Hallo beste mensen,
Ik ben John van Oostende, 16 jaar en kom uit Nieuwe tonge (zuid holland).
Ik sleutel vanaf mijn 11e aan: karts, brommertjes, puchjes, tomos, crossmotors eigenlijk vanalles op het 2 takt gebied..
maar goed, nu over de aprilia sx, vorig jaar december 16 geworden, en gelijk voor mijn theorie en praktijk gegaan, en gehaald..
kon alleen niet rijden vanwege de boel sneeuw, dus als ik ergens heen moest ging ik de met de RM125..
Het begon allemaal toen mijn vader een aprilia sx zag staan bij een boer net buiten het dorp, ik ben er wezen kijken en hebben hem gelijk op gehaald, was helemaal orgineel en er stond maar 6570Km op de teller.
ik wist dat er nooit aan de brommer gekloot was, dus dat hij niet gaar was igg.
zo was hij toen ik hem opgehaald had:
gelijk die dag uit elkaar gehaald, kenteken en alles eraf, alles schoon gemaakt.. en uiteraard leuke dingetjes ervoor gekocht..
na anderhalve maand zag hij er zo uit:
ik was toen nog geen 16, dus kon alleen maar op eige terrein rijden. ik heb hem 1x uitgetest met de gia enduro, top van 96km/u met 14-52
Hier in de sneeuw met mn ragbrommer MTX:
Het was zover, eindelijk 16!
ik helemaal trots naar school ermee geweest, helemaal geweldig vond ik het ''legaal brommerrijden''.
3 maanden naar school, op een vrijdagmiddag uit school vond ik het al een beetje verdacht met politie.. dus rustig naar huis gereden, ja hoor onderweg politie motor naast me, gelukkig reed ik maar 25 in het dorp dus op de rollerbank ging ik maar 38km/u en ze geloofde het dat ik aan het afstellen was. helaas wel boete gehad voor me kenteken..
toen had ik vakantie, en wou ik eens wat anders vooral motorisch:
leuke dingen gekocht:
een oud Type blok zodat ik toch mijn orginele blokkje er op kon doen als deze kapot ging.
Polini evolution 70cc (Laten tunen en de carters ook)
polini membraam
polini binnenrotor
metrakit spruitstuk
26mm dellorto
twinair
yasuni r3
polini koppelings platen met MHR veren
Hebo krukas.
dit was goed voor een top van 134 en 18,6 pk
dit was het blokje:
onder tussen ook me velgen zwart gespoten..
ik vond me frame ook beetje lelijk, dus helemaal uit elkaar, en frame zwart voorvork en achterbrug. goude naven en goud fatbar stuurtje
de yasuni r3 weg gedaan en een Scr bovenlangs met HGS 125cc demper klein model toen was mn brommer zo:
ik vond hem helemaal geweldig!
hier een hele poos trots mee rond gereden, tot mijn blok kapot ging, en ik was het ook zat want ik reed maar 50km met een tank benzine..
mn orginele blokje er weer opgezet met de SCR, afgesteld en op de testbank geweest dit was goed voor: 9,8pk en een top van 101 KM/u
http://www.youtube.com/watch?v=K_vBVWDixPMkreeg complimentje van DDL, voor het goede afstellen
zo heb ik rondgereden tot vorige week, ik kon mijn SCR goed verkopen en wou toch weer eens beetje beginnen met opvoeren, dus dat gedaan en een metrakit sp besteld.
Plannen:
Malossi Mhr 80
Metrakit sp
21mm dellorto
21mm inlaat set van malossi
malossi filter
doppler krukas
polini 5 plaats mhr veren
en uiterlijk:
me velgen laten stralen en twotone
dit was het voorlopig, voor vragen en tips sta ik open, altijd leuk om te horen wat ik moet veranderen en wat ik niet moet doen..
tot de volgende update, houdoee