Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 1045
CDI/condensator?
Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw op dit forum maar volgens mij heb ik dit topic wel goed geplaatst:p Ik heb een vraag: weten jullie welke draad ik moet doorknippen of aan welke draad(en) de condensator(en) zit(ten)? Toelichting: ik wil namelijk de begrenzing tot 8000 toeren eraf halen. Als je bij 8000 bent hoor je een geratel en gaat die niet verder; het is niks motorisch (ook zelfs net nieuwe cilinder gemonteerd). Ik heb al gegoogled --> condensator moet aan signaaldraad en massa/frame vastzitten. Of de draad van de bobine naar de cdi maar de bobine zit direct aan de cdi vast :S. En het moet wel 1 of 2 condensator(en) zijn want ik merk alle symptonen ervan en de vorige eigenaar zei ook dat die erin zaten om hem permanent mee te begrenzen. (hij heeft 4 jaar lang 45 gereden, best speciaal:p) dus hebben jullie enig idee waar die condensatoren zitten of hoe ik ze kan vinden of in ieder geval iets!! Heel erg bedankt want ik wil ze er echt uit want schijnbaar kan je je ontsteking in een pan bami gooien na een tijdje als je 8000 blijft rijden...
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
Re: CDI/condensator?
Die groene draad is je massa. Gewoon laten zitten. Ik weet niet of een My begrensd is op de cdi, maar als dat zo is, dan is dat niet op te lossen door een kabel door te knippen.
Een losse condensator heeft dat ding ook niet. 't is geen contactpunten ontsteking
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
Je lijkt mij een gewone ducati cdi/bobine te hebben. Het lijkt net of er een soort eurobegrenzer is geplaatst. Deze moet op de rode en witte draad vanaf de ontsteking zijn geplaatst, misschien zit ie zelfs wel bij je ontsteking in de buurt.
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 1045
Re: CDI/condensator?
Ik weet zeker dat een MY niet std op de CDI begrenst is. Het is inderdaad een ducati ontsteking, en er is inderdaad geen begrenzer op de foto want die ben ik juist aan het zoeken!! (er moet er ergens een zijn). Ik bedoelde losse condensator als begrenzer... Ik ga gelijk de rode en witte draad helemaal volgen van begin tot einde, dan moet ik wel de begrenzer vinden:)
Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm Berichten: 195 Woonplaats: nieuwleusen
Re: CDI/condensator?
Heb je ook een digitaal dashbord waar toevallig een vorm van begrenzing in vastligt ?
_________________ Luuk1488 schreef: Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..
hmmm dat kan ja:( Ik startte hem net ook en nu gaat hij opeens maar tot 6500 toeren. En je hoort echt zo een geratel wat zo ongelooflijk eng klinkt:p Dit dus (dit was toen hij nog tot 8000 ging met me ori uitlaat; zit nu leo v6 onder):
(let niet op het eerste deel, toen had ik nog een probleempje met afstellen)
Met ontsteking kapot, weet je dit zeker? (kijk naar filmpje) het zou best kunnen want ik heb de rode en witte draad gevolgd en nergens begrenzer tot de spoel, dus ik wilde het vliegwiel eraf halen om te kijken of er daar een begrenzer zat maar dat is ook een kleine kans lijkt me... Maar als de ontsteking kapot is wat moet er dan eigenlijk vervangen worden of hangt dat er vanaf? bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 1045
Re: CDI/condensator?
76, ik heb op advies een keer 72 erin gedaan, na 10 minuten draaien en en testen(weliswaar zonder tegenwind want stond op paddockstand) naaide hij vast. Gelijk nieuwe cilinderkit erin gedaan, en toen nog even 82 geprobeerd, toen nog steeds zelfde probleem.
Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm Berichten: 195 Woonplaats: nieuwleusen
Re: CDI/condensator?
Zit je vliegwiel eigenlijk wel goed strak op je krukas ? geen problemen met schroefdraad op krukas gehad oid of dat je een andere krukas-moer moest pakken.
_________________ Luuk1488 schreef: Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 1045
Re: CDI/condensator?
hoe bedoel je precies? een ding is wel zo: Ik probeerde gister het vliegwiel eraf te halen zonder vliegwieltrekker, maar de spie (zo heet dat toch?) kwam geen beweging in. Ik probeerde met 2 platte schroevendraaiers als hefboom en zachtjes hameren maar hij bleef muurvast zitten.
hoop dat ik het wel goed doe: ontstekingsdeksel en schakelpookje eraf; krukas blokkeren & grote moer in het midden van het vliegwiel losdraaien; vervolgens proberen dat ding dat overblijft midden tussen het vliegwiel eruit te trekken (schroevendraaier en hamer methode tot ik vliegwieltrekker heb)
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 1045
Re: CDI/condensator?
Oja en ik heb nog wat informatie wat naar mijn idee wijst op een kapotte ontsteking: - het blok slaat af zodra het lager dan 2000 toeren komt - je kan hem alleen aanlopen (waarschijnlijk omdat de elek. start onder 2000 toeren is) - Hij loopt alleen stationair als het blok warm is en dan draait het 3000 toeren
(dit was sinds de nieuwe cilinder, zoals je op het filmpje ziet liep hij toen nog wel prima 1000 toeren maar wel max 8000 )
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum