Re: Gezocht: ApriliaForum slaafje
RS 746 schreef:
ik ben het waarempel wel met je eens hooor. Ik rij nu al 4,5 jaar dagelijks heel wat km's met verschillende diesels (voornamelijk werk) en ik hou er echt van. Koude start op een vroege ochtend En ik denk dat met de huidige brandstof-malaise de diesels meer toekomst hebben... Denk ik... Met races hebben ze zich wel bewezen op Le Mans. Wellicht dat ze in de toekomst aparte klassementen/klasseringen voor elk type motor apart moeten scoren. Met benzine racers is niks mis. Hou ik van, absoluut. Maar voor dagelijks gebruik in mijn auto, liever diesel. Denk ook dat mijn volgende auto zeer zeker diesel word, aangezien ik ook genoeg plezier-kilometers maak. Met m'n eigen auto tank ik nu meestal 2x per week (benzine)
Maar eigenlijk vind ik het ook jammer dat die Wankel Mazda in gebanned. Zat nog VEEEEL meer potentieel in, qua racerij. Maar de officials dachten: Wat wij niet kennen, willen wij niet...
Toch wel grappig dat je ziet dat diesel toekomst heeft, maar dat je nog steeds niet inziet dat 2 takt geen toekomst heeft.
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Re: Gezocht: ApriliaForum slaafje
Martijn Derbi senda schreef:
RS 746 schreef:
ik ben het waarempel wel met je eens hooor. Ik rij nu al 4,5 jaar dagelijks heel wat km's met verschillende diesels (voornamelijk werk) en ik hou er echt van. Koude start op een vroege ochtend En ik denk dat met de huidige brandstof-malaise de diesels meer toekomst hebben... Denk ik... Met races hebben ze zich wel bewezen op Le Mans. Wellicht dat ze in de toekomst aparte klassementen/klasseringen voor elk type motor apart moeten scoren. Met benzine racers is niks mis. Hou ik van, absoluut. Maar voor dagelijks gebruik in mijn auto, liever diesel. Denk ook dat mijn volgende auto zeer zeker diesel word, aangezien ik ook genoeg plezier-kilometers maak. Met m'n eigen auto tank ik nu meestal 2x per week (benzine)
Maar eigenlijk vind ik het ook jammer dat die Wankel Mazda in gebanned. Zat nog VEEEEL meer potentieel in, qua racerij. Maar de officials dachten: Wat wij niet kennen, willen wij niet...
Toch wel grappig dat je ziet dat diesel toekomst heeft, maar dat je nog steeds niet inziet dat 2 takt geen toekomst heeft.
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
Re: Gezocht: ApriliaForum compagnon
Martijn, alle auto's zijn 4-takt omdat autoproducenten nooit de moeite hebben genomen om het "smeringsprobleem" van een 2-takt op te lossen, terwijl dat eigelijk kinderspel is. daarna zou je uit minder CC's en minder onderdelen een even potente motor kunnen halen.
Laten we zeggen, drukvulling, smering onder de krukas... Het is mogelijk, maar het heeft wel ontwikkeling nodig.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, je snapt het.
Autoproducenten gaan geen miljoenen/miljarden steken in iets dat toch niks kan worden. Daarom wordt er geen geld gepompt in ontwikkeling van 2takt auto's.
Oeps offtopic in aangeboden/gezocht.
Ja RS2takt, ik heb nog wel een maatje voor je. Hij ziet eruit als een hondje, en als je hem op de hoedenplank van je 4takt auto legt, dan knikt ie altijd ja. Maar moet je wel rechtuit rijden, als je bochten maakt dan knikt hij nee.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum