had ik deze gekocht, hij zou motorisch in oorden zijn. Dus niet, de bak die er onder zat een RV 3 of 4 denk ik, die was versleten en volgens de brommerboer zou het €400,- kosten alleen al aan onderdelen. Hij rade dus aan tweedehands ergens iets anders te halen.
Zo gezegd zo gedaan, hup .... plaats op en kijken voor een blokje een AM5 mooi laat deze ophalen door een vriend want het was aan de anderenkant van het land. Toen ik het blokje zag en eens goed bekeek bleek het een AM 3 - 5 op te staan. En zonder dat de motor draait heeft die ook maar 3 versnellingen. Maar gelukkig draaide hier wel alles lekker soepel in deze 3 versnellingen.
Goed het frame moet dan aan gepast zo als jullie wel weten, kort om weer lekker beunen. Maar dit alles ging op zich wel, alleen paste de luchtfilter dan niet meer. Wat weer was op te lossen door deze aan te passen. Alles mooi in elkaar compressie meten net iets meer dan 8 bar dus wel oké, starten maar.
Na wat rennen starten die dan en liep op zich vrij aardig..... nog nooit op een schakel brommer gereden dus ik laat voorzichtig de koppeling los toen die in zijn 1 stond... buwaaap ..uit -_- Misschien iets meer lef hebben meer gas .... zelfde. Misschien gek doen vol gas .... nog steeds :(
Zegt mijn pa misschien in 2de.. oke waarom niet gaat bij een auto ook dus. en ja hoor met veel spelen met de koppeling komt die op gang en gaat ook naar zijn drie maar als ik terug naar eerste gaat gaat die niet.
Oke op internet zoeken hier van alles lezen. vervolgens: - Koppelingsplaten vervangen. (Was hard nodig) - ontsteking na gekeken en voor ontstekingstijd van 2mm naar 0,6mm gezet. - uitlaat uitgebrand. - Powerfilter gemonteerd (mijn aangepaste luchtfilter kon misschien ook de oorzaak zijn dacht ik). - Carburateur proberen af te stellen met sproeier 70, 82, 84, 90,96, en 100 (bij allen blijft het zelfde probleem).
Nu net heb ik een laatste wanhopige poging gedaan, en hij doet nu iets in zijn 1 maar nix van vermogen en dus met veel koppelingswerk. Ik weet het nu echt niet meer hoop dat een van jullie me misschien verder kan helpen.
Nog wat gegevens op een rijtje van de laatste test waar die iets in zijn 1 deed: *Blok 50cc standaard. *AM 3 - 5 Bak. *Carburateur 22 mm geloof ik. * Hooft Sproeier 82 * Stationair Sproeier 55 * Luchtfilter (malossi RED FILTER E13 x 42/50) niet dat die mooi is maar hoopte dat die het zou doen. * voor ontsteking 0,6 mm voor BDP (via S gat in vliegwiel zo als hier ergens staat beschreven).
Met auto's lukt het me aardig om die aan de praat te krijgen en alles, maar met deze brommer weet ik het echt niet meer -__- Hoop snel wat van jullie te horen!
|
zo mei 27, 2012 2:21 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Vaag probleem Aprilia Europa.
het is volgens mij eeen probleem met de bak. hij wil dus ook niet rollen in de 1ste versnelling?
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
zo mei 27, 2012 2:48 pm |
|
|
Patrick BeunBoer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2012 1:30 pm Berichten: 2 Woonplaats: Omgeving Sittard
|
Re: Vaag probleem Aprilia Europa.
Hij wil wel rollen, kan hem aan lopen in zijn 1ste, wel natuurlijk als die aan slaat de koppeling in anders valt die weer uit.
En als de motor uit is en ik draai aan het vliegwiel dan loopt die ook soepel in 1ste, dus geen blokkade of zo. Op de compressie na dan die wat weerstand geeft maar zonder boegie er in draait die helemaal soepel.
Was namelijk ook het eerste waar ik aan dacht, maar op deze manier lijkt mij dat ik dit kan uit sluiten toch ?
Schakel brommer is echt nieuw voor me, en had niet verwacht er zo veel problemen me te hebben aangezien ik in een grijs verleden aan scooters sleutelde en nu eigenlijk normaal aan auto's sleutel.
Maar ik weet het niet meer en na al een paar weken door jullie forum te spitten naar een oplossing voor mijn probleem dacht ik zet maar de stap om het gewoon te vragen. Want ik kom er zelf niet meer uit en het word alleen meer duurder en duurder met onderdelen.
|
zo mei 27, 2012 3:09 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
Re: Vaag probleem Aprilia Europa.
ontsteking weer op standaard zetten en daarna gewoon gaan afstellen. je brommer moet eerst gewoon weer een tijdje lopen.
|
do jun 07, 2012 10:32 pm |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|