HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di jan 21, 2025 10:22 am




Antwoord op onderwerp  [ 617 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 42  Volgende
 fx259b's tzr project -> pro race spul te koop 
Auteur Bericht
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
RSjoep schreef:
hier zit echt iets fout. heb je zelf de mogelijkheid en kunde om je blok ff open te doen?


ja, al vaak zat een am6 blok uit elkaar gehad / lagertjes, krukassen etc vervangen. maar ik snap gewoon niet hoe dit kan...
wat zou het kunnen zijn,

balans as niet goed afgesteld
balans as lager kapot

(krukas lagers enzo zijn nog goed en krukas op de speling is er niet)

ik zal morgen even de koppelings carter/ huis eraf halen om te kijken naar de balans as tandwielen. als dat het niet is zou ik niet weten wat het zou kunnen zijn...


zo mei 06, 2012 12:48 am
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
Kijk naar de puntjes in de balansas tanwielen.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


zo mei 06, 2012 1:20 am
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
Keiji. schreef:
fx259b schreef:
misschien een kapotte balans as lager?

edit: filmpje : http://tinypic.com/r/152j28l/6 , kan hem tegenwoordig niet lopend op zn standaard zetten dan valt die namenlijk uit? ik weet dat tzr dit origineel heeft maar dit heeft het bij mij nooit gedaan en nu oppeens wel... als ik het stekkertje loskoppel loopt hij helemaal niet...


klinkt wel een beetje als balansas wat niet goed staat.. maar je uitlaat is ook lek zo te horen?

die uitlaat is gewoon met 1 woord poep. het is een uitlaat die gemaakt is voor ori cilinder ( 25mm uitlaat poort)
met en flens eroverheen geschoven en er zit geen uitlaat pakking in de uitlaatpoort van de cilinder.

wat er allemaal mis was met het blok:
koppelingsplaten verkeerd gemonteerd.
membraam kleppen bleven open staan. ( het extra lange spruitstuk is ondertussen al vervangen door gewoon een ori spruit stuk)
geen krukas spie voor het vliegwiel.
en dan (hopelijk) verkeerd afgestelde balans as


zo mei 06, 2012 11:42 am
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
Tis ook bijna onmogelijk om het zonder spie hellemaal op zijn plek te houden.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


zo mei 06, 2012 12:13 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
RSjoep schreef:
Tis ook bijna onmogelijk om het zonder spie hellemaal op zijn plek te houden.


weer wat problemen verholpen, bij het terug schakelen leek het net of de koppling maar half pakte want hij zakte heel langzaam terug in toeren en tijdens het terug schakelen ging die omhoog in toeren ( klein beetje maar) en zakt daarna verder. dit kwam dus blijkbaar omdat de moer in het koppelings huis zat gewoon los zat.. ook het trillen is verholpen balans as zat inderdaad verkeerd ( niet tussen de puntjes) het laatste probleem nu is dat hij geen druk opbouwd in het koelsysteem.. koppakking is niet lek alles gewoon origineel en er komt ook nergens water/kvs uit water pomp draait goed. maar het blok word ook niet overdreven warm....

nu alleen nog opzoek naar wat uitlaat berekeningen/maten van uitlaten zoals: yasuni r3, pro race, hmr/2,voca racing, barikit brk, metrakit sp/scr corse, etc.. aangezien ik het wel een leuke uitdaging vind om een uitlaatje te lassen of te laten lassen aangezien deze trektnietgas uitlaat voor geen meter loopt het lijkt me namenlijk dat een cilinder zoals deze normaal gesproken wel meer toeren kan draaien als 10.000


Laatst bijgewerkt door fx259b op zo mei 06, 2012 10:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



zo mei 06, 2012 10:35 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
Hij moet ook geen druk opbouwen. Als hij loopt, zie je dan kvs verpompt worden?

