HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 3:03 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1687 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 113  Volgende
 Rieju KTMRX 
Auteur Bericht
Venlonaer
ApriliaForum Member

Bericht Rieju KTMRX
Hallo mensen!
Meeste kennen me niet maar ik ben dus Kristián, ben geboren en getogen in Venlo en bouwjaar is 1995.

Toen ik 13 was was mijn broer de eerste die met het hele scooter-brommer gebeuren begon, had vele scooters gekocht en verkocht en toen kocht 'ie een aantal schakelbrommers waaronder een Senda en een MRX Pro.

Ik vond het altijd chilleee die dingen dus een paar maanden voor ik 16 was realiseerde ik me dat ik natuurlijk ook zo een ding kon kopen!
Dus in Januari gedeeltelijk mijn spaarrekening verkracht en een Rieju RRX gekocht, op leren rijden en 1 maand na mijn verjaardag mijn AM gehaald. Na een paar maanden rijden ging de 50cc mij een beetje vervelen, zat wel een Yasuni Cross HM op die heul fijn reed maar wou toch wat meer.
Bovendien wou ik ook nog een project dus mijn oog viel op een Rieju MRX Pro. Dus ik zette de RRX te koop en ging op zoek naar die Pro, begin Juni vond ik er een op marktplaats voor €450,- , opknapper dus.
Met pa overlegd en op 27 juni heb ik hem kunnen meenemen voor drie en halve meiers :^^: . Wat bleek, dit was dezelfde MRX Pro die van mijn broer was :P .

Minder praatjes meer plaatjes :D
Nou dit is 'm dus op de dag van aankoop:

Afbeelding

Afbeelding

Verkoper was 300 meter verderop, dus heb hem naar huisgeduwd.
Zoals je ziet heeft 'ie geen standaard, geen uitlaat, geen linkerradiateurkap en rechterhandkap gemonteerd. Zat allemaal in een tas behalve de standaard die ontbreekt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tas met zooi:

Afbeelding

Was wel genoeg voor die dag dus ben ik eens plannen gaan maken.
Was zoiezo van plan hem te strippen!

Hieronder zie je alle updates tussen spoiler tags, zo is het wat overzichtelijker.
Klik erop om de updates weer te geven.

1.
Spoiler: toon
29-6-2011

Dit waren mijn originele plannen, later in het topic zie je dat ik meerdere gewijzigd heb.

- DR80 tuned/ TPR 85
- Rito krukas
- 24mm Keihin imitatie / Mikuni 24mm (maakt me niet zoveel uit als de kwaliteit maar goed is)
- Yasuni Cross HM / een andere bovenlangse uitlaat die mij aanstaat
- KTM demper (lange)
- Vertanding 13-52
- Carters tunen
- Elektrische start inbouwen
- Toerentelleraandrijving inbouwen
- Accu inbouwen
- Wielen opnieuw laten coaten etc.
- Frame coaten
- Achterbrug coaten
- KTM kappenset (+pas maken)
- KTM zadel
- Koso RX2 teller
- Blok zwart/goud coaten
- Carterdeksel- en ontstekingdeksel zwart/goud spuiten
- Gouden accenten; spaken, stuur, stepjes, remklauwen, kettingspanners, ketting, tandwielen, (evt. kickstart pedaal en schakelpookje en koppelingsarm goud als het blok zwart wordt)
- SM velgjes erbij
- Begrenzer, al zal ik hier niks over in het project verklappen :<>:

Heb een hele mooie KTM kappenset gevonden voor een prikkie :L: :L: :L: (niet normaal goedkoop) met een speciale stickerset erop. Is een verrassing

Heb hem helemaal gestript, in autobild dauertest stijl :boxing:
Afbeelding

Debiele as wou niet loskomen, met wat kracht lukte het uiteindelijk toch.
Afbeelding

2.
27-7-2011

Maandje verder en zijn een aantal dingen gebeurd en gekocht :^^:
Heb inmiddels mijn setup beslist:

- Top Performances 73.5 AKA Roze Top
- Mikuni TM24
- Yasuni Cross HM
- Schuimfilter/powerfilter whatever

Ik wou eerst een TPR 85/86, verstandig geweest en beslist dat ik maar iets rustiger moest beginnen dus een Roze top gekocht.

Heb hem voor €70,- van Maurits gekregen en hij ziet er nog goed uit O:-)

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een Mikuni 24mm vlakschuif gefixt voor maar €50,- :OO:
Was wel een vuile hoer dus heb 'm eens geschrobd en met de ijzerborstel bewerkt waar ik een best mooi resultaat van kreeg :^^:

Voor:
Afbeelding
Na :^^: :
Afbeelding
Voor:
Afbeelding
Na :^^: :
Afbeelding

Moet er nog wel sproeiers en slangetjes voor hebben.

Ook nog een HPI voor €80,- gefixt :D :

Afbeelding

Ben naast het kopen van mijn setup ook nog aan de blokrevisie begonnen van het niet lopende blok, onsteking is geloof ik kapot maar dat boeit niet aangezien ik die HPI al heb :P

Nou kwam er achter dat er een Polini 5 plaats in zit! Dus dan hoef ik ook 1 ding minder te kopen :^^: .

Afbeelding

Afbeelding

Zooi schoongemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De inbusjes van de grondplaat zaten lekker vast dus met een dremel een sleufje geslepen en met een platte schroevendraaier eruit gepeuterd.

Ik wou dus de koppeling erafhalen maar ik wist niet hoe, je had dus blijkbaar iets nodig om te blokkeren en ik had een koppelingsblokkeersleutel besteld bij scooterpowershop en ik moest 2 weken wachten tot ik een pakketje binnenkreeg.

Bleek dat in dit pakketje 2 dingen mis waren.
Ik had 3 dingen besteld; koppelingsblokkeersleutel, vloeibare pakking, keerringset voor AM6

1. Geen keerringen, kreeg ik na levering (wtf?)
2. De koppelingblokkeersleutel was van een scooter, voor de vario dus terwijl ik 100% de juiste had besteld.

Nou bij die scooterbeunpower bestel ik niks meer...raad ik andere mensen ook aan...

Dus ik heb mijn eigen blokkeerding moeten maken, met een beetje inspiratie van Vito(iikoe) is mij dat gelukt

zie hier technologie en innovatie :P :

Afbeelding
HOI
Afbeelding
Polini dingen
Afbeelding

Het viel best mee, dus ging ik verder met de complete demontage en ta-daaa:

Afbeelding

Alles eruit behalve de lagers, en ben de balansas spie kwijtgeraakt :X: maar die haal ik wel ergens vandaan.

3 Augustus helaas een ongeluk gehad dat niet zo goed voor mijn enkel afliep, namelijk 2 breuken en wat verbrijzelde zooi, en ook niet voor mijn RRX.
Was namelijk op een rotonde aangereden, wou de rotonde net afrijden en dan kwam een dame met haar rode Opel Astra stationding en had geen zin om voor de haaientanden te stoppen. Dus ze reed mij aan van rechts en mijn voet en enkel kwam tussen mijn frame/blok en haar bumper. Operatie gehad, wat titanium pinnen in mijn enkel en zal 3 maanden met gips in de rolstoel moeten en minstens 2 maanden met krukken moeten lopen en nog revalideren daarna.

Maar goed, vandaag de werkelijke update die ik als eerste op AF doe.

3.
23-9-2011

Heb een Yasuni Cross HM van Jan gekocht voor €125 incl. :^^:
Afbeelding
Wou lasnaden enzo terugbrengen dus ging 'm maar schuren met boormasjien en ijzerborstel.

Afbeelding

Nou zover ben ik gekomen.

Afbeelding

Is nog niet af moet nog wat plekken doen en daarna met schuurpapier schuren en polijsten. Oh en ik ging dus naar de praxis om schuurschijven te halen en op de terugweg gebeurde dus het ongeluk :00: .......

Tevens ook de lagers eruitgekregen d.m.v. hitteblazer, passende doppen en een hamer.
Afbeelding

Behalve de 2 lagers die maar 1 open zijde hebben, dus daar heb ik een Kukko lagertrekker met slaghamer voor gekocht en heb ze eruitgekregen :^^: .

