Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm Berichten: 381 Woonplaats: Boskoop
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Ik heb mijn squish nu staan op 0.85. De standaard squish is 0.55. Kan het kwaad als ik met mijn langere slag krukas de squish op 0.60/0.65 of zelfs 0.55 zet?
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Hoe krapper je squish, hoe beter :) Zolang je fatsoenlijke benzine (die niet pingelt) rijd haal je veel meer rendement uit je verbranding doordat je druk hoger oploopt. Gewoon lekker richting 0,55 zetten, dan loopt het tenminste hard en "safe" squish is maar een klets verhaal.
Mits je het goed erop zet en weet wat je doet kan je gerust naar 0,55
_________________ Thom'z BeunBaas
Laatst bijgewerkt door petertzr op vr feb 17, 2012 8:08 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Keep in mind, de squish die malossi opgeeft is met de standaard 40mm slag. En ik heb een 43mm slag. Ik heb ook even gemailt met Dam-sport en die adviseerde mij een squish van 0,9mm. Wat ik zelf erg ruim vind.
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
met een langere slag kom je inderdaad wel een fractie hoger maar dan alsnog kan je wel iets krapper dan dat je nu staat. Zou gewoon lekker naar 0,55 - 0,6 gaan dan :)
Zorg overigens ook dat je de squish meet met tin van 0,7mm , als je 1,0 of 1,2 oid gebruikt krijg je een deel elastische vering waardoor je gemeten squish hoger is dan je werkelijke squish
*edit, maak de volgende x een run met vermogen uitgezet tegen toeren, dan is het veel duidelijk in te schatten waar eventuele problemen zitten dan zo tegen snelheid :)
Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm Berichten: 381 Woonplaats: Boskoop
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Bedankt voor de informatie
We hadden een toerenmeter aangesloten, maar die sloeg op hol (waardes van 7k rpm stationair etc.). Ik denk door de ontsteking, misschien moeten wij een andere plek zoeken om dat te meten.
Keep in mind, de squish die malossi opgeeft is met de standaard 40mm slag. En ik heb een 43mm slag. Ik heb ook even gemailt met Dam-sport en die adviseerde mij een squish van 0,9mm. Wat ik zelf erg ruim vind.
Squish is niet alles, je zit ook met een compressie verhouding, je kop zal gemaakt zijn voor de standaard slag, als jij meer cc's moet samenpersen tot dezelfde ruimte kom je op een veel hogere compressiehouding uit. Wat pingelen/detoneren kan veroorzaken.
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
petertzr schreef:
Hoe krapper je squish, hoe beter :) Zolang je fatsoenlijke benzine (die niet pingelt) rijd haal je veel meer rendement uit je verbranding doordat je druk hoger oploopt. Gewoon lekker richting 0,55 zetten, dan loopt het tenminste hard en "safe" squish is maar een klets verhaal.
Mits je het goed erop zet en weet wat je doet kan je gerust naar 0,55
msv? te hoog en je dooft een deel van je verbranding.
wat is je cv nu?
_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
EDIT2: Keep in mind, de squish die malossi opgeeft is met de standaard 40mm slag. En ik heb een 43mm slag. Ik heb ook even gemailt met Dam-sport en die adviseerde mij een squish van 0,9mm. Wat ik zelf erg ruim vind.
Dat betekent dus dat met jouw as de squish 1,5 mm kleiner wordt he... Dan zou de squish met een 40mm slag als dus over de 2 mm zijn geweest, als jij nog .9 overhield.
_________________
Maup schreef:
Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
petertzr schreef:
jah dat is leuk gezegd van je maar de malossi koppen zijn berekend op een specifieke compressie verhouding c.q. squish.
Nou veranderd zn compressie verhouding iets door de langere slag maar alsnog zit je dan in de richting van de richtwaarden van de fabrikant.
De slag is 3 / 40 = 7,5% toegenomen, 7,5% geeft geen COMPLEET andere noodzakelijke waarden hoor
*edit, + als de msv dan echt te hoog word dan vertaalt zich dat ook weer in detonatie :)
ik zei ook niet dat ik die waardes verkeerd vond, ik wilde alleen duidelijk maken dat er wel duidelijk een grens aan de squish gestelt kan worden, en als je je verbranding goed ik de greep hebt en je cv is goed, dus rond de 8,3/8,4cc, en zet dan je squish te krap dan doof je alleen de rand van je verbranding en zul je geen detonatie krijgen, puur vermogensverlies. die detonatie komt dan pas weer als je cv echt te klein wordt
_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
marien schreef:
[/b]Dat betekent dus dat met jouw as de squish 1,5 mm kleiner wordt he... Dan zou de squish met een 40mm slag als dus over de 2 mm zijn geweest, als jij nog .9 overhield.
squish is de ruimte tussen je zuiger en kop in het bovenste dode punt, niet het slag verschil aangezien je de hoogte van je cilinder ook aanpast
Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm Berichten: 381 Woonplaats: Boskoop
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Er hangt nu een Keihin 28mm onder. En hij loopt nu al een stuk beter. Ik heb een filmpje met sproeier 175 erin, staat nog te arm. Met 190 begon hij eindelijk te stotteren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum