HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo jan 22, 2025 1:33 pm




Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 ducatie ontsteking op tzr 
Auteur Bericht
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht ducatie ontsteking op tzr
ik heb momenteel een ducatie ontsteking op mijn tzr liggen en heb dus geen verlichting op mijn brommer hoewel ik wel vaak savonds (in het donker) rijd. ik heb natuurlijk de cdi/bobine van de ducatie onsteking aangesloten en de brommer loopt ook gewoon naar behoren. nu blijft er dus 1 stekkertje over ( de gele kabel die van de ontsteking af komt) welke naar mijn weten normaal gesproken zorgt voor het licht en dat de accu word opgeladen. mijn vraag hierop dus of het mogelijk is om er alsnog licht op te krijgen door middel van die kabel aan te sluiten op dezelfde manier als een race ontsteking met lichtspoel word aangesloten?


zo apr 29, 2012 12:35 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ducatie ontsteking op tzr
ducati is standaard bij am6 en heeft gewoon verlichting.

weet zo niet welke kleur kabel het is en waar ie ook weer precies in moet maar als je die aanslit heb je geoon licht

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo apr 29, 2012 10:00 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ducatie ontsteking op tzr
Aprilia RX 50 2003 schreef:
ducati is standaard bij am6 en heeft gewoon verlichting.

weet zo niet welke kleur kabel het is en waar ie ook weer precies in moet maar als je die aanslit heb je geoon licht


yamaha heeft een eigen ontsteking...... ;)

heb ondertussen de gele draad ( van de lichtspoel van de ducatie) op de witte draad welke de lichtspoel van tzr aan zou moeten zitten verbonden.
alle accu functie's doen het nu teller,remlicht,knipper lichten etc. alleen mn gewoone licht doet nog niks en mn accu laat niet op iemand een idee wat dit kan zijn?


zo apr 29, 2012 1:10 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ducatie ontsteking op tzr
verlichting aan de voorkant heb ik nu kabels getrokken naar de accu omdat ik maar niet achter kon komen hoe ik dit op een andere manier kon doen en niet in mn kabelboom wou gaan knippen. verlichting en alles werkt nu zoals het hoord het enige nadeel is dat de brommer niet uit gaat op het contact slot maar dat deed die toch al niet.


zo apr 29, 2012 4:26 pm
Profiel
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ducatie ontsteking op tzr
hmm lastig probleem hoor.
Bij een yamaha heb je net als bij de honda mb/mt brommers een lichtspoel met 2 uitgangen. 1 voor je normale verlichting (12V) en 1 voor het laden van je accu (16V oid). Dit krijg je niet voor elkaar met een ducati ontsteking. En als ik heel eerlijk ben dan vind ik de yamaha manier beter werken dan wat ducati/aprilia doet.

Maar waarom niet gewoon de orignele ontsteking van yamaha gebruiken?


ma apr 30, 2012 10:02 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ducatie ontsteking op tzr
cebess schreef:
hmm lastig probleem hoor.
Bij een yamaha heb je net als bij de honda mb/mt brommers een lichtspoel met 2 uitgangen. 1 voor je normale verlichting (12V) en 1 voor het laden van je accu (16V oid). Dit krijg je niet voor elkaar met een ducati ontsteking. En als ik heel eerlijk ben dan vind ik de yamaha manier beter werken dan wat ducati/aprilia doet.

Maar waarom niet gewoon de orignele ontsteking van yamaha gebruiken?


was puur tijdelijk voor een paar dagen omdat ik op mn ballen kreeg omdat mijn verlichting het niet deed..
met geluk optijd want ben gister namenlijk aangehouden door oom agent omdat ik op provinciale weg reed en 90km/h op zn gps reed. ik heel blij aangezien hij me geen boete gaf voor mn snelheid alleen voor verkeerde plek op de weg en waarschijnlijk krijg ik die ook niet aangezien hij hij letterlijk een viltstift uit zijn jas pakte en mijn bsn op zn motor schreef (geloof het of niet hij schreef het letterlijk op zn kappen) en mn ketekenplaat welke het kenteken van niet klopt aangezien hij van de "D" en 3 maakte en van de "6" een Z

waarom geen originele ontsteking?"omdat ik woensdag mijn blok ga ruilen voor een waar een originele ontsteking opzit.
heb zelf nog wel een originele ontsteking liggen maar zit geen grondplaat bij en zou niet weten waar ik deze zou kunnen krijgen.

voor de rest doet de verlichting en andere elektra het vrij goed zolang je maar toeren maakt bij stationair lopen doet de verlichting en andere electra vrij weinig boven de 6000 toeren prima mn licht is zelfs een heel stuk feller dan dat het was.

voor de mensen die willen weten hoe dit nou precies werkt:
je pakt de stekker waar normaal de stekker van de originele tzr onsteking inzit.
je ziet dat de stekker 4 polig is dan zoek je "pool" waar de compleet witte draad aan zit en schuift daar het stekkertje met de gele draad van je ducatie ontsteking op(let op puur alleen over die heen schuiven en niet over 2 tegelijk anders werkt het niet)
wat je nu hebt is dat je accu stroom krijgt van je "lichtspoel" waardoor al je accu functie's het weer doen (knipperlichten,teller,remlicht etc) als je dan logisch na denkt hoef je nog maar 1 ding te doen om je koplampen te laten werken.
je verlichting aansluiten op je accu. aangezien ik mijn kabelboom niet wouw gaan verknippen heb ik gewoon een heel lang verlengsnoer gepakt de kabels afgeknipt en deze gebruikt om direct van mij accu naar de koplampen te laten lopen en verbinden. je pakt een kabel voor de min sluit die aan op je accu en bij de koplamp op het stekkertje(opschuif) waar het zwarte kabeltje aan zit. daarna pak je de plus natuurlijk sluit je aan op je accu en bij de koplamp aan het stekkertje waar het gele kabeltje opzit.(opschuif) doe dit vervolgends ook bij de andere koplamp. als je hier een langere tijd mee gaat rijden adviseer ik dat je een led achterlicht en knipperlichting aan moet sluiten aangezien anders de rest niet genoeg stroom meer krijgt als je bijv je rem intrapt (remlicht) of je knipper lichten aanzet en je lampen letterlijk meeknipperen(ze gaan niet uit maar word minder fel). er zitten ook nadelen aan: je kan je brommer bijvoorbeeld niet uitzetten door middel van contact of startonderbreker
ik hoop dat iemand hier iets aan heeft en als iemand het niet helemaal snapt kan ik foto's uploaden ter verduidelijking.
het is ongeveer een half uurtje werk en iedereen kan het.


ma apr 30, 2012 11:33 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron