|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Bartjeee18
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 10:50 am Berichten: 56 Woonplaats: Rotselaar, Belgiƫ
|
Ander vliegwiel kopen?
Ik heb hier een aprilia RS met AM6 blokje.
Helaas is de sleuf in de krukas voor de vliegwielspie redelijk hard beschagidg. De vorige keer toen ik dit zag was de vliegwielspie ook hard beschadigd, dus heb ik toen een nieuwe vliegwielspie gestoken.
Omdat de motor de laatste dagen een raar geluid maakte, heb ik mijn vliegwiel er nog eens af gehaald en bleek de vliegwielspie weer beschadigd te zijn.
Mijn vliegwiel is aan de sleuf voor de vliegwielspie ook beschadigd.
Ik ga nu een compleet nieuwe krukas met lagers e.d. steken, maar zou ik ook een ander vliegwiel moeten zoeken of zou ik dit nog kunnen gebruiken? En waar kan ik nog zo'n vliegwiel vinden voor een schappelijke prijs?
P.s. Het is een ducati ontsteking.
|
za jul 23, 2011 7:52 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Re: Ander vliegwiel kopen?
als hij speling heeft zul je die moeten vervangen.
|
za jul 23, 2011 7:56 pm |
|
|
DaliasD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm Berichten: 195 Woonplaats: nieuwleusen
|
misschien iets dikkere/grotere vliegwielspie monteren. vliegwiel misschien iets beter (= strakker) monteren daartoe: spiebaan ontruwen krukas + krukasgat vliegwiel goed ontvetten vliegwiel monteren met eventueel ring achter vliegwielmoer. goed strak aandraaien spie is alleen voor de timing,niet om het vliegwiel vast te houden
_________________ Luuk1488 schreef: Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..
|
zo jul 24, 2011 3:09 am |
|
|
FleurOosterhuis
ApriliaForum Member
|
PeteRSchouten schreef: als hij speling heeft zul je die moeten vervangen. Wat houd dat precies in? Gr, Fleur http://www.tegeldepot.nl/
|
ma dec 19, 2011 11:18 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
heel complex, stuur me maar een geile foto en ik leg het uit
|
di dec 20, 2011 12:37 am |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
FleurOosterhuis schreef: PeteRSchouten schreef: als hij speling heeft zul je die moeten vervangen. Wat houd dat precies in? Gr, Fleur http://www.tegeldepot.nl/En dan houd niet met dt, heel erg jammer dit. Je bent een achterlijk geprogrammeerde spambot.
di dec 20, 2011 12:42 am |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|