Auteur |
Bericht |
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Boring x Slag zorgt voor verschil in prestaties. Weet je misschien ook welke in dit geval meer koppel levert.
(als ik voor elke keer dat ik het woord koppel gebruik 50 cent zou krijgen had ik nu genoeg voor een MHR team hahaha)
Alu is als ik het goed heb hoogtoeriger en minder slijtvast, klopt dit? Zo ja ga ik voor de giet.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 8:54 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: het grote 'welke setup' topic
welke er meer vermogen/koppel levert weet ik zo niet , het gaat allebei wel leuk lopen. alu is juist slijtvaster ,vooral bij hogere toeren. verschiel tussen alu en giet kun je zo opzoeken.
daarbij dat de roze top en polini ook giet zijn en die houden ook van toeren. dus niet elke giet draait minder toeren.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
do dec 29, 2011 9:02 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Alu cil. worden over het algemeen hoogtoeriger gemaakt door de fabrikant. Dit is uiteraard geen eigenschap van de alu. Alu is uiteraard juist WEL slijtvastiger dan gietijzer. Maar omdat over het algemeen deze cilinders vaak meer toeren draaien worden ze wel eens minder slijvast genoemd.
Een vierkante motor word meestal uitgesproken als ideaal. Dus zelfde boring als slag.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do dec 29, 2011 9:05 pm |
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Jongens RS 746 is mij over aan het halen om een TP due plus te halen en hij heeft erg goede argumenten!
Feedback aub!
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 10:26 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: het grote 'welke setup' topic
wat is boring x slag van dat ding? en totaal kop volume?
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
do dec 29, 2011 10:28 pm |
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Boring 49,5 Slag 39mm Compressieverhouding 1:14,5 Cilinderinhoud 75cc
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 10:31 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: het grote 'welke setup' topic
slimmedirk schreef: Jongens RS 746 is mij over aan het halen om een TP due plus te halen en hij heeft erg goede argumenten!
Feedback aub! Dat is dan gewoon een mooi kitje (prijs kwaliteit) Het belangrijkste bij een kit is ook de uitlaat keuze. Deze heeft ook een zeer grote invloed op de vermogensafgifte dat het karakter van een cilinder toch erg kan veranderen.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
vr dec 30, 2011 8:31 am |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Ronny weet jij toevallig welke cilinders voor AM6 een vierkante boring-slag verhouding heeft. Ik weet dat een TSX80 LC dit heeft. En een koppel heeft vanaf diep onderin waar ik van stond te kijken zelfs zonder uitlaat. Die had een slag van 46 en een boring van 46. Als ik me niet vergis. Maar ik denk dat Simonini of TPR86 dan het meest in de buurt komen te zitten of niet?
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
vr dec 30, 2011 10:54 am |
Persoonlijk album
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Een optimale slagxboring verhouding zeg opzich ook NIETS over de motor. Het is GANS die opbouw die dat bepaald. Inlaat, cilinder, timing, verbrandingskamer, ontsteking, uitlaat.....
Ik zou je zeker niet blind staren op de verhouding. Als je echt een deftig blok wil rond 80cc moet je een blok uit een echte crosser nemen. Die zullen "altijd" sneller zijn als een gekieteld "straat blok". Gewoonweg omdat de basis al goed is. Spoelkanalen in het blok, inlaat, cartervulling en daarbovenop een goede boringxslag verhouding.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
vr dec 30, 2011 11:31 am |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Ja dat weet ik. Het totaal plaatje maakt het. Niet alleen dat. Maar daar was ik gewoon benieuwd naar, of jij wist of dat AM6 misschien zo'n cilinder had. Een CR85 blok heeft mij altijd wel aangestaan. :)
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
vr dec 30, 2011 11:39 am |
Persoonlijk album
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
rieju-rrx schreef: Ja dat weet ik. Het totaal plaatje maakt het. Niet alleen dat. Maar daar was ik gewoon benieuwd naar, of jij wist of dat AM6 misschien zo'n cilinder had. Een CR85 blok heeft mij altijd wel aangestaan. :) Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
vr dec 30, 2011 4:17 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: het grote 'welke setup' topic
rieju-rrx schreef: Ja dat weet ik. Het totaal plaatje maakt het. Niet alleen dat. Maar daar was ik gewoon benieuwd naar, of jij wist of dat AM6 misschien zo'n cilinder had. Een CR85 blok heeft mij altijd wel aangestaan. :) Niet dat ik weet niet. Maar ik heb ook niet echt een goed idee van wat er zoal op de markt te krijgen valt voor AM6. EDIT: Ik dacht dat Metrakit een kitje had 45 x 44 mm goed voor 70cc.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
vr dec 30, 2011 4:31 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: het grote 'welke setup' topic
slimmedirk schreef: rieju-rrx schreef: Ja dat weet ik. Het totaal plaatje maakt het. Niet alleen dat. Maar daar was ik gewoon benieuwd naar, of jij wist of dat AM6 misschien zo'n cilinder had. Een CR85 blok heeft mij altijd wel aangestaan. :) Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. CR 85 is een van de saaiste in de 85cc klasse. Beter een blok van KTM SX 85/105, of TM 85/100, of RM 85.
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
vr dec 30, 2011 4:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Beter dan TM krijg je niet.
Metrakit zijn toch erug hoogtoerig getimed als ik het goed heb?
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
vr dec 30, 2011 5:13 pm |
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Ik heb zojuist met scholten techniek gebeld. zei gaan alles monteren en de uitlaat maken. Zei zeiden tegen mij dat ik beter geen gietijzeren cilinder kon nemen, hij rade mij een barikit 50mm Racing te nemen. Het probleem is dat ik dan ook een barikit krukas moet nemen en die kost toch wel 70 euro meer.
Vraag is of het verschil in prestatie en levensduur tussen due plus en barikit groot genoeg is voor die 70 euro.
waarschijnlijk meer aangezien dan waarschijnlijk de carters moeten worden gefreesd.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
vr dec 30, 2011 5:48 pm |
|
|
|