HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za maart 15, 2025 8:05 pm




Antwoord op onderwerp  [ 610 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 41  Volgende
 NSF (CR85) + SM CR80: Nieuwe racer erbij 
Auteur Bericht
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
bij speedparts heb ik een 26tands gekocht ipv de 25

diameter hebbe ze hetzelfde gehoude waardoor het past ;)

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


za aug 20, 2011 9:58 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 11/09)
Even geleden dat ik nog een update gedaan heb.
Dus na een nieuwe krukas te monteren en het blok terug in orde te hebben was het tijd voor een koers!
De koers ging door in frankrijk te clastres. Dit is eigenlijk een klein motor/autocircuit en dus geen kartbaan.
Daar zitten dus een paar LANGE rechte stukken in.

Na wat trainen in regen + olie op de baan was het tijd voor een kwalificatie op een droge baan.
Uiteraard was mijn NSF met dit blok absoluut niet opgewassen tegen de tegenstanders die op zo een circiut
wel enorm veel profijt hebben van hun vermogen.
Desondaks mijn lage vermogen heb ik nog 6de algemeen (van de 22 deelnemers) en 1ste in mijn klasse (-15pk met 4 deelnemers)
kunnen kwalificeren.

Tijdens de race stond er uiteindelijk 25 man aan de start. Na wat gevechtjes en 13 ronden heb ik de handoek in de ring moeten gooien.
Ik hing algemeen 11ste van de 25 deelnemers en 42s voor op de 2de in mijn klasse. Mijn remblokkjes waren nogal behoorlijk versleten,
Dit in combinatie met het hard en lang aanremmen viel mijn remdruk weg. Ik vond het dan veiliger om gewoon de reeks te staken
dan nog door te rijden.

2de reeks ging ook redelijk goed. Na nieuwe remblokjes gezet te hebben, deze in de opwarm ronde zoveel mogelijk proberen in te remmen,
stond ik dus weer aan de start. Na een reeks alles te geven ben ik algemeen 9ste over de finish gekomen. Wetende dat alle deelnemers die voor mij waren
+/- met 24Pk aan de start stonden. En