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


zo mei 06, 2012 10:40 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
RSjoep schreef:
Hij moet ook geen druk opbouwen. Als hij loopt, zie je dan kvs verpompt worden?


mijn slangen zijn zwart en het kvs tankje bij tzr vind ik een kansloos geheel hangt namelijk lager als de radiateur zelf met letterlijk een slang van een meter (welke omhoog loopt) naar de radiateur. als er geen druk op staat zit er of lucht in of een lekke pakking en ik ben van beide zeker dat het niet het geval is of zie ik dit nou verkeerd?


zo mei 06, 2012 10:51 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
Als het goed is, zie je kvs staan in je tankje. gaat dit niet raar bellen geven oid, dan is het goed. Hij moet normaal en helder blijven.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


zo mei 06, 2012 10:54 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
dat blijft het ook hij gooit niks terug in het tankje om het zo maar te zeggen. geen bellen niks.


zo mei 06, 2012 11:03 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
Dat is ook meer een expansievatje. Zul je alleen je niveau in kunnen checken.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


zo mei 06, 2012 11:10 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
ik snap hoe ontluchten werkt heb ik ook gedaan blok word ook niet te warm o.i.d alleen vond het raar dat er geen druk op staat..


ma mei 07, 2012 12:43 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
fx259b schreef:
dat blijft het ook hij gooit niks terug in het tankje om het zo maar te zeggen. geen bellen niks.




Wat lig jij nu te zeuren, werkt gewoon perfect.
Komt geen druk op en motor word niet te warm? Is toch ideaal! Hoort toch gewoon zo?

fx259b schreef:
RSjoep schreef:
Hij moet ook geen druk opbouwen. Als hij loopt, zie je dan kvs verpompt worden?


mijn slangen zijn zwart en het kvs tankje bij tzr vind ik een kansloos geheel hangt namelijk lager als de radiateur zelf met letterlijk een slang van een meter (welke omhoog loopt) naar de radiateur. als er geen druk op staat zit er of lucht in of een lekke pakking en ik ben van beide zeker dat het niet het geval is of zie ik dit nou verkeerd?


Wat is er mis met het KVS tankje? Hangt er idd alleen maar als expansievat.
Als het kvs uitzet in het systeem gaat word het overtollige kvs in dit tankje geduwd.
Indien het terug afkoeld, zal de kvs is het systeem terug krimpen en kvs opzuigen vanuit het tankje. Daarom dat het darmpje ONDERAAN het tankje hangt.
Toch niets mis mee?

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


ma mei 07, 2012 7:02 am
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
RonnyRacingTeam schreef:
fx259b schreef:
dat blijft het ook hij gooit niks terug in het tankje om het zo maar te zeggen. geen bellen niks.




Wat lig jij nu te zeuren, werkt gewoon perfect.
Komt geen druk op en motor word niet te warm? Is toch ideaal! Hoort toch gewoon zo?

fx259b schreef:
RSjoep schreef:
Hij moet ook geen druk opbouwen. Als hij loopt, zie je dan kvs verpompt worden?


mijn slangen zijn zwart en het kvs tankje bij tzr vind ik een kansloos geheel hangt namelijk lager als de radiateur zelf met letterlijk een slang van een meter (welke omhoog loopt) naar de radiateur. als er geen druk op staat zit er of lucht in of een lekke pakking en ik ben van beide zeker dat het niet het geval is of zie ik dit nou verkeerd?


Wat is er mis met het KVS tankje? Hangt er idd alleen maar als expansievat.
Als het kvs uitzet in het systeem gaat word het overtollige kvs in dit tankje geduwd.
Indien het terug afkoeld, zal de kvs is het systeem terug krimpen en kvs opzuigen vanuit het tankje. Daarom dat het darmpje ONDERAAN het tankje hangt.
Toch niets mis mee?


bij bijna alle brommers hangt die boven de radiateur en hangt er geen meter slang aan.. ik vind hem zo alleen maar in de weg hangen. maar als jullie zeggen dat hij het goed doet dan zal dat ook wel. (ik heb geen druk proberen te meten alleen heb altijd gehad dat als ik de radiateur dop eraf draaide dat er ruk ontsapte. je kan het vegelijken met een fles geschude cola openmaken en een fles water.

maar aangezien het dus gewoon klopt op naar het volgende onderwerp. ik heb de maten van een pro race gevonden in een ander topic, namenlijk deze: viewtopic.php?f=20&t=12476 welke RonnyRacingTeam daar heeft gepost. en ben nu bezig met de papieren versie te maken alleen "cone layout" geeft maar 1 decimaal achter de komma aan? en kan dit nergens veranderen o.i.d. en aangezien het mij lijkt dat die berekeningen vrij precies komen ga je niet zomaar even leuk raak alles afronden. heb ondertussen ook autocad op mn pc gezet maar moet nog even uitvinden hoe dat precies in elkaar steekt. voor de rest zou ik niet weten hoeveel rpm die cilinder nou draait op top aangezien die trektnietgas met dikke deuk in voorbocht hem erg hard drukt en niet boven de 10.200 komt. kon het voor de rest ook nergens vinden


ma mei 07, 2012 11:08 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
Wil jij staal gaan snijden en plooien op twee één honderste van een mm?
Lukt je toch NOOIT

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


ma mei 07, 2012 11:54 am
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fx259b's tzr project
weer bezig geweest aan mn brommer, heb besloten hem origineel te maken volledig op te knappen en hem daarna te verkopen,

heb mn hebo cilinder en 21mm verkocht en hoop begin komende week de 50cc cilinder binnen te krijgen

ben dus afgelopen dagen met een aantal dingen bezig geweest, natuurlijk als eerste heel de brommer uit elkaar halen.
aangezien ik pas verhuist ben had ik alleen steek sleutels 10/11/16/17/18/19/20 wat tangetjes en schroevendraaiers
maar toch vind ik zelf erg ver gekomen,

foto's:
Afbeelding

velgjes:
Afbeelding

achterbrug:
Afbeelding

frame met voorvork enzo er nog in:
Afbeelding

zoals je kon zien op de vorige foto's was mijn kvs tankje zo vies en zwart als wat en was er niet af te krijgen met wasmiddel cif etc, dus een mooi busje remreiniger van de action gehaald:
Afbeelding

resultaat: niet verkeerd voor een 6 jaar oud tankje...
Afbeelding

ik kreeg het blok er dus niet uit aangezien ik geen steek sleutels 12 had dus gister was een vriend van me zo aardig me wat doppen en een ratel te lenen , foto van het blokje:
Afbeelding

frame met blokje even buiten gezet:
Afbeelding

nu zat ik dus te denken wat zou nou echt leuk zijn om te doen met het frame, opnieuw zwart spuiten was een optie, maar dat krijg je nooit zo netjes als origineel uit de fabriek en geen zin om alles naar een dure spuiter te brengen, voor de rest kon het ook een andere kleur maar daar ben ik zelf geen voorstander van omdat ik simpel weg een knalrood frame oid gewoon lelijk vind.
conclusie: laten blinken dan maar, frame vandaag deels opgeschuurd ( ga alleen het zichtvlak doen) heel de dag bezig geweest om dat ding aan 1 kant fatsoenlijk kaal te krijgen... morgen is de andere kant aan de beurt. heb toenstraks nog even gekeken wat het doet als je het frame opschuurt tot korrel 1000 en was stom verbaasd ding blinkt nu al als de pest,ik ga maandag nog korrel 1200 en 1400 halen misschien ook nog 2000 als ze dat hebben en dan even kijken voor polijst pasta.

frame geschuurd:
Afbeelding

frame geschuurd tot korrel 1000:
Afbeelding

nog een keer alleen dan helemaal ( bovenste stuk is nog niet helemaal geschuurd ben maar tot de helft gekomen tijdrovend karweitje):
Afbeelding

voor de rest ga ik maandag nog even langs de automaterialen zaak voor poleyester hars,verharder en matjes om mn kap te maken die is nu voor de 2e keer gebroken, vorige keer stomweg alleen maar geplamuurd ( zonder te poleyesteren)
ook nog even wat metallic rode lak dan kan ik mn brommer ook weer compleet opnieuw overspuiten. voor de rest zit ik nog te twijfelen of ik de achterbrug ook zal polijsten of gewoon hoogglans zwart te spuiten. commentaar, iedeen en op of aanmerkingen zijn altijd welkom!


za mei 26, 2012 11:23 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 617 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 42  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron