Auteur |
Bericht |
Gerard1793
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 5:08 pm Berichten: 977 Woonplaats: Middelstum
|
Re: het grote 'welke setup' topic
af1rs schreef: jvo schreef: omdat ik als een met: 70cc polini evo yasuni r3 26mm dellorto polini binnenrotor
heb gereden, en ten eerste ging dat te hard! en het zoop te veel. en het ging dr na ook kapot.. en mijn cilinder is nu versleten orgineel, dus wou ik gewoon goede vervanings cilinder en wat leuke spulletjes erbij zoals inlaatsetje en mvt.
dusja:) 1)heb gereden, en ten eerste ging dat te hard! =Twv gaat om optrekken? zo ja, verander de twv en de top is hem wss te hoog2)en het zoop te veel= Juiste afstelling Oh? sommige setups gebruiken gewoon meer benzine.3)n het ging dr na ook kapot.=Juiste materiaal en staat en onderhoud misschien wel niet op betrouwbaarheid ontworpen?4)en mijn cilinder is nu versleten =Juiste smering Misschien gewoon af? door tig duizend km's Niet zomaar wat roepen
_________________ '78 XT500 '89 GS500 '98 V70 T5
|
wo dec 14, 2011 10:31 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: het grote 'welke setup' topic
je kan best wel zuinig rijden met een snelle setup als je maar veel koppel hebt, en je je rechterhand goed kan controleren.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
do dec 15, 2011 12:51 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: het grote 'welke setup' topic
idd, even vol optrokken en daarna lekker op 2/10e gas gewoon 80 cruisen bij 4000 toeren
_________________ No shit !?
Laatst bijgewerkt door af1rs op do dec 15, 2011 8:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
do dec 15, 2011 8:34 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: het grote 'welke setup' topic
[quote="Gerard1793"] ................................[/b] in het huidige verkeer lijkt het me sterk dat een brommer 'te snel' optrekt, gashendel bepaal je zelf Vervolgens kom je op het verbruik, trek gewoon met het verkeer mee en draai hem daarna lekker terug, rijd je zuiniger als met je orginele 45km kut hok Polini's die verslijten is wel grote onzin, die wand die daar inzit, met de juiste zuigerspeling en de juiste smering en natuurlijk de juiste afstelling (veelal 90% het probleem) en het gaat gewoon niet meer kapot en iemand die 25000/30000km in een jaar of 2 3 rijd doet het knap hoor met zijn brommertje..... en dan is hij nog niet op.. moet er alleen even een nieuw wandje in van €193 bij powerseal, leuke zuiger €85 en je kan weer jaren knallen Goede smering is : a747/power rs/ eurol racing 1/ putoline mx5/7 mengverhouding 1:45 aanhouden bij de ricinus/castorolie mag dit 1:30 zijnJa krukas dit blablablablabla doe niet moeilijk en laat er een leuk drijfstangsetje in persen Achja, wellicht is het meer een mening/ uit eigen ervaring.. Zelf rijd ik alle dagen op een oude zundapp welke relatief gemakkelijk 105/110 loopt (met opmaat straks ook de 120 wel haalt) En bij mij gaat er ook niks stuk
_________________ No shit !?
|
do dec 15, 2011 8:36 pm |
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Welke setup zal meer vermogen leveren?
Airsal 80cc (getuned op koppel) 17.5/19/21 Leovince V6 / opmaat uitlaat (berekent op koppel) VL6 Ori luchtfilter/membraan
Of:
Polini 80cc Gietijzer (getuned op koppel) 17.5/19/21 Opmaat uitlaat (berekent op koppel) VL6 Ori luchtfilter/membraan
Mvg Slimmedirk.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 12:43 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: het grote 'welke setup' topic
als ze gelijk getuned zijn en dus over dezelfde poorten/compressie/spoelhoeken/timingen bezitten, maakt het echt geen ruk uit, behalve dat de één een airsal is en de ander één polini Wat versta jij onder koppel ? een 80cc bezit orgineel al relatief veel koppel door de grotere boring.. 50cc is bleren 80cc is bulderen, Gr.
