Auteur |
Bericht |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Kristian-M schreef: koop er voor de lol n x 2 dan ga ik ze vergelijken.
Hoor/lees 't vaak genoeg dat DR80 minder goed als de TP is rij nu tig km met DR80. heeft zelfs al zand gehapt. loopt mooi hoor. en ja heb ze wel beide meerdere keren in m'n handen gehad en hoe goed ik ook keek kon geen verschil ontdekken. als je t alleen gehoord hebt en nog nooit goed hebt bekeken is bij deze je mening nietig verklaard.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
zo feb 12, 2012 6:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
DR en TP zijn hetzelfde, enige verschil is de verpakking
niet zo eigenwijs, want dan hebben ze het over de roze top, niet de zwarte.
_________________
|
zo feb 12, 2012 6:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
bananenkoning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 09, 2011 9:23 pm Berichten: 701 Woonplaats: Hall
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
weet iemand wat voor pistonclips erin horen? 10mm, 12mm of 13mm?
|
zo feb 12, 2012 6:38 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
12mm
_________________
|
zo feb 12, 2012 6:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
bananenkoning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 09, 2011 9:23 pm Berichten: 701 Woonplaats: Hall
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Dankje!
|
zo feb 12, 2012 6:42 pm |
|
|
Gas Derop
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:42 am Berichten: 772
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Ik hoor net van iemand dat een polini 80 gietijzer (voor derbi OT) zuigers eet. (snel slijten dus) Is dit waar?? Volgens mij valt dat bij gietijzer toch altijd wel mee?
_________________ Mop mop gas derop! No Busa, no stretch
|
ma maart 12, 2012 12:07 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Gas Derop schreef: Ik hoor net van iemand dat een polini 80 gietijzer (voor derbi OT) zuigers eet. (snel slijten dus) Is dit waar?? Volgens mij valt dat bij gietijzer toch altijd wel mee? niet als ie heel scherpe poorten heeft. weet verder weinig van polini af. maar t feit dat het gietijzer is hoeft niet te betekenen dat de zuigers lang mee gaan.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma maart 12, 2012 12:10 am |
Persoonlijk album
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Die is geloof ik ook middeltoerig, zal t wel deels aan liggen.
Denk dat jij je argument dat gietijzer niet snel slijt baseert omdat ze gietijzer zijn maar komt het denk ik omdat de meeste laagtoerig zijn
roze top slijt ook best snel volgens sommigen, denk dat het dan ligt dat die middeltoerig is net zoals die polini
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
ma maart 12, 2012 12:11 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Kristian-M schreef: Die is geloof ik ook middeltoerig, zal t wel deels aan liggen.
Denk dat jij je argument dat gietijzer niet snel slijt baseert omdat ze gietijzer zijn maar komt het denk ik omdat de meeste laagtoerig zijn
roze top slijt ook best snel volgens sommigen, denk dat het dan ligt dat die middeltoerig is net zoals die polini toeren hoeft opzich nog niet eens zoveel uit te maken. ligt aan de afwerking en de grote van de poorten. en wat voor soort zuiger enz
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma maart 12, 2012 12:13 am |
Persoonlijk album
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Nja zeg niet ook dat het aan het feit ligt dat ze middeltoerig zijn maar toch wel toevallig dan dat ze allebei middeltoerig zijn en dan sneller slijten..
Komt denk ik ook bij de roze top omdat de zuiger maar 1 zuigerveer heeft, weet niet hoe dat zit bij de polini
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
ma maart 12, 2012 12:14 am |
|
|
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 12:54 am Berichten: 129
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Hallo,
ik ben nu al een tijdje opzoek geweest naar een laagtoerige 70-80cc voor het derbi nt blok. ik heb een budget tot 200 euro en na searchwerk komen de dmp 70, airsal 70 en airsal 80 als kandidaten naar voren.
van dmp echter hoor ik dat de kwaliteit(slijtage) en koppel niet fantastisch zijn en bij airsal schijnt dit wat beter. welke van deze drie is het laagtoerigst en klopt het verhaal over de dmp kwaliteit? als er nog een betere cilinder is hoor ik dat graag, het is overigens voor een set up met ori krukas, 17,5 carb en ori uitlaat.
bij voorbaat dank
_________________ http://www.youtube.com/user/WassenaarsMostWanted/videos
youtubekanaal met onboard vids van meetings ect. GoPro
|
ma maart 19, 2012 2:05 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Die DMP's voor Honda zijn in elk geval niet bepaald duurzaam. Airsal moet je eigenlijk even afwerken, schijnt, die poorten zijn nogal scherp. Heb zelf ook weleens zo'n ding in mn handen gehad en viel me inderdaad smerig tegen hoe scherp dat was.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma maart 19, 2012 2:06 pm |
Persoonlijk album
|
|
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 12:54 am Berichten: 129
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
bedankt, afwerken komt wel goed. aangezien de search verschillende antwoorden geeft op de vraag of de airsal 70 of 80 laaftoeriger is, is dat een een vraagteken bij mij. als er iemand is met ervaring met beide cilinders hoor ik dat graag.
_________________ http://www.youtube.com/user/WassenaarsMostWanted/videos
youtubekanaal met onboard vids van meetings ect. GoPro
|
ma maart 19, 2012 2:09 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
airsal is een beetje laag/middeltoerig. Tenminste, op een ot, ik weet niet in hoeverre die cilinders verschillen. dat is die 72,5 cc ofzo.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma maart 19, 2012 2:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Gas Derop schreef: Ik hoor net van iemand dat een polini 80 gietijzer (voor derbi OT) zuigers eet. (snel slijten dus) Is dit waar?? Volgens mij valt dat bij gietijzer toch altijd wel mee? Heb er eentje onder handen gepakt, dat kreng draait tot 15K heb er een paar races mee geknald en zuiger is als nieuwe! Heb er wel een malossi zuiger ingezet en de cilinder afgedraaid. Kitje staat tevens ook te koop! Is afgedraaid zodat kleine en lichte malossi zuiger past En de timing is een stuk opgehoogd. Draaid zeer goed icm Yasuni R3
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma maart 19, 2012 2:49 pm |
|
|
|