HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za jan 11, 2025 6:00 am




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 100  Volgende
 Zundapp 448 beunen ! 

boemeltjes
jaaaa 85%  85%  [ 17 ]
Neee 15%  15%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 20

 Zundapp 448 beunen ! 
Auteur Bericht
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
die 8mm moet 1,5 zijn btw

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


di jan 10, 2012 11:51 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
Citaat:
staalwol zit wat in. ik gebruik holle glasvezel, ideale demping en trekt eveneens geen vocht aan, wordt op een gegeven moment wel vet maar durt al veel langer. en je hebt er het minste vermogensverlies door
.

Ik doel puur op het feit dat als je gewoon een goede geperforeerde tail hebt dus met een ruime doorlaat (ca 2-3mm ruimer als je daadwerklijke tailpipe) je nooit vermogensverlies zult hebben met een demper.. vermogensverlies komt puur alleen door een vernauwende demper of een demper met nagenoeg geen doorgang, dit verschil is bij ons in de praktijk al wel eens tot 1.5pk uitgelopen.. vandaar 2-3mm ruimere tailpipe demper tail hoe je het ook wil noemen ! :L:

Maar houd er maar over op, iedereen zijn eigen theorie... en ik doe het gewoon lekker zo en heb geen vermogensverlies :^^: :L:

_________________
No shit !?


wo jan 11, 2012 12:42 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
af1rs schreef:
Tsja ieder wat wils, en sommige mensen die kunnen gewoon niet afstellen..
daar zijn ze lovend over de 21mm dellortho black edition,

2 nieuwe gekocht 150 euro aan afstel spullen. nooit wat geworden....



Wat je daar neertypt : Je geeft commentaar op mensen die niet kunnen afstellen. Maar zelf krijg je geen black edition afgesteld

Verder ben ik wel benieuwd wat er nog van vermogen komt uitrollen.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


wo jan 11, 2012 8:25 am
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
RonnyRacingTeam schreef:
Wat je daar neertypt : Je geeft commentaar op mensen die niet kunnen afstellen. Maar zelf krijg je geen black edition afgesteld
Verder ben ik wel benieuwd wat er nog van vermogen komt uitrollen.


ik ga voor de 11.2pk max, dit moet te behalen zijn door wat kleine aanpassingen aan de uitlaat, en grotere carburateur,
Eventueel kan ik gaan voor de 11.5pk icm met een hpi 30gr ontsteking alleen word het wel heel erg prijzig allemaal :^^:

membraangestuurde carburateur op een zuigersturing cilinder, van alles geprobeerd,
Zodra je in 1x vol je gas los zet spring hij wel door in toeren maar gaat hij 4 takten, wat je ook doet, gevalletje van te veel in 1x leveren, ook een probleem met een vm20 met de orginele te korte gasnaald (bam in 1x hele hoop peut) dit is niet het geval beneden een 90 sproeier, maar daarboven is die gasnaald gewoon te kort en te stomp ik heb er weinig last van maar Joey heeft bijv een gasnaald in zijn mikuni met geheel andere maatvoering en dat loopt prima :thumleft:
Het probleem is het rijden niet hoor, maar je moet persee met open luchtfilter rijden, en die carburateurs zijn nog gevaarlijk ook als ze lang moeten presteren gaan ze te weinig leveren

_________________
No shit !?


wo jan 11, 2012 8:59 am
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
Is dat dat niet gewoon een te arme afstelling (of te weinig koeling?)

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


wo jan 11, 2012 12:11 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
Black edition's staan bekend om op lang vol open(dus lang volle gas geven), armer te worden.
gewoon een andere sproeier bezetting erin (sproeier, mengbuis en gasnaald) en dat probleem is opgelost.
kost samen max 20€ extra en je hebt een zeer deftige carbu.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


wo jan 11, 2012 1:24 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
RonnyRacingTeam schreef:
Black edition's staan bekend om op lang vol open(dus lang volle gas geven), armer te worden.
gewoon een andere sproeier bezetting erin (sproeier, mengbuis en gasnaald) en dat probleem is opgelost.
kost samen max 20€ extra en je hebt een zeer deftige carbu.

Kerel, ik heb hier w7/w9/w10/w11/w14/w19/w21 en naaldgeleider (mengbuis,sproeierbuis hoe je ht ook wilt noemen)256-258-260-262..

Ook div gas schuiven, op zuigersturing is het kut ! :X:

_________________
No shit !?


Laatst bijgewerkt door af1rs op wo jan 11, 2012 8:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



wo jan 11, 2012 7:27 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
uitstroomschild moet hoger, of zit dat er niet eens in?

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


wo jan 11, 2012 7:39 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
RSjoep schreef:
uitstroomschild moet hoger, of zit dat er niet eens in?

Nooit van gehoord :thumright:

Maar heren houd er nu maar over op, iedereen heeft voor zijn gevoel gelijk... ik heb voor mezelf de ondersteuning uit de praktijk...

_________________
No shit !?


wo jan 11, 2012 8:13 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
af1rs schreef:
RonnyRacingTeam schreef:
Black edition's staan bekend om op lang vol open(dus lang volle gas geven), armer te worden.
gewoon een andere sproeier bezetting erin (sproeier, mengbuis en gasnaald) en dat probleem is opgelost.
kost samen max 20€ extra en je hebt een zeer deftige carbu.

Kerel, ik heb hier w7/w9/w10/w11/w14/w19/w21 en naaldgeleider (mengbuis,sproeierbuis hoe je ht ook wilt noemen)256-258-260-262..

Ook div gas schuiven, op zuigersturing is het kut ! :X:


Ik had het niet op de zuigersturing.
Maar maar op de membraam blokjes.
En daar wil hij zeer goed op werken als je er een AU262 mengbuis inzet tegenover de std AN262 die erin zit.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


wo jan 11, 2012 8:15 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
die is voornamelijk iets hoger, krijg je hetzelfde als een los uitstroom schild. dit is het probleem altijd al geweest met carbs die van zuiger gestuurd naar membraam gestuurd gingen.door de langere pulsen en voornamelijk terugkerende pulsen van een zuiger gestuurd cilindertje heb je een hoger buis nodig waar meer mengsel in en achter blijft staan.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


wo jan 11, 2012 8:19 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
ik zie je oplossing, een 70 parmakit met membraam :L: :L:

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


wo jan 11, 2012 8:21 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
die heeft voornamelijk geen gaatjes om extra lucht te mengen in de buis zelf ;)
Het zou wel kunnen, maar dat weet ik niet meer zeker, dat je die nippel in de venturi van de carb ook moet vernieuwen voordat deze paste.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


wo jan 11, 2012 8:21 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
ook een mogelijkheid die gaatjes, het is puur dat mengsel dat iets langer moet blijven staan

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


wo jan 11, 2012 8:23 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
Prachtig die carburateur praat...
RSjoep schreef:
ik zie je oplossing, een 70 parmakit met membraam :L: :L:

Als ik dat doe bouw ik er liever een echte cilinder op als een 75 polini (in luchtkoeling mantel) :^^:

Ben bezig alvast met het spruitstukej..

24mm
Bijlage:
P1100028%20(Medium).JPG
P1100028%20(Medium).JPG [ 69.41 KiB | 2067 keer bekeken ]

Spruitstukie
Bijlage:
P1100029%20(Medium).JPG
P1100029%20(Medium).JPG [ 60.55 KiB | 2067 keer bekeken ]

Effe hakkuh en zaguh enzso bam :boxing:
Bijlage:
P1100034%20(Medium).JPG
P1100034%20(Medium).JPG [ 60.49 KiB | 2067 keer bekeken ]

Even vijlen zodat de voet doorlaat juist is..
Bijlage:
P1100032%20(Medium).JPG
P1100032%20(Medium).JPG [ 40.98 KiB | 2067 keer bekeken ]

Even kijken of ik er aardig straks een pijpje van 30 rond aan kan lassen (carb is 31 rond)
Bijlage:
P1100035%20(Medium).JPG
P1100035%20(Medium).JPG [ 46.2 KiB | 2067 keer bekeken ]


Gaat helemaal goed komen, en lijkt straks gwn origneel :thumleft:

_________________
No shit !?


wo jan 11, 2012 8:55 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: