Auteur |
Bericht |
jantje053
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 28, 2012 9:25 pm Berichten: 88 Woonplaats: Enschede
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
En m'n uitlaat dan is die goed voor de MHR80? Of kan ik beter een andere pakken?
|
wo feb 01, 2012 12:13 am |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
jantje053 schreef: En m'n uitlaat dan is die goed voor de MHR80? Of kan ik beter een andere pakken? moet je deze uitlaat nog halen?
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
wo feb 01, 2012 12:14 am |
|
|
jantje053
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 28, 2012 9:25 pm Berichten: 88 Woonplaats: Enschede
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
NakedRS50 schreef: jantje053 schreef: En m'n uitlaat dan is die goed voor de MHR80? Of kan ik beter een andere pakken? moet je deze uitlaat nog halen? Nee, deze is momenteel gemonteerd op een standaard cilinder.
|
wo feb 01, 2012 12:17 am |
|
|
bananenkoning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 09, 2011 9:23 pm Berichten: 701 Woonplaats: Hall
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
volgens mij was het dat een Gietijzeren iets duurzamer is en wel een "stootje" kan hebben. een aluminium is wat hoogtoeriger en kan dus wat meer vermogen uitgehaald worden (met de juiste setup) maar is weer iets gevoeliger voor warm/vastlopers
|
wo feb 01, 2012 12:18 am |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
bananenkoning schreef: volgens mij was het dat een Gietijzeren iets duurzamer is en wel een "stootje" kan hebben. een aluminium is wat hoogtoeriger en kan dus wat meer vermogen uitgehaald worden (met de juiste setup) maar is weer iets gevoeliger voor warm/vastlopers als je dezelfde toeren/vermogen uit een alu of een giet haalt dan is de alu duurzamer . alu heeft een nicasil wand en deze is erg hard daardoor slijt je zuiger etc stukken sneller dan bij een giet maar de cilinder zelf niet. kwa stootjes weet ik zo niet , wel eens vast loper gehad met een doppler maar aan de cilinder was niks te zien dus dat verschilt nogal. gevoeliger voor warm/vastlopers ligt meestal aan de kunsten van de monteur. alu geeft ook beter zijn hitte af.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
wo feb 01, 2012 12:23 am |
|
|
jantje053
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 28, 2012 9:25 pm Berichten: 88 Woonplaats: Enschede
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
NakedRS50 schreef: bananenkoning schreef: volgens mij was het dat een Gietijzeren iets duurzamer is en wel een "stootje" kan hebben. een aluminium is wat hoogtoeriger en kan dus wat meer vermogen uitgehaald worden (met de juiste setup) maar is weer iets gevoeliger voor warm/vastlopers als je dezelfde toeren/vermogen uit een alu of een giet haalt dan is de alu duurzamer . alu heeft een nicasil wand en deze is erg hard daardoor slijt je zuiger etc stukken sneller dan bij een giet maar de cilinder zelf niet. kwa stootjes weet ik zo niet , wel eens vast loper gehad met een doppler maar aan de cilinder was niks te zien dus dat verschilt nogal. gevoeliger voor warm/vastlopers ligt meestal aan de kunsten van de monteur. alu geeft ook beter zijn hitte af. Gaat mij erom dat de cilinder wel anderhalf, tot 2uur kan rondknallen! En wat wilde je nu zeggen over de uitlaat dan?
|
wo feb 01, 2012 12:24 am |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
NakedRS50 schreef: bananenkoning schreef: volgens mij was het dat een Gietijzeren iets duurzamer is en wel een "stootje" kan hebben. een aluminium is wat hoogtoeriger en kan dus wat meer vermogen uitgehaald worden (met de juiste setup) maar is weer iets gevoeliger voor warm/vastlopers als je dezelfde toeren/vermogen uit een alu of een giet haalt dan is de alu duurzamer .alu heeft een nicasil wand en deze is erg hard daardoor slijt je zuiger etc stukken sneller dan bij een giet maar de cilinder zelf niet. kwa stootjes weet ik zo niet , wel eens vast loper gehad met een doppler maar aan de cilinder was niks te zien dus dat verschilt nogal. gevoeliger voor warm/vastlopers ligt meestal aan de kunsten van de monteur. alu geeft ook beter zijn hitte af. Wil je dat even uitleggen? Niet dat ik je tegen wil spreken, ben benieuwd naar je motivatie.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
wo feb 01, 2012 12:25 am |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
wat ik ermee bedoel is dat er een groot verschil is of je met een giet 14 k toeren draait of met een alu , hierbij zal de giet sneller slijten .
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
wo feb 01, 2012 12:26 am |
|
|
bananenkoning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 09, 2011 9:23 pm Berichten: 701 Woonplaats: Hall
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
dat komt omdat aluminium hoogtoeriger is (over het algemeen)
In theorie transporteer aluminium warmte sneller (Transport binnenin het materiaal. niet de afgifte naar het koelmiddel) en met gietijzer kan je makkelijk laten honen dat kan met alu helaas weer niet zo makkelijk :(
|
wo feb 01, 2012 12:27 am |
|
|
jantje053
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 28, 2012 9:25 pm Berichten: 88 Woonplaats: Enschede
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Kortom nog steeds de MHR cilinder pakken voor lange ritten? De cilinder moet 1,5/2uur kunnen draaien...
|
wo feb 01, 2012 12:30 am |
|
|
bananenkoning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 09, 2011 9:23 pm Berichten: 701 Woonplaats: Hall
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
jantje053 schreef: Gaat mij erom dat de cilinder wel anderhalf, tot 2uur kan rondknallen! En wat wilde je nu zeggen over de uitlaat dan?
volgens mij maakt het niet zo uit wat voor cilinder je gebruikt als het goed is kan je er lang genoeg mee rondknallen als je wil mist je hem goed afstelt en de koeling naar behoren werkt
|
wo feb 01, 2012 12:32 am |
|
|
jantje053
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 28, 2012 9:25 pm Berichten: 88 Woonplaats: Enschede
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
bananenkoning schreef: jantje053 schreef: Gaat mij erom dat de cilinder wel anderhalf, tot 2uur kan rondknallen! En wat wilde je nu zeggen over de uitlaat dan?
volgens mij maakt het niet zo uit wat voor cilinder je gebruikt als het goed is kan je er lang genoeg mee rondknallen als je wil mist je hem goed afstelt en de koeling naar behoren werkt En Qua prestaties? Is de Roze Top er uberhaupt wel voor Derbi NT?
|
wo feb 01, 2012 12:36 am |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
bananenkoning schreef: dat komt omdat aluminium hoogtoeriger is (over het algemeen)
In theorie transporteer aluminium warmte sneller (Transport binnenin het materiaal. niet de afgifte naar het koelmiddel) en met gietijzer kan je makkelijk laten honen dat kan met alu helaas weer niet zo makkelijk :( alu is niet altijd hoogtoerig , wat is je standaart cil met zijn 10 k toeren ? ook hoogtoerig? het gaat erom dat als je 2 cil hebt die beide 14k toeren maken dat dan de giet echter wel sneller slijt dan alu . alu kun je hoogtoeriger maken en giet ook , heeft niks met je materiaal van je cil te maken
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
wo feb 01, 2012 12:36 am |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
jantje053 schreef: bananenkoning schreef: jantje053 schreef: Gaat mij erom dat de cilinder wel anderhalf, tot 2uur kan rondknallen! En wat wilde je nu zeggen over de uitlaat dan?
volgens mij maakt het niet zo uit wat voor cilinder je gebruikt als het goed is kan je er lang genoeg mee rondknallen als je wil mist je hem goed afstelt en de koeling naar behoren werkt En Qua prestaties? Is de Roze Top er uberhaupt wel voor Derbi NT? google = zoeken
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
wo feb 01, 2012 12:37 am |
|
|
jantje053
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 28, 2012 9:25 pm Berichten: 88 Woonplaats: Enschede
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
NakedRS50 schreef: google = zoeken
Oké logisch, maar dit topic is er niet voor niets. Ik vraag me gewoon af wat lekker op straat presteert, of nja lekker, beter presteert. De Roze Top of de MHR80 en of mijn MHR Replica uitlaat voldoet, of dat er een andere moet komen.
|
wo feb 01, 2012 12:39 am |
|
|
|