HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 9:51 am




Antwoord op onderwerp  [ 599 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 40  Volgende
 Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank P31] 
Auteur Bericht
Badmuts
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm
Berichten: 381
Woonplaats: Boskoop
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
http://www.derbiteam.nl

Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc
viewtopic.php?f=11&t=18552


vr feb 17, 2012 11:16 am
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
:OO: :OO:

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


vr feb 17, 2012 11:35 am
Profiel
Badmuts
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm
Berichten: 381
Woonplaats: Boskoop
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Ik heb mijn squish nu staan op 0.85. De standaard squish is 0.55. Kan het kwaad als ik met mijn langere slag krukas de squish op 0.60/0.65 of zelfs 0.55 zet?

_________________
http://www.derbiteam.nl

Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc
viewtopic.php?f=11&t=18552


vr feb 17, 2012 5:01 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
0.65 zou ruim genoeg moeten zijn ;)

Weet je al wanneer je gaat testbanken?

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


vr feb 17, 2012 5:19 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Hoe krapper je squish, hoe beter :) Zolang je fatsoenlijke benzine (die niet pingelt) rijd haal je veel meer rendement uit je verbranding doordat je druk hoger oploopt. Gewoon lekker richting 0,55 zetten, dan loopt het tenminste hard en "safe" squish is maar een klets verhaal.

Mits je het goed erop zet en weet wat je doet kan je gerust naar 0,55 :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


Laatst bijgewerkt door petertzr op vr feb 17, 2012 8:08 pm, in totaal 2 keer bewerkt.



vr feb 17, 2012 6:53 pm
Profiel
Badmuts
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm
Berichten: 381
Woonplaats: Boskoop
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Ik heb wel vaker gezien dat ze gaan detoneren. Maar dan moet ik dus een hogere octaan benzine nemen.

EDIT:
Ik heb een educatief filmpje gevonden over pingelen/knock


Link


EDIT2:

Keep in mind, de squish die malossi opgeeft is met de standaard 40mm slag. En ik heb een 43mm slag. Ik heb ook even gemailt met Dam-sport en die adviseerde mij een squish van 0,9mm. Wat ik zelf erg ruim vind.

_________________
http://www.derbiteam.nl

Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc
viewtopic.php?f=11&t=18552


vr feb 17, 2012 7:30 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
met een langere slag kom je inderdaad wel een fractie hoger maar dan alsnog kan je wel iets krapper dan dat je nu staat. Zou gewoon lekker naar 0,55 - 0,6 gaan dan :)

Zorg overigens ook dat je de squish meet met tin van 0,7mm , als je 1,0 of 1,2 oid gebruikt krijg je een deel elastische vering waardoor je gemeten squish hoger is dan je werkelijke squish :^^:

*edit, maak de volgende x een run met vermogen uitgezet tegen toeren, dan is het veel duidelijk in te schatten waar eventuele problemen zitten dan zo tegen snelheid :)

_________________
Thom'z BeunBaas


vr feb 17, 2012 7:56 pm
Profiel
Badmuts
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm
Berichten: 381
Woonplaats: Boskoop
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Bedankt voor de informatie :thumleft:

We hadden een toerenmeter aangesloten, maar die sloeg op hol (waardes van 7k rpm stationair etc.). Ik denk door de ontsteking, misschien moeten wij een andere plek zoeken om dat te meten.

_________________
http://www.derbiteam.nl

Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc
viewtopic.php?f=11&t=18552


vr feb 17, 2012 8:14 pm
Profiel
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Badmuts schreef:
Ik heb wel vaker gezien dat ze gaan detoneren. Maar dan moet ik dus een hogere octaan benzine nemen.

EDIT:
Ik heb een educatief filmpje gevonden over pingelen/knock


Link


EDIT2:

Keep in mind, de squish die malossi opgeeft is met de standaard 40mm slag. En ik heb een 43mm slag. Ik heb ook even gemailt met Dam-sport en die adviseerde mij een squish van 0,9mm. Wat ik zelf erg ruim vind.


Squish is niet alles, je zit ook met een compressie verhouding, je kop zal gemaakt zijn voor de standaard slag, als jij meer cc's moet samenpersen tot dezelfde ruimte kom je op een veel hogere compressiehouding uit. Wat pingelen/detoneren kan veroorzaken.

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


vr feb 17, 2012 8:17 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
petertzr schreef:
Hoe krapper je squish, hoe beter :) Zolang je fatsoenlijke benzine (die niet pingelt) rijd haal je veel meer rendement uit je verbranding doordat je druk hoger oploopt. Gewoon lekker richting 0,55 zetten, dan loopt het tenminste hard en "safe" squish is maar een klets verhaal.

Mits je het goed erop zet en weet wat je doet kan je gerust naar 0,55 :^^:

msv? te hoog en je dooft een deel van je verbranding.

wat is je cv nu?

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


vr feb 17, 2012 10:47 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
jah dat is leuk gezegd van je maar de malossi koppen zijn berekend op een specifieke compressie verhouding c.q. squish.

Nou veranderd zn compressie verhouding iets door de langere slag maar alsnog zit je dan in de richting van de richtwaarden van de fabrikant.

De slag is 3 / 40 = 7,5% toegenomen, 7,5% geeft geen COMPLEET andere noodzakelijke waarden hoor :^^:



*edit, + als de msv dan echt te hoog word dan vertaalt zich dat ook weer in detonatie :)

_________________
Thom'z BeunBaas


za feb 18, 2012 12:06 am
Profiel
marien
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm
Berichten: 7666
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Badmuts schreef:
Ik heb wel vaker gezien dat ze gaan detoneren. Maar dan moet ik dus een hogere octaan benzine nemen.

EDIT:
Ik heb een educatief filmpje gevonden over pingelen/knock


Link


EDIT2:

Keep in mind, de squish die malossi opgeeft is met de standaard 40mm slag. En ik heb een 43mm slag. Ik heb ook even gemailt met Dam-sport en die adviseerde mij een squish van 0,9mm. Wat ik zelf erg ruim vind.

Dat betekent dus dat met jouw as de squish 1,5 mm kleiner wordt he... Dan zou de squish met een 40mm slag als dus over de 2 mm zijn geweest, als jij nog .9 overhield.

_________________
Maup schreef:
Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen :D: :D:


za feb 18, 2012 2:24 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
petertzr schreef:
jah dat is leuk gezegd van je maar de malossi koppen zijn berekend op een specifieke compressie verhouding c.q. squish.

Nou veranderd zn compressie verhouding iets door de langere slag maar alsnog zit je dan in de richting van de richtwaarden van de fabrikant.

De slag is 3 / 40 = 7,5% toegenomen, 7,5% geeft geen COMPLEET andere noodzakelijke waarden hoor :^^:



*edit, + als de msv dan echt te hoog word dan vertaalt zich dat ook weer in detonatie :)

ik zei ook niet dat ik die waardes verkeerd vond, ik wilde alleen duidelijk maken dat er wel duidelijk een grens aan de squish gestelt kan worden, en als je je verbranding goed ik de greep hebt en je cv is goed, dus rond de 8,3/8,4cc, en zet dan je squish te krap dan doof je alleen de rand van je verbranding en zul je geen detonatie krijgen, puur vermogensverlies. die detonatie komt dan pas weer als je cv echt te klein wordt

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


za feb 18, 2012 4:20 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
marien schreef:
[/b]Dat betekent dus dat met jouw as de squish 1,5 mm kleiner wordt he... Dan zou de squish met een 40mm slag als dus over de 2 mm zijn geweest, als jij nog .9 overhield.


squish is de ruimte tussen je zuiger en kop in het bovenste dode punt, niet het slag verschil aangezien je de hoogte van je cilinder ook aanpast

_________________
Thom'z BeunBaas


za feb 18, 2012 4:39 pm
Profiel
Badmuts
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm
Berichten: 381
Woonplaats: Boskoop
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Er hangt nu een Keihin 28mm onder. En hij loopt nu al een stuk beter. Ik heb een filmpje met sproeier 175 erin, staat nog te arm. Met 190 begon hij eindelijk te stotteren.


Link

_________________
http://www.derbiteam.nl

Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc
viewtopic.php?f=11&t=18552


zo feb 19, 2012 12:19 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 599 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 40  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron