het grote 'welke setup' topic
Auteur |
Bericht |
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Doe maar minimaal 24mm als je plezier wil. (word ook aangeraden in het boekje bij de Roze Top..)
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
vr dec 30, 2011 8:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
RS 746 zegt dat ik een 24 of 26 moet nemen, in de het boekje dat je krijgt bij de roze top staat ook 24.
verder voor ik het vergeet
ik heb hier nog een VL6 liggen maar dat binnenhuisje ben ik kwijt, is dat goed of slecht?
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
vr dec 30, 2011 8:45 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: het grote 'welke setup' topic
dan doe je toch lekker wat er in het boekje staat? 24 mm zal ten opzicht van 21 mm niet echt veel verbetering hebben, gaat alleen maar meer zuipen en als ik het goed heb dan gaat dit ook ten koste van onderin vermogen maar dat weet ik niet helemaal zeker. ik heb op mijn polini 75cc alu ook 21 mm , gaat prima
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
vr dec 30, 2011 8:56 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: het grote 'welke setup' topic
RS 746 schreef: Doe maar minimaal 24mm als je plezier wil. (word ook aangeraden in het boekje bij de Roze Top..) het hoeft echt niet om plezier te hebben Plezier met tanken geeft het wel..
_________________ No shit !?
|
za dec 31, 2011 1:02 am |
|
|
bladet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 30, 2010 7:49 pm Berichten: 331
|
Re: het grote 'welke setup' topic
19mm del orto black idition mogelijk op barikit 80 met vlinderpoort ? of zal deze net een maatje te klein zijn.?
|
za dec 31, 2011 10:43 am |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Kan wel 21mm is gunstiger. Ook al zeggen ze dat 24mm beter is. 21mm is gunstiger voor verbruik en het trekt sowieso harder op dan standaard 16mm.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
za dec 31, 2011 11:03 am |
Persoonlijk album
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Op 65cc crossers word een 24mm gemonteerd. Roze Top is meer dan 65cc. Ik snap dat het voor velen een taboe is, om die heilige 21mm grens te durven doorbreken. Maar hij vertelde toch ermee te gaan spelen en crossen, hierbij tellen die paar mm niet, vind ik... Voor de rest moet hij het zelf maar weten. Bij ritten door het Zuid Limburgse achtbaan landschap vind ik mijn VHST 26 zeer zuinig. Een goed afgestelde 24mm verbruikt minder dan een slecht afgestelde 21mm. Als ze beiden goed staan is de 21mm uiteraard zuiniger. Ter indicatie; 80/85cc crossers gebruiken allemaal 28mm carbs, de 65cc's hebben 24mm.
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
za dec 31, 2011 1:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: het grote 'welke setup' topic
RS 746 schreef: Op 65cc crossers word een 24mm gemonteerd. Roze Top is meer dan 65cc. Ik snap dat het voor velen een taboe is, om die heilige 21mm grens te durven doorbreken. Maar hij vertelde toch ermee te gaan spelen en crossen, hierbij tellen die paar mm niet, vind ik... Voor de rest moet hij het zelf maar weten. Bij ritten door het Zuid Limburgse achtbaan landschap vind ik mijn VHST 26 zeer zuinig. Een goed afgestelde 24mm verbruikt minder dan een slecht afgestelde 21mm. Als ze beiden goed staan is de 21mm uiteraard zuiniger. Ter indicatie; 80/85cc crossers gebruiken allemaal 28mm carbs, de 65cc's hebben 24mm. dus jij gaat een cross cilinders vergelijken met gewone am6 cilinders? aangezien deze toch een stuk hoger getimed zijn en niet gemaak zijn om paar duizend km te rijden , en bij cross willen ze er alles uithalen dus daar om grotere carbs. bij de gp racers 50 cc zaten ook 24 mm op maar deze hadden totaal geen vermogen onderin. dus het heeft geen nut om hiervoor een 24 of zelfs groter te gaan gebruiken. zo denk ik er over.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
za dec 31, 2011 2:33 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Daarnaast moet je ook kijken naar de inlaatpoorten van de cilinder, als die een te klein oppervlakte hebben heeft het ook allemaal geen zin.
_________________
boy-1993 schreef: Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?
|
za dec 31, 2011 2:49 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Dat ook inderdaad. Klopt allemaal, en nergens zei ik dat een dellorto 21mm black edition niet goed loopt.
Ik vind nogsteeds dat Slimmedirk een 85cc crosser (of motorblok daarvan) moet kopen voor zijn doeleinden. (aangezien hij nu nog geen brommer heeft..) Ik weet niet waar hij woont maar er zal vast wel een legaal crossterrein zijn, zodat hij de goedwillende enduro rijders geen problemen bezorgd.
1. Beoefen het Off-road rijden enkel op veldwegen en gepaste situaties.
Een voorbeeld: op een veldweg doet u weinig verkeerd. Leg die veldweg onderaan een dijk waar zondag's wanderlaars genieten, en u heeft een minder gepaste locatie. Blijf ook niet nodeloos een uur hangen op dezelfde plaats, en organiseer geen lokale cross wedstrijd. Het kan leuk zijn op het moment zelf, maar op termijn resulteert dit opnieuw in een plaatselijke verboden.
2. Rij niet buiten de paden.
Dit klinkt misschien raar, maar wie regelmatig een georganiseerde offroad of enduro rit meerijdt zal het snappen. De organisatoren van dergelijke ritten moeten vaak heel veel moeite doen om een rit samen te stellen. Rekening houdend met tal van richtlijnen, opgelegd door bosbeheer en gemeentebestuur. Het parcours is dan ook vaak volledig 'vastgelegd'. Wie dan buiten deze vaste parcours gaat rijden bezorgt niet alleen de enduro rijder een slecht imago, maar legt meteen een hypotheek op toekomstige ritten!
3. Maak van de rit geen wedstrijd.
Wie een 'randonnéé' (of enduro rit) meerijdt, moet er rekening mee houden dat er verschil in ervaring is. Respecteer de beginnende enduristen,ook u stond ooit in hun schoenen. Maak van de offroad en enduro ritten geen wedstrijd, er is immers geen prijs te winnen aan de finish!
4. Hou rekening met omwonenden en anderen (wandelaars, ruiters, fietsers).
Wees vriendelijk tegen uw medemens. Verminder snelheid en hou desnoods halt. In het geval van ruiters, leg de motor af als u merkt dat een rijdier schrikt. Dit klinkt misschien evident, maar dit kleine gebaar zal u in dank worden afgenomen. Indien u in een bos mountainbikers tegen komt, vertraag dan. Ga vooral niet als een gek langsrijden. Stel uzelf voor in plaats de fiets. u zou het ook niet appreciëren indien er ineens een offroad motor in volle vaart door de modder langs u rijdt.
5. Respecteer de reservaten, natuurdomeinen, privé domeinen en landbouwgronden.
Ga nooit in natuurdomeinen rijden. Wie toch de noodzaak heeft om in een natuurgebied te gaan rijden heeft er wat ons betreft niets van begrepen, dit getuigt van zero respect voor de omgeving, laat staan dat u het zelfs waard bent om met een enduro motor rond te rijden. Bekijk uw offroad motor als iets uniek, het is nog een van de weinige vervoermiddelen waarmee u op plaatsen kan komen waar u anders nooit geraakt. Geniet van dit unieke recht en respecteer dit dan ook. Privé domeinen betreden is uiteraard uit den boze, net zoals het vernietigen van landbouwgrond. De landbouwgrond is de broodwinning van de landbouwers, u zou het toch ook niet appreciëren als u opeens minder verdient op het einde van de maand?
6. Respecteer de staat van de wegen
Vermijd om steeds weer op dezelfde plaats te gaan rijden. Na enige tijd zal u merken dat de weg er onder lijdt. Een veldweg is niet als een asfaltbaan, en vraagt regelmatig onderhoud. Wie elke dag opnieuw dezelfde veldwegen neemt, telkens op dezelfde bocht als een gek gas begint te geven, zal inderdaad na een tijdje een mooie kombocht ontwikkeld hebben. Hoewel dit best leuk kan zijn voor u, is het voor anderen vaak een punt van ergernis.
7. Rij met een motor die wettelijk in orde is, goed onderhouden is, en niet teveel lawaai maakt.
Het staat buiten alle twijfel dat uw offroad motor in orde moet zijn, dit wil zeggen een wettelijk ingeschreven enduro motor voorzien van lichten, en verzekering.
8. Pas uw rijstijl en uitrusting aan aan uw omgeving.
Een degelijke uitrusting is een must. Kniebeschermers, harnas, helm, stofbril, handschoenen, crossbroek, crosslaarzen en een enduro vest... Het lijkt een hele investering maar ze zijn er voor uw veiligheid.
9. Respecteer de wetgeving
U bent geen outlaw, met andere woorden zelfs naast de weg (offroad) zijn er regels te volgen. Dit laten we in het midden, u moet immers toch nog ergens kunnen genieten...
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
za dec 31, 2011 3:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Was het maar zo dat ik een cross terrein in de buurt heb! ik woon in hartje Arnhem dus dat is helaas niet het geval.
Ik zie niet veel verschil tussen een crossbrommer die niet helemaal wettelijk correct is en een enduro motor.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
za dec 31, 2011 11:58 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Oops, ik ben punt 10 vergeten 10. Zorg ervoor dat u een correcte verzekering hebt Zorg ervoor dat u steeds beschikt over de juiste papieren en op de hoogte bent van de locale gedrags- en verkeersregels. codegroen.com @ slimmedirk; In de achterhoek zijn veel offroad en cross gelegemheden. Doe maar eens wat onderzoek.
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
zo jan 01, 2012 3:22 am |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Ik denk dat mijn KTM over niet al te lange tijd een keer naar de achterhoek gaat
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo jan 01, 2012 1:08 pm |
|
|
bananenkoning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 09, 2011 9:23 pm Berichten: 701 Woonplaats: Hall
|
Re: het grote 'welke setup' topic
slimmedirk schreef: Was het maar zo dat ik een cross terrein in de buurt heb! ik woon in hartje Arnhem dus dat is helaas niet het geval.
je hebt een cross terrein onder Terlet. http://www.mijnmotorclub.nl/index.php?o ... &Itemid=45
|
ma jan 09, 2012 5:03 pm |
|
|
m-v
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr nov 18, 2011 8:25 pm Berichten: 29
|
Re: het grote 'welke setup' topic
hoe zal dit lopen kwa trekkracht en topsnelheid orgineel am6 blok dr 80/ zwarte top 80 24mm hgs cross uitlaat hoop op wheelies kwa power
|
zo feb 26, 2012 12:48 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|