weer bezig geweest aan mn brommer, heb besloten hem origineel te maken volledig op te knappen en hem daarna te verkopen,
heb mn hebo cilinder en 21mm verkocht en hoop begin komende week de 50cc cilinder binnen te krijgen
ben dus afgelopen dagen met een aantal dingen bezig geweest, natuurlijk als eerste heel de brommer uit elkaar halen.
aangezien ik pas verhuist ben had ik alleen steek sleutels 10/11/16/17/18/19/20 wat tangetjes en schroevendraaiers
maar toch vind ik zelf erg ver gekomen,
foto's:
velgjes:
achterbrug:
frame met voorvork enzo er nog in:
zoals je kon zien op de vorige foto's was mijn kvs tankje zo vies en zwart als wat en was er niet af te krijgen met wasmiddel cif etc, dus een mooi busje remreiniger van de action gehaald:
resultaat: niet verkeerd voor een 6 jaar oud tankje...
ik kreeg het blok er dus niet uit aangezien ik geen steek sleutels 12 had dus gister was een vriend van me zo aardig me wat doppen en een ratel te lenen , foto van het blokje:
frame met blokje even buiten gezet:
nu zat ik dus te denken wat zou nou echt leuk zijn om te doen met het frame, opnieuw zwart spuiten was een optie, maar dat krijg je nooit zo netjes als origineel uit de fabriek en geen zin om alles naar een dure spuiter te brengen, voor de rest kon het ook een andere kleur maar daar ben ik zelf geen voorstander van omdat ik simpel weg een knalrood frame oid gewoon lelijk vind.
conclusie: laten blinken dan maar, frame vandaag deels opgeschuurd ( ga alleen het zichtvlak doen) heel de dag bezig geweest om dat ding aan 1 kant fatsoenlijk kaal te krijgen... morgen is de andere kant aan de beurt. heb toenstraks nog even gekeken wat het doet als je het frame opschuurt tot korrel 1000 en was stom verbaasd ding blinkt nu al als de pest,ik ga maandag nog korrel 1200 en 1400 halen misschien ook nog 2000 als ze dat hebben en dan even kijken voor polijst pasta.
frame geschuurd:
frame geschuurd tot korrel 1000:
nog een keer alleen dan helemaal ( bovenste stuk is nog niet helemaal geschuurd ben maar tot de helft gekomen tijdrovend karweitje):
voor de rest ga ik maandag nog even langs de automaterialen zaak voor poleyester hars,verharder en matjes om mn kap te maken die is nu voor de 2e keer gebroken, vorige keer stomweg alleen maar geplamuurd ( zonder te poleyesteren)
ook nog even wat metallic rode lak dan kan ik mn brommer ook weer compleet opnieuw overspuiten. voor de rest zit ik nog te twijfelen of ik de achterbrug ook zal polijsten of gewoon hoogglans zwart te spuiten. commentaar, iedeen en op of aanmerkingen zijn altijd welkom!