_________________ No shit !?
|
do dec 29, 2011 6:54 am |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Is ook niet geheel waar. 80cc blijven jankertjes. Het is nog steeds geen 250! Voor meer koppel zou ik op een 80cc sowieso een 21mm zetten. En een goede opmaat is nog altijd beter dan leovince. Maar jouw vraag is dus voornamelijk of je nou een Ersnol of Plini moet nemen. Ik heb persoonlijk geen ervaring met die cilinders, het zijn allebei kwaliteitscilinders dat wel! Maar je kan even in het welke cilinder topic rond neuzen of vraag stellen.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
do dec 29, 2011 11:42 am |
Persoonlijk album
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: het grote 'welke setup' topic
rieju-rrx schreef: Voor meer koppel zou ik op een 80cc sowieso minimaal een 24mm zetten
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
do dec 29, 2011 2:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
@ af1rs: Dat is niet geheel waar, Ten eerste het enorme verschil dat de airsel een vlinderpoort is en de polini een fluiterpoort. Ik heb wel eens over verschil gelezen: http://forum.scooterforum.net/forum/f37/vlinderpoort-w-poort-11244/index2.htmlVerder is het een verschil tussen alu en gietijzer. Wel degenlijk verschil dus! @ rieju-rrx Mij lijkt dat de polini van iets betere kwaliteit is maar dat kan ik mis hebben. Daarom stel ik hier nu ook mijn vraag haha. @RS 746 Die komt er zowizo al op! Maar wat denk je airsol of polini?
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 2:35 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: het grote 'welke setup' topic
slimmedirk schreef: @RS 746
Die komt er zowizo al op! Maar wat denk je airsol of polini? Goedzo Ik zeg roze Top Performances due plus nemen (die met losse binnenkop)
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
do dec 29, 2011 2:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Hmmm alweer meer keuze, Is het dan zo dat deze meer koppel levert als een polini? http://www.ks-parts.nl/webshop/index.php?_a=viewProd&productId=6689Deze? wat is er beter aan deze cil dan? En wat zijn de voordelen van een losse binnenkop? Want voor dat geld kan ik net zo goed een MHR replica halen.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 2:57 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: het grote 'welke setup' topic
ik denk dat de polini meer koppel gaat leveren als airsel , polini zijn zowieso goede cilinders die lang mee gaan, als je er goed mee omgaat( de 75cc bedoel ik er mee) roze top zou wel gelijk of in de buurt van de polini giet zitten. voordeel van de losse binnenkop is dat iets betere koeling heeft , voor op straat heeft het voor de rest weinig nut volgens mij. MHR replica is een koppel cilinder en zal ook langer mee gaan dan roze top of polini als je het mij vraagt , aangezien de roze top aardig fel getimed is voor een giet. gila 70 cc is zeker een slijtvaste cilinder en ook een goede keuze maar dat is aan jou. dit is mijn mening , er zijn genoeg mensen die hier meer ervaring hebben en betere antwoorden zullen/kunnen geven.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
do dec 29, 2011 3:41 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: het grote 'welke setup' topic
En als je nu eens begint met he niet op 'koppel' te focusen, maar eerder op vermogen op lage toeren, want is wat je wil neem ik aan? Verder is het ook bulshit om te zeggen: 50cc is weinig koppel en 70cc is veel koppel of de vergelijking 50cc draait weinig toeren 70cc draait weinig toeren
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do dec 29, 2011 5:05 pm |
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Nee, ik wil koppel. Ik ga een endurotje maken en dan heb ik het meest aan koppel. Klopt dan kan ik het best een 4 takt halen, nee ik niet gek dus gewoon een 2 takt. Ik denk dat ik voor de polini ga, mooie cilinder waarvan ik denk dat hij goed zal presteren naar mijn wensen voor 195 euro.
verdere op of aan merkingen hoor ik graag.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 6:17 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: het grote 'welke setup' topic
slimmedirk schreef: Nee, ik wil koppel. Ik ga een endurotje maken en dan heb ik het meest aan koppel. Klopt dan kan ik het best een 4 takt halen, nee ik niet gek dus gewoon een 2 takt. Ik denk dat ik voor de polini ga, mooie cilinder waarvan ik denk dat hij goed zal presteren naar mijn wensen voor 195 euro.
verdere op of aan merkingen hoor ik graag. 2 tak zijn gemaakt om toeren te janken , natuurlijk kun je het een en ander wel aanpassen dat er meer vermogen bij lage toeren gehaald kunnen worden voor de rest zul je het toch op toeren moeten houden :) echt koppel zul je er haast niet uit halen. ga je er mee crossen ?
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
do dec 29, 2011 6:28 pm |
|
|
|