Auteur |
Bericht |
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
ligt eraan welke cilinder je van plan bent te gaan halen
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(")
|
do jul 13, 2006 8:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
nee hoeft niet
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
do jul 13, 2006 9:17 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
lito schreef: hey mensen ik wil mij een 70cc halen en ik heb al een 70cc uitlaat en een 19 cabrateur moet ik nog een andere krukas er in zetten.
Het is altijd beter om er een betere krukas er in te zetten niet alleen vanwege het risiko dat de standaard krukas kapot loopt, maar ook omdat een krukas met volle wangen meer vermogen geeft.
|
do jul 13, 2006 9:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
Furia Master
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm Berichten: 210 Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
|
RS_Patrick schreef: lito schreef: hey mensen ik wil mij een 70cc halen en ik heb al een 70cc uitlaat en een 19 cabrateur moet ik nog een andere krukas er in zetten. Het is altijd beter om er een betere krukas er in te zetten niet alleen vanwege het risiko dat de standaard krukas kapot loopt, maar ook omdat een krukas met volle wangen meer vermogen geeft.
Scheelt dat veel dan?
Ik ga namelijk een doppler krukasje erin zetten omdat ik zomaar denk dat de ori krukas die polini 80 niet aan kan
|
za jul 22, 2006 12:17 am |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Sheelt redelijk wat omdat je meer carterdruk krijgt waardoor het mengsel sneller naar boven de zuiger word geperst.
|
za jul 22, 2006 2:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
meer carter "druk" is bijvoorbaat meer vermogen? Verdiep je svp iets meer in 2takt voordat je dit soort stellige conclusies trekt!
|
zo jul 23, 2006 12:39 am |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
|
ruud schreef: meer carter "druk" is bijvoorbaat meer vermogen? Verdiep je svp iets meer in 2takt voordat je dit soort stellige conclusies trekt!
Denk eerder dat jij dat moet doen, denk je dat ze voor de grap een krukas volle wangen geven? Dat is alleen maar meer roterende massa wat juist nadelig is voor snelle acceleratie, somige merken vullen daarom de krukas op met een lichter matriaal zo als een kunstof inleg stuk om toch een hogere druk te krijgen maar niet meer massa.
Als je meer carterdruk krijgt betekent dat dat het mengsel met meer druk door de spoelpoorten word geperst en dus sneller en beter de cilinder vult, somige 2 takt racers vullen selfs de zuiger aan de onderkant gedeltelijk op met kurk om nog meer druk te krijgen.
Maar dit is het Grote Cilinder Topic he en Niet het Grote Krukas Topic...
|
zo jul 23, 2006 1:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
RS_Patrick schreef: Maar dit is het Grote Cilinder Topic he en Niet het Grote Krukas Topic...
mischien ideetje
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
zo jul 23, 2006 2:24 pm |
|
|
Furia Master
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm Berichten: 210 Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
|
Vandaag mijn cilinder vastgenaaid dus ik ben op zoek naar een andere ik kwam na overleg met patrick toch wel uit bij de roze top eigenlijk maar daar heb ik ff een vraagje over....
Wat verstaan jullie onder "redelijk hard slijten"zoals bij de beschrijving van de roze top gezegd wordt?
En als ik de roze top bestel die bij speedparts op de site staat krijg ik er dan 1 met losse binnenkop of is dat een andere en kost die meer oid?
|
zo jul 23, 2006 11:35 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
|
Roze Top slijt helemaal niet hard als je gewoon goede olie gebruikt en een goede afsteling + bougie hebt.
Slijtage is veel minder als bij andere vergelijkbare cilinders + dat je hem makkelijk kan honen en een overmaats zuigertje kan monteren mocht er een keer iets mis mee gaan.
Perfecte straat cilinder, alleen de nieuwe Top 85cc kit is mischien beter omdat je dan gelijk een goede krukas er bij krijgt, maar deze is wel een 44mm slag inplaats van 39mm slag standaard dus ff vlug trugbouwen naar 50cc gaat niet meer.
Het is de zelfde cilinder als de Roze Top (75cc) alleen er zit een 5mm hooger randje op vanwege de grotere slag. Kop, Zuiger (49,5mm) en pakkingen zijn gewoon het zelfde als de nieuwere Roze Top cilinders.
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om het hele boekje door te lezen wat er bij zat maar zag al wel dat je een aantal dingen moet veranderen.
Als ik ff de tijd heb om het door te lezen zal ik het verhhaltje wel ff posten hier samen met een hele zooi fotos
|
ma jul 24, 2006 6:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
Furia Master
ApriliaForum Member
|
Nu heb ik de jager gemaild gebeld erover en die zei dat de versie met losse binnenkop een andere is dan die op de site staat....die met losse binnenkop is door de crash kortgeleden verwijderd en dus heeft hij hem er opnieuw op gezet
Deze versie kost 20 eurie duurder dan die met vaste binnenkop maar wat heeft een losse binnenkop voor doordelen tov de vaste? Levert deze versie meer vermogen of koelt hij alleen beter?
_________________ AM6 blok en onderdelen te koop.
|
ma jul 24, 2006 10:42 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
|
Koelt beter dus je kan er meer vermogen uit persen in theorie...
Hier wat prijsjes voor je:
Top Performances 85ccm kit € 361.83
Top Performances Racing 49,5mm € 160.74
Top Performances Racing 49,5mm - 2004 € 194.25 <~~ dit is met de losse binnekop.
www.speedline.dk
|
di jul 25, 2006 12:20 am |
Persoonlijk album
|
|
Furia Master
ApriliaForum Member
|
idd....maar hoe lang duurt het voordat ik die cilinder thuis heb dan?
Bij de jager kost diezelfde cilinder € 220
En is het in de praktijk anders dan in de theorie of is het voelbaar meer vermogen?
|
di jul 25, 2006 12:42 am |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
|
RS_Patrick schreef: Koelt beter dus je kan er meer vermogen uit persen in theorie... Hier wat prijsjes voor je: Top Performances 85ccm kit € 361.83 (Is inc 44mm krukas) Top Performances Racing 49,5mm € 160.74 Top Performances Racing 49,5mm - 2004 € 194.25 <~~ dit is met de losse binnekop. www.speedline.dk
Gewoon voor de onderstreepte/dikgedrukte versie gaan (heb je ook meteen een goede/bijpassende krukas)
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
wo jul 26, 2006 12:20 am |
|
|
Furia Master
ApriliaForum Member
|
dat doe ik dus bewust niet omdat ik hem dan niet even vlug over kan zeten naar 50cc of ff andere cilinder erop omdat die andere bijv. getuned word....
Dit zei patrick ook al tegen me maar dit doe ik dus niet om bovenstaande reden
|
wo jul 26, 2006 12:44 am |
|
|
|