Auteur |
Bericht |
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 14, 2009 7:02 pm Berichten: 21 Woonplaats: Henkenstein
|
elektrische start doet het niet
Hallo,
Het zoveelste onderwerp over de elektrische start, alleen mijn probleem ben ik nog niet tegengekomen.
Hij start dus niet elektrisch voorderest knipperlichten en dashboard wel, ik heb m'n startmotor eraf gehaald en die kon gewoon draaien. Nu wil ik hem proberen rechtstreeks aan te sluiten op accu, maar weet niet precies hoe dat gaat. Heeft iemand suggesties wat het precies kan zijn? Anders wordt het waarschijnlijk een nieuwe bestellen...
Alvast bedankt,
_________________ Aprilia RS 50 MY '08 Red/White
|
ma sep 12, 2011 7:05 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Re: elektrische start doet het niet
Er gaat 1 draad naar je startmotor toe. Die komt vanaf je startrelais. Dat is de plus. Massa maakt hij aan het blok.
Je pakt de draad waarmee hij vastzit, en maakt die vast aan de plus pool van je accu, daarna hou je hem als het kan tegen het frame, en anders maak je een kabeltje naar het frame toe.
Een startmotor gaat als ie goed werkt snoeihard draaien, houd hem dus heel goed vast.
|
ma sep 12, 2011 7:13 pm |
|
|
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Citaat: Een startmotor gaat als ie goed werkt snoeihard draaien daar heb ik ervaring mee, dat ding draait echt uit je hand edit: sorry voor offtopic..
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
|
ma sep 12, 2011 8:15 pm |
|
|
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
|
oké ik ga het ff proberen je hoort zo wat er van m'n arm over is
|
ma sep 12, 2011 8:20 pm |
|
|
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
|
hij werkt nog super, want dat ding draaide keihard alleen nu is de vraag, wat is het dán? het is in ieder geval niet het laatste stuk kabel want daar heb ik hem net op laten draaien, kan het het startrelais zijn? Ik hoor hem wel klikken namelijk maar ik weet niet of die dan alsnog defect kan zijn?
|
ma sep 12, 2011 8:28 pm |
|
|
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Ja die luide 'klik' heb ik ook gehad, controleer even of je bekabeling goed vast en aangesloten zit. (dat was het bij mij) Verder misschien de draden doormeten en kijken waar het probleem zit.
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
|
ma sep 12, 2011 8:36 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Als een relais klikt dan werk het gewoon.
Zit je bendix vast?
|
ma sep 12, 2011 9:32 pm |
|
|
DaliasD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm Berichten: 195 Woonplaats: nieuwleusen
|
Accu gewoon al eens een tijd aan de acculader gehad ?
_________________ Luuk1488 schreef: Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..
|
ma sep 12, 2011 11:03 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
gewoon even alles terugbouwen en dan die beide rode op het startrelais aan elkaar verbinden. Dan moet je startmotor lopen. Zo niet dan heb je geen plus van je accu oid. Loopt hij wel en het relais klikt normaal ook zoals je zegt dan is je relais toch kapot. Klikt wel maar contacten intern doorgefikt oid.
|
wo sep 14, 2011 9:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
|
de accu heb ik vervangen en nu denk ik dat m'n relais kapot is omdat als ik m'n startmotor direct aansluit op de accu hij gewoon draait.. Alleen de relais is behoorlijk lastig gepositioneerd achter de linkerkant van het framewerk is het niet?
|
do sep 15, 2011 4:52 pm |
|
|
|