Afbeelding

Dat was 't voor deze keer :P

4.
10-10-2011

HOI,

Bloque geschrobd en boor+staalborstel opzetstuk tevoorschijn gehaald:
Voor & na
Afbeelding
sup
Afbeelding
sup²
Afbeelding

Eindelijk eens de lagers tevoorschijn gehaald:
Afbeelding
In mon bloque geduwd:
Afbeelding

Uitlaat ook nog afgemaakt :^^:
Zo zag ie in het begin eruit:
Afbeelding
Ergste zooi en roest met staalborstel d'r af gehaald
Afbeelding
En toen met schuurschijven 240-320 op de boormasjien gedaan en daarna korrel 500-600-1000 gedaan.
Afbeelding
Daarna heb ik hem ontvet met terpentine,gasbrander erop gezet en ten slotte hittebestendige blanke lak erop gespoten.
Ben best blij met het resultaat voor de 1ste keer O:-)
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik ook nog de versnellingsbak in m'n blok gekregen en moet nog een hele waslijst aan onderdelen bij jostidijkman bestellen o.a. Rito krukas, Twin-Air filter, Polini spruitstuk, koppelingskabel, slangetjes, MI-KU-NEAH sproeiers en nog andere zooi.

5.
28-11-2011

Kleine info-update:
Hele boel shit binnengekregen (praktisch alles?)
Het blok is weer gesplitst en er zit een andere balansas in, alleen nog dichtmaken.
Dus ik heb eigenlijk alles, behalve tijd :(( :{}: (kutschool)
Alle shit wordt (hopelijk) woensdag gecoat.
Voor €70,- INCL. (like a boss)
Afbeelding

Raisers (€25,-) en nieuwe fatbar 2dehands gekocht (€40,- , nieuwprijs €98,-) AITAIT
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorvork keerringen voor 10tje gevonden, kan hem nog niet in elkaar zetten moet wachten op de coater...

Afbeelding

Verder nog HEULVEUL shit o.a. doppler as, remleidingen, verschillende olieën, lichtspoel HPI en nog heleboel andere dingen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik was op zoek naar het laatste wat ik nodig heb, de Koso RX2 teller.
Nou die heb ik niet gevonden, maar een oplichter wel.
En een falende kut kneus ook nog :D: :D: :D:
(begin met lezen vanaf onderen, svp niet op mijn taalgebruik letten was erg boos)

Afbeelding

6.
11-12-2011
eWa, blok zit nu op 95%
Heb besloten om hem mat zwart te spuiten en mn koppelingsdeksel gedeeltelijk te polijsten tot die motherfucker glimt als een spiegel.

Blok moest dus uit elkaar voor een andere balansas, ik werd het hameren een beetje moe dus effe een gereedschapje in elkaar geflanst:
Afbeelding
is alleen niet water dicht want die schroef onderaan bij de startersmotor is afgebroken (is er in alweer uit), dus ik koop volgende keer maar echt gereedschap :00:

nja ok andere balansas erin:
Afbeelding

koppelingsplaten even badje geven :B
Afbeelding

hoppa erop flikkeren
Afbeelding

halverwege polijsten, ik moet nu meer dan 1000 korrel papier vinden
Afbeelding

tadaudmaduadmam HOPPA
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog een aantal dingen voordat het blok helemaal klaar is:
- Matzwart spuiten
- Koppelingsdeksel polijstwerk afmaken
- Lange schroef voor HPI vinden (waarmee je m in het carter vastzet)
- Binneband o.i.d. tussen spruitstuk en carb doen want het is een 26mm polini spruitstuk en ik heb een 24mm mikuni...
- Carb weer schoonmaken, nadat ie uit de wasmachine kwam zat er een rare aanslag poeder shit op -______-
- Is een verrassing, ontstekingskapje aanpassen.

En uiteindelijk in mijn frame pleuren en de HPI en Mikuni afstellen :^^:

7.
20-12-2011
SUP, ja ik had dus geen zin om foto's uit te zoeken dus pleur ik ze maar allemaal hier neer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volgende stap is nog mijn velgen zwart laten coaten en mijn ashouders van de voorvork met hammerite zwart maken.

8.
30-12-2011
ZUCHT
omdat ik me weer eens verveel rond deze tijd laat ik maar eens updaten.

Oke, de voorvork is gereviseerd want hij lekte. Tevens nieuwe balhoofdlagers.
Zijn dus gewoon ook veel foto's aangezien ze van mijn how-to afkomen :Y:

Eerst de voorvorkprotectors eraf gehaald en weggeflikkerd want 1 van de 2 was kapot en de inbusjes waren doorgedraaid :}):
Dus de dremel er maar bijgehaald en mission accomplished.
Afbeelding
Afbeelding
Buitenpoten in poetskatoen doeken gewikkeld zodat ze niet beschadigd raken :L:
Afbeelding
Stofkappen eraf
Afbeelding
Inbussen onderen eruit:
Afbeelding
Olie eruit laten lopen:
Afbeelding
Seegerring eraf zodat de binnenpoot uit de buitenpoot kan
Afbeelding
Met mn gipspoot even op de kroonplaat zodat ik de binnenpoot kan eruit trekken :P
Afbeelding
Joepie!
Afbeelding
Ik had toen ik begon met de revisie nog geen vliegwielblokkeersleutel dus moest het maar op deze manier doen.
Afbeelding
Los
Afbeelding
Alles ff gerangschikt
Afbeelding
Afbeelding
Kapot zoals je ziet..
Afbeelding
Nieuw keerringsetje voor tientje :^^:
Afbeelding
Keerringen
Afbeelding
Vuil uit de binnenpoten en van de rest gehaald.
Doekje erin duwen met bezemsteel, en vervolgens eruit blazen met compressor :P
Afbeelding

Afbeelding
ZOOI
Afbeelding
Schoon
Afbeelding
Voor het monteren van de keerringen, stofkappen etc. nog even grondig van de buitenkant schoonmaken
Afbeelding
Afbeelding
Alles erop pleuren en vervolgens in de binnenpoot steken
Afbeelding
Nog de stofkap even invetten tegen vuil
Afbeelding
Veren schoonmaken
Afbeelding
Erin
Afbeelding
Nog een andere functie voor de verstelbare vliegwielsleutel gevonden :boxing: :thumleft:
Afbeelding
Poten klaar :^^:
Afbeelding
Demontage oud balhoofdlager
Afbeelding
Nieuw lager, schaal had ik niet nodig.
Afbeelding
Verhitten
Afbeelding
Balhoofdpen koelen
Afbeelding
Vervolgens op zijn plek slaan
Afbeelding
invetten die hap met kroon kogellagervet
Afbeelding
Bovenste lager ook
Afbeelding
Joepie!
Afbeelding
Alleen nog de blokjes onderaan zwart maken met hammerite en dan de olie erin :^^:

Silentblocks monteren.
Afbeelding
Het ging goed, moest nog 5mm maar toen hoorde ik KNAK.
Bankschroef geowned:
Afbeelding
Nou, naar aanleiding hiervan de volgende dag nieuwe bankschroef gehaald voor een super prijs €70,- (!)
Afbeelding
Nou en met die ben ik bij 99% gekomen:
Links
Afbeelding
Rechts
Afbeelding
Heeeel jammer, kon de bankschroef wel aan maar de draaipen niet die ging jammer genoeg doorbuigen toen ik met de hamer ging tikken :{}:
Dus dan ga binnenkort weer naar het autobedrijf waar ze me de oude silentblocks eruitgehaald hebben om ze er weer in te persen voor die stomme halve cm :}):

Maar goed, ook nog alle schroefjes en moertjes etc. etc. vervangen voor nieuwe :D
OUD
Afbeelding
NEU
Afbeelding

Ook nog afstand tussen gaten van de kroonplaat opgemeten, uitgetekend op de sticker en gaatjes geboord in het Acerbis EVO spatbord:
Afbeelding

Zo staat ie d'r nu bij, sorry voor de onscherpe foto mja ik geef het toestel maar de schuld.
Afbeelding
P.S.
Iemand wees me er nog op, ik had het zelf niet eens in de gaten, dat de voorvorkprotectorstickers op de zijkappen zijn geplakt AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding!!!!:
Afbeelding

9.
4-2-2012
Hallo jongentjes en meisjes, klein updeetje.

- asopnames zwart gemaakt
- achterbrug silentblocks erin

Okée zoals jullie eerder hebben gezien dus met de bankschroef de bussen er gedeeltelijk in gekregen maar goed, nu zitten ze er helemaal in :D
Afbeelding

De asopnames waren dus in het begin zo:
Afbeelding

Omdat de kroon en stuur plaat zwart gecoat werden wou ik ze dus ook zwart hebben, ze kwamen niet van de binnenpoten af dus moest een alternatief vinden en hammerite was de beste oplossing :)

Schoongemaakt, ijzerborstel eroverheen, geschuurd en ontvet:
Afbeelding
Afbeelding

Omdat die van een non ferro metaal gemaakt zijn moest ik eerst hechtprimer d'r op gooien anders blijft de hoogglans zwart er niet op zitten:
Afbeelding
(links nog beetje nat)
Afbeelding

ff nachtje laten drogen en volgende dag onvet en de hoogglanzzzz zwart erop gedaan:
Afbeelding

resultaat :thumleft: :
Afbeelding
Afbeelding
droog:
Afbeelding
Op een haartje na is het dezelfde kleur als de coating van mijn frame etc.

Maar nu de achterbrug en voorvork helemaal klaar zijn kan ik eiiiiindelijk hem op wielen zetten :D , maar dat gebeurt was in de carnavalsvakantie vanwege school :{}:

10.
februari 2012-juli 2012

Deze update heeft dingen die ik heb gepost als kleine updates in een paar maanden, deze heb ik nog tussen update 9 en 11 (11 was eerst 10) geplakt omdat er toch wat ontbrak.

Dus; vork helemaal af en gereviseerd :L: :L: :L: :
Afbeelding

Al wat vooruitgang :thumleft:
Afbeelding

Alles strak en schoon;
Afbeelding

Pro link
Afbeelding

Filter ingeölied
Afbeelding

Oude schroefjes, boutjes etc. vervangen door nieuwe;
Oud
Afbeelding
Nieuw
Afbeelding

Membraankleppen aan het eind van hun leven
Afbeelding

Voorproefje :^^: , blok en wat andere dingetjes ook al gemonteerd.
De kappen heb ik aangepast, wat van de achterkap weggedremeld aan de onderkant omdat het niet goed op het subframe paste.
Radkappen zitten nog los eronder met tiewraps aan elkaar, maar dat komt later wel.

Afbeelding

CR500 voorvork van Keiji gekocht, maak ik samen met een Honda CR brug pas als ik hem rijdend heb met 't originele spul
Afbeelding

Toch wel een verschil :||:
Afbeelding

Nog meer shit gemonteerd, nieuwe pakkingen, gaskabel etc. etc.
Afbeelding
Afbeelding

Blokkie
Afbeelding

Plaatje voor de bobine gemaakt
Afbeelding

Teken van leven!
Afbeelding

Wou hem eindelijk starten, maar de benzine bleef maar uit de overlopen gutsen :}): .
Uiteindelijk erachter gekomen dat ik iets te snel de carburateur in elkaar had gedaan :X: :X:

Afbeelding

Eerste start, kickstart niet goed gespannen maar ondanks dat klinkt het wel goed :OO: :OO:

Link

Sfeerfoto :+
Afbeelding

Motornaaf vs brommernaaf :||:
Afbeelding

Honda CR achterbrug :OO:
Afbeelding

Vs brommer achterbrugje :')
Afbeelding

Gietwielen van mijn RRX pasgemaakt, is tijdelijk. Komen nog SM spaakwielen.
Ook nog remblokjes vervangen en stalen remleidingen gemonteerd.
Welke zou nou het oude remblokje zijn :D: :X: :X:
Afbeelding

Link

Nog eens aan de praat proberen te krijgen, kleinere sproeier erin omdat ie wat rijk liep bij de eerste start. Loopt stationair hoog omdat de kabel te kort is :D: :X:
Zoals je kan zien heb ik het blok ook zwart gespoten.

Link

Nieuwe kabel gemonteerd met de goeie lengte... en een testritje voor de eerste keer gemaakt :OO:

Link

Terug blik:
27 juni 2011:
Afbeelding

Tot zover mei 2012 :OO: :L: :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Demper is lelijk ja, komt nog een KTM demper op :thumleft:

Nog ietsjes beter afgesteld, gaat lekker.
Actie op 1:10 :{-): :

Link

Nog een achtervelg 4.25'' breedte 17'' diameter Behr velg van Husaberg gekocht.
Nu nog een achternaaf (degene die ik gekocht had had 32 spaken, had 36 nodig).
Afbeelding
En dan spaken laten maken bij Haan

13 juni mn luchtfilterkappen gezaagd, kappenset is zo goed als af. :OO:
Nu zit er geen groot gat meer aan beide kanten en is het meer 1 geheel :^^: .
Bestickering komt binnenkort, moet even iemand vinden want dat ga ik niet zelf proberen met een stickerset van 100 ballen

Afbeelding
Afbeelding

Tevens nog knipperlichten gekocht, passen perfect onder de achterkap zonder dat ze lelijk uitsteken, maar alsnog zichtbaar zijn :thumleft:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

plaatje dat de spatlap ook nog ff opnieuw geverfd met hammerite omdat die helemaal verroest was, spatlap opgelapt en mijn kenteken tegen de luchtfilterbox bevestigd.

Kabelboom geïsoleerd, krimpkousjes, nieuwe stekkertjes, nieuwe achterlicht en de accu aangesloten (had voorheen geen accu).
Afbeelding

Knipperlichten werken wel nog niet... blijven branden ipv knipperen.
Moet ik nog een oplossing voor zoeken.

11.
12-7-2012

Fatbar van Stein gekocht, veel beter vind ik zelf :^^:
Afbeelding

Kabelboom geïsoleerd, nieuwe stekkertjes etc. etc.
Afbeelding

Dus ik moest ook wat shit gelast hebben, pa geen tijd. Mocht het zelf niet doen.
Toch zo verschrikkelijk badass dat ik de garage overhoop heb gehaald en de antieke kast vond om elektrode te lassen :Y:

Op de originele plek van de bobine komt nu de nieuwe claxon, hij is nogal groot dus een plaatje op de balk gelast waar de bobine nu komt.
Afbeelding
Afbeelding
Geverfd, komt dicht bij de kleur van de coating. Maar je ziet het zoiezo niet omdat de benzine tank en de radkappen ervoor zitten.
Afbeelding

Ophangingspunt voor KTM achterkap gelast, op zijn zij gelegd omdat ik geen gat in mijn banden wou hebben :p
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook geverfd

KTM SMR spatbord bij de lokale motoport opgehaald en gespoten omdat 't middelste deel oranje is. En da moe k nie hebben eh
(400 WP geschuurd - 2 plastic primer - 3 high gloss lak - 3 blanke lak)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat voor mooi pakketje krijg je dan binnen :OO: :OO: :OO:
Afbeelding
En eindelijk de EXC koplamp gevonden waar ik al maaaaanden naar zocht, met dank aan Nick (gemonde) :L: :L: :L:
Afbeelding

Strips gemaakt voor de KTM radkappen bij elkaar te houden en de bobbels weggezaagd want deze zaten in de weg.
Afbeelding

Achterlicht beugeltje gemaakt;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Liggen te hakken in mijn luchtfilterbox, passen PRECIES 2 accu's in :D:
Is niet mooi nee, maar je ziet er niks van gezien de deksel er nog op komt.
Afbeelding

Morgen op zoek naar 2 heule lange schroeven gezien t adapterplaatje links wel goed is alleen kan d'r geen moer op de schroef;
Afbeelding
En als het goed is mijn nieuwe relais binnenkrijgen waardoor de knipperlichten wel werken.

Nog een klein ''adapterplaatje'' voor mijn claxon maken, die monteren en kabels inkorten.

Dan is het laatste wat ik moet doen de Stage6 tempmeter en Koso teller aansluiten en voor beiden een plaatje maken en het blok in elkaar zetten.

Mijn zadel wil er niet goed (lees: niet) op omdat de schroef en moer onder de kappen uitsteken. Nog ff iets daarop vinden.
Afbeelding

En een overzichtje :L: ;
Afbeelding

Huidige staat;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips en opmerkingen zijn welkom!

Klein lijstje met shit die ik nog wil/wil proberen, ik zet het er maar neer (hier staat niet alles van het project) omdat ik sommige dingen vergeet Afbeelding

willekeurige volgorde
[X] ALLE schroefjes nieuw
[X] Frame, achterbrug en andere dingen coaten
[X] Fatbar en risers
[X] Voorvork reviseren
[X] Bevestigingsgaten voor Acerbis EVO spatbord boren
[X] Binnenpootasblokjes(?) zwart maken met hammerite hoogglans
[X] Knipperlichten
[X] Plasticlijm van Bison https://www.marinestore.nl/p2000002129/Bison/Bison_hard_plastic_lijm/product_info.html
[X] Remschijven opknappen
[X] Remblokjes achteren vervangen
[X] Remmen op druk brengen
[X] Remkabels aansluiten
[X] DRC achterlicht
[X] Luchtfilterkappen + tank kapjes, heb een 2dehands tank ofzo nodig of iemand die een mal van die ''kapjes'' maakt :_:
[X] Speciale claxon :<>:
[X] Banden
[X] Koso DB-01R (ofzo)
[X] Stage 6 temp
[/] Kappen pas maken
[/] Afstellen
[/] Blok in elkaar
[ ] Hydraulische koppeling proberen(goedkope meuk van 20 euro ofzoiets?)
[ ] Motorbeschermer, blok, remvloeistofhouder voren zwart
[ ] Achterveer opknappen (http://www.autogereedschap.com/a-209178 ... -set-laser)
[ ] Begrenzing
[ ] Velgen in elkaar zetten en de spaken spannen
[ ] 2dehands zadel vinden en pasmaken
[ ] Stickerset erop

etc.

Laatst bijgewerkt door Venlonaer op di okt 16, 2012 1:09 am, in totaal 115 keer bewerkt.

vr sep 23, 2011 5:35 pm
Profiel
aprilialover
ApriliaForum Member

Bericht Re: Rieju MRX Pro project
Zal ik de eerst tip geven verklein je foto's even.
Niet iedereen heeft een tv als computerscherm. :D

Maar je bent netjes bezig.

vr sep 23, 2011 7:29 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member

O ... zie het nu pas, sorry.
Hoe kan je die verkleinen? Of moet ik ze weer per sé reuploaden?

Laatst bijgewerkt door Venlonaer op ma okt 15, 2012 10:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

vr sep 23, 2011 7:49 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member

dat laatste ja

vr sep 23, 2011 8:00 pm
Profiel WWW
Venlonaer
ApriliaForum Member

dan ga ik maar aan de slag *slaat hoofd tegen toetsenbord*

vr sep 23, 2011 8:03 pm
Profiel
marien
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
gooi ze voortaan op photobucket, die resizet automatisch...

vr sep 23, 2011 8:23 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Venlonaer
ApriliaForum Member

Pfoe, klaar :D:

vr sep 23, 2011 8:43 pm
Profiel
dx11
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
Nou, beterschap dan maar.

Ktm kappen zou ik niet doen, is erg moeilijk mooi te krijgen met zo'n frame.

vr sep 23, 2011 9:37 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Venlonaer
ApriliaForum Member

Dankjewel.

Ik ga het toch proberen, weet nog niet precies welke stickerset ik erbij koop maar het zal denk ik wel mooi staan. Of gewoon zwarte kappen zonder stickers en dan metallic zwart spuiten.

Wat denk je dat mooi zou staan dan?

vr sep 23, 2011 9:40 pm
Profiel
dx11
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
Doe dan het nieuwe type kappen, met redbull stickertjes.

Afbeelding

Of het 2006 type, ik ook wel nais,

Afbeelding

za sep 24, 2011 9:50 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Venlonaer
ApriliaForum Member

Dankje voor de suggesties, mijn keuze staat sowieso nog niet vast.

Ik probeer zo mogelijk een kappenset met een zwarte achtergrond te vinden, anders doe ik gewoon zwarte kappen zonder enige stickers.

Laatst bijgewerkt door Venlonaer op wo okt 05, 2011 8:49 am, in totaal 1 keer bewerkt.

za sep 24, 2011 5:05 pm
Profiel
rx50
ApriliaForum Member

netjes bezig! :thumleft:

ma sep 26, 2011 5:02 pm
Profiel
Maup
ApriliaForum Member

Succes met je project. (en met de roze top natuurlijk).
Wordt wel wat. :thumleft:

ma sep 26, 2011 5:20 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member

Danku.

Moet wel lukken he :^^:
Voorlopig gebeurt er niet veel aangezien mijn voet niet meewerkt en bedrijven waar ze powdercoaten niet reageren op mijn mail...

ma sep 26, 2011 5:33 pm
Profiel
Logitech1
ApriliaForum Member

Wordt wel wat zo te zien! Veel succes :{-):

http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=22364

Ex Aprilia RS 50 Manuel Poggiali #54 <3

>> EX Aprilia Rs50 <<

ma sep 26, 2011 5:49 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1687 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 113  Volgende