Auteur |
Bericht |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: zundapp 448
MartinW schreef: waarom eerst zoveel geld in een 50cc pompen en dan later alsnog een bigbore nemen? Ik denk dat hij eerder op het merk Big Bore doelt
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma mei 07, 2012 8:57 am |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: zundapp 448
polini rv4 is toch 75cc?
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
ma mei 07, 2012 9:01 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: zundapp 448
MartinW schreef: polini rv4 is toch 75cc? +- klopt idd... maar voor zo 1 blokje is zown cilinder gewoon een bigbore 20pk + is mogelijk
_________________ No shit !?
|
ma mei 07, 2012 10:37 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: zundapp 448
MartinW schreef: waarom eerst zoveel geld in een 50cc pompen en dan later alsnog een bigbore nemen? Simpelweg omdat geld geen rol speelt omdat het hobby is !
_________________ No shit !?
|
ma mei 07, 2012 10:38 am |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: zundapp 448
Beter bekeken dan. Maak mij is even jouw hobby dan.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
ma mei 07, 2012 10:41 am |
Persoonlijk album
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: zundapp 448
Bah.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma mei 07, 2012 3:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
Viewty
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 06, 2010 2:43 pm Berichten: 405 Woonplaats: Wijster, omgeving Assen
|
Re: . Slotje.
Supervette plannen!
_________________ Layin' Frame & Scrapin' Rails, Your doing it right.
Airride doesn't make the titties bounce.
|
ma mei 07, 2012 8:14 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, new plans !
Ja en de uitvoering komt er ook wel gestaag maar zeker !
_________________ No shit !?
|
ma mei 07, 2012 8:20 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, new plans !
is allemaal te grof en lomp Peter.
Ik heb nog geen maten van de motorsteunen maar ik ben eruit denk ik
In de motorsteunen 'krimp' ik 2 stalen bussen.. met een binnenmaat van 15.1mm Motorsteunen monteer ik terug in de standaard 'nylon bussen'
-Ik draai een afstandsbus van xx breedte (nog niet bekend helaas) met een binnenmaat van 10.1mm en 15mm buitenmaat
Afstandsbus druk je door de motorsteunen
-Ik draai 2 aluminium 'rondjes van 30.00mm binnenmaat 45.0mm rond en 40mm breed
en hier monteer ik 2 maal 52002rs in (dus 2 per zijde) een afstandbusje van 10.1x15x10mm tussen de 2 lagers... 2 lagers per zijde dus.. !
Pak ik een steekas met 10mm buitenmaat draad m10x1.00 en een kop erop van 15.00 (hier boor je een gat in van xxmm zodat je een pen kan gebruiken om hem vast te houden... en je draait de boel aan... dan heb je dus al het scharnierende systeem klaar bestand tegen enorm hoge axiale radiale belastingen..
Koop 40.00 breed en 40 hoog een vast stuk aluminium al denk ik dat dit heel zwaar word Deze frees ik nader helemaal op maat en frees ik een radius erin voor de 'rondjes' en las hem dan vast aan beide zijden.. stuk alu horizontaal er tussen lassen.... en dan voor de schokbrekers gaten boren op de juiste plek (hoek van vering ed kan Joey bepalen voor mij) en m10x1.00 draad erin..
achteraan frees je hem in voor de steekas, en maak je gewoon een mooi kettingspanners systeem zoals bijv bij die RGV250 zit
Ik zit er alleen mee hoe zwaar het geheel dan word, wil het echt onder de 10-15kg houden (het gewicht vind ik niet echt van belang die sprinter weegt toch haast niks)
_________________ No shit !?
|
di mei 08, 2012 4:04 pm |
|
|
JoeyRGV
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 8:40 pm Berichten: 39
|
Re: zundapp 448
MartinW schreef: waarom eerst zoveel geld in een 50cc pompen en dan later alsnog een bigbore nemen? zelfde als de hele brommer hobby... als 16/17 jarige al je inkomsten er in pompen en als je de auto hebt voor een krat bier weg doen
|
wo mei 09, 2012 6:04 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, new plans !
_________________ No shit !?
|
do mei 10, 2012 4:32 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Zundapp 448, 50cc RvRT Dubbel disc. ALWEER EEN NIEUWE W
Wrm weer een nieuw wandje?
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
do mei 10, 2012 4:41 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, 50cc RvRT Dubbel disc. ALWEER EEN NIEUWE W
Gewoon omdat het kan... Nee joh, was het eea mis gegaan.. dus
_________________ No shit !?
|
do mei 10, 2012 4:50 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Zundapp 448, 50cc RvRT Dubbel disc. ALWEER EEN NIEUWE W
Had die dude van atm nog een weerwoordje op je lange mail?
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
do mei 10, 2012 4:52 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Zundapp 448, 50cc RvRT Dubbel disc. ALWEER EEN NIEUWE W
MartinW schreef: Had die dude van atm nog een weerwoordje op je lange mail? Ja, De cilinderwand word vergoed -> Atm cilinderwand De zuiger word vergoed -> een race zuiger van Mahle (twv 130 euro) De zuigerveer word vergoed -> Wiseco LK piston ring (twv 49 euro) Alles word daar gerepareerd en hij heeft me verzekerd dat het goed komt nu. Vind ik leuk
_________________ No shit !?
|
do mei 10, 2012 4:54 pm |
|
|
|