Auteur |
Bericht |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
Hier krijg je daalijk weer het verhaal dat je wrijvingscoefficient een dimensieloos getal is..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
do aug 11, 2011 5:47 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
eenheidsloos
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
do aug 11, 2011 5:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
Dat is niks man
_________________ No shit !?
|
ma feb 06, 2012 12:30 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
Aprilia RX 50 2003 schreef: marien schreef: is het mogelijk een stalen koppelingshuis te draaien? ben dat zachte spul genaamd aluminium een beetje beu.... als je een draai en vreesbank hebt: zeker mogenlijk. wenselijk: nee Wat een onzin zeg ! Een koppelingshuis is altijd van staal (legering)... en een gietijzeren zundapp koppelingshuis blijft gewoon heel ook bij 15000 toeren hoor.. dus minder blaten..
_________________ No shit !?
|
ma feb 06, 2012 12:32 am |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
die zuignap huizen slaan net zo goed in, wordt pas leuk als we huizen gaan maken uit ggg60. hoezo een koppelingshuis nooit alu?
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
ma feb 06, 2012 12:36 am |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
af1rs schreef: Aprilia RX 50 2003 schreef: marien schreef: is het mogelijk een stalen koppelingshuis te draaien? ben dat zachte spul genaamd aluminium een beetje beu.... als je een draai en vreesbank hebt: zeker mogenlijk. wenselijk: nee Wat een onzin zeg ! Een koppelingshuis is altijd van staal (legering)... en een gietijzeren zundapp koppelingshuis blijft gewoon heel ook bij 15000 toeren hoor.. dus minder blaten.. je krukas draait hogere toeren , je koppeling zeker niet.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
ma feb 06, 2012 12:45 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
Koppelingshuis is gewoon bijna nooit aluminium zowel van heel hoogwaardig en duur aluminium NakedRS50, Inderdaad, maar dat ik dit ook weet en gewoon wat verkeerd verwoord hoef ik jou niet te zeggen denk ik En ze slaan ook weleens kapot omdat het 6005c3 lager speling krijgt = onbalans.. door de kracht die deze axiaal krijgt gaat dit 8mm dunne lagertje al snel stuk. bij race/snelle straat blokken word de carter gekotterd 4mm dieper en komt er een 12mm 6005c3 lager in zodat deze meer kracht op kan vangen, Icm een rechte vertanding zou het nog beter gaan maar helaas. alle zundapp immi huizen slingeren. ook de schuine vertanding : en dat icm met zo 1 8mm lagertje is dit :
_________________ No shit !?
|
ma feb 06, 2012 12:49 am |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
jammer van het huisje, ik kom zat alu huisjes tegen btw. maar je moet toegeven dat een zundapp huisje niet de sterkste is, en ja dat kan wel degelijk met dat oude spul. hier zetten we er 60pk op bij een merk dat ik niet mag noemen maar daar slaat niks in en breekt niks af. en die huisjes zitten er al vanaf 1981 en eerder in. een alu huis slaat veel eerder in dan een ijzere.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
ma feb 06, 2012 12:56 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
Klopt absoluut, ik laat op dit moment een stalen koppelingshuis MAKEN speciaal op maat met rechte vertanding..
_________________ No shit !?
|
ma feb 06, 2012 1:24 am |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
af1rs schreef: Aprilia RX 50 2003 schreef: marien schreef: is het mogelijk een stalen koppelingshuis te draaien? ben dat zachte spul genaamd aluminium een beetje beu.... als je een draai en vreesbank hebt: zeker mogenlijk. wenselijk: nee Wat een onzin zeg ! Een koppelingshuis is altijd van staal (legering)... en een gietijzeren zundapp koppelingshuis blijft gewoon heel ook bij 15000 toeren hoor.. dus minder blaten.. Was het maar zo, die kenkerdingen van AM6 zijn van alu.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma feb 06, 2012 12:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
dat is wel bij meer merken, alleen bij am6 is de legering nou eenmaal een beetje goedkoop
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
ma feb 06, 2012 12:36 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
Ja, het is gewoon poepzacht
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma feb 06, 2012 12:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
moneybuy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 01, 2011 9:07 am Berichten: 896 Woonplaats: beilen
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
mensen, Ik kom ergens niet uit namelijk: Mijn versnellingsbak is profesioneel gereviceerd, Ik heb er een andere krukas ingezet (alle lagers zijn vervangen!) Blok weer inmekaar gezet en koppelingshuis koppelingsplaten(inlatenweken en alles er weer in. Maar nu in zijn vrij is er niks aan de hand maar zet ik hem in de 1 en wil ik gaan lopen met een ingeknepen koppeling doet de koppeling het helemaal niet?? wie weet wat er mis is gegaan/wat er mis is??
Bvd
_________________ Een auto is net een vrouw. Tegen de tijd dat je de asbak vol hebt moet je hem in ruilen op een andere...
Rieju RS2 Matrix Pro 70cc MK Pro Race 2 Tuned
|
di maart 13, 2012 10:00 am |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
marien schreef: eenheidsloos http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimensieloos_getaldimensieloos @ moneybuy, heb je de twee staafjes + het balletje in je primaire bakas gelegd? Zit de drukplaat goed gemonteerd? Dat zijn al twee mogelijke dingen om naar te kijken alstie niet koppelt, anders checken of je koppelingshevel diep genoeg zit, je moer niet verkeerd afgesteld staat op je drukgroep, enz
_________________ Thom'z BeunBaas
|
di maart 13, 2012 10:17 am |
|
|
moneybuy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 01, 2011 9:07 am Berichten: 896 Woonplaats: beilen
|
Re: Het grote koppeling topic (als je vragen over koppelinge
kom er net achter dat me kogeltje er tussen weg is geflikkert, zal het nog eens bekijken of hij het nu wel doet.
_________________ Een auto is net een vrouw. Tegen de tijd dat je de asbak vol hebt moet je hem in ruilen op een andere...
Rieju RS2 Matrix Pro 70cc MK Pro Race 2 Tuned
|
di maart 13, 2012 10:39 am |
|
|
|