Chris z'n stickerslet - GUESS WHO'S BACK met een vraag p217
Chris z'n stickerslet - GUESS WHO'S BACK met een vraag p217
Auteur |
Bericht |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: Chris z'n AF1 naked project - P198, eckte PWK
Was dat niet tegen bevriezing?
do mei 03, 2012 8:51 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
frishh schreef: RonnyRacingTeam schreef: Ik ben geen fan van niet rubberen spruitstukken.
- Dan is er geen isolatie meer tussen motor en carbu en trekt er veel warmte van de motor in de carbu. - Wat ik ook minder fijn vind is dat de trillingen naar de carbu makkelijker worden overgedragen. Wat schuimen van de benzine kan te weeg brengen + gasnaald durft makkelijker in de mengbuis te rammelen. Wat betreft isolatie, sommige carburateurs worden aangesloten op het koelvloeistofsysteem om de temperatuur van het mengsel vast wat omhoog te brengen. Waarom zou een carburateur dan niet wat van de warmte van het motorblok op mogen nemen? Omdat een blok wel een HEEL stuk heter word dan de koelvloeistof. En voertuig waar de koelvloeistof door de carb gaat zal een straat ding zijn. geen racer. En dat zit erop om tijdens vriestemperaturen geen vast/aan vriezende carb. te hebben.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do mei 03, 2012 8:54 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Gasschuif kan vast vriezen, ik spreek uit ervaring.
do mei 03, 2012 9:09 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
RSjoep schreef: Gasschuif kan vast vriezen, ik spreek uit ervaring. Me three :) Op een race tijdens een sneeuwbui: 
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do mei 03, 2012 9:16 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
|
Haha, dat is kut hea 
do mei 03, 2012 9:21 pm |
|
 |
af1rs
ApriliaForum Member
|
heb het ook al gehad, en ik was als een dolle aan de gaskabel aan het roppen, en toen brak hij 
_________________ No shit !?
|
do mei 03, 2012 9:55 pm |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Chris, de carb koelt uit zichzelf af ten gevolge van de onderdruk erin. Je wilt voor de rest een zo koud mogelijke carb om zoveel mogelijk lucht erin te krijgen 
_________________ Thom'z BeunBaas
|
do mei 03, 2012 10:47 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
|
af1rs schreef: heb het ook al gehad, en ik was als een dolle aan de gaskabel aan het roppen, en toen brak hij  Dan gaat hij nog dicht petertzr schreef: Chris, de carb koelt uit zichzelf af ten gevolge van de onderdruk erin. Je wilt voor de rest een zo koud mogelijke carb om zoveel mogelijk lucht erin te krijgen  Ik zeg supercharger erop, aandrijven via rotor en waterinjectie ervoor voor een nog kouder mengsel en coole bazenbrommer, of een intercooler
vr mei 04, 2012 12:25 am |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
petertzr schreef: Chris, de carb koelt uit zichzelf af ten gevolge van de onderdruk erin. Je wilt voor de rest een zo koud mogelijke carb om zoveel mogelijk lucht erin te krijgen  Klinkt logisch ja. Net de eerste kilometers gemaakt, nog te rijk maar er viel prima mee te rijden.  Moet de voorremophanging toch nog een keer goed bekijken, het loopt een beetje aan nu.
vr mei 04, 2012 2:14 am |
|
 |
af1rs
ApriliaForum Member
|
RSjoep schreef: af1rs schreef: heb het ook al gehad, en ik was als een dolle aan de gaskabel aan het roppen, en toen brak hij  Dan gaat hij nog dicht Je kon al geen gas geven, en nu al helemaal niet meer hahah 
_________________ No shit !?
|
vr mei 04, 2012 6:46 am |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
RSjoep schreef: af1rs schreef: heb het ook al gehad, en ik was als een dolle aan de gaskabel aan het roppen, en toen brak hij  Dan gaat hij nog dicht petertzr schreef: Chris, de carb koelt uit zichzelf af ten gevolge van de onderdruk erin. Je wilt voor de rest een zo koud mogelijke carb om zoveel mogelijk lucht erin te krijgen  Ik zeg supercharger erop, aandrijven via rotor en waterinjectie ervoor voor een nog kouder mengsel en coole bazenbrommer, of een intercooler en dan het mengsel gaan zoeken ergens halverwege de uitlaat?
vr mei 04, 2012 8:39 am |
Persoonlijk album
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
petertzr schreef: Chris, de carb koelt uit zichzelf af ten gevolge van de onderdruk erin. Je wilt voor de rest een zo koud mogelijke carb om zoveel mogelijk lucht erin te krijgen  Nee, dat wil je niet. Als het te koud wordt verdampt je benzine niet.
vr mei 04, 2012 8:42 am |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
|
Het verdampt nog wel, maar minder. Je krijgt dus een armer mengsel uit je carburateur wat je moet compenseren in je afstelling. Je krijgt dan dus wel meer mengsel binnen omdat koude lucht minder plaats in neemt.
De gemiddelde verbrandingsmotor heeft een rendement tegen de 30%. Mijn rendement zal veel lager liggen vrees ik, voor het gemak pak ik even 20%. De energie die nodig is om een liter benzine 20 graden te verwarmen is heel veel minder dan 20% van de stookwaarde van die liter benzine. Je vermogen neemt dus toe, en de (verwaarloosbare) extra energie die nodig is om het koude mengsel op te warmen is warmte, onbruikbare energie die je toch al af probeert te voeren.
Uiteindelijk kom ik dus ook op een zo koud mogelijke carburateur, als ik er even over nadenk.
vr mei 04, 2012 11:12 am |
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
Citaat: De energie die nodig is om een liter benzine 20 graden te verwarmen is heel veel minder dan 20% van de stookwaarde van die liter benzine. Je vermogen neemt dus toe, goh als dat niet zo zou zijn, zie ik weinig reden om met een verbrandingsmotor te werken.
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
vr mei 04, 2012 11:22 am |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
|
FlorisFerrari schreef: Citaat: De energie die nodig is om een liter benzine 20 graden te verwarmen is heel veel minder dan 20% van de stookwaarde van die liter benzine. Je vermogen neemt dus toe, goh als dat niet zo zou zijn, zie ik weinig reden om met een verbrandingsmotor te werken. Klopt, maar soms moet je dat soort simpele dingen toch even meenemen om je conclusie fatsoenlijk te onderbouwen, vind ik. Ik dacht even 'hardop' na.
vr mei 04, 2012 11:23 am |
|
 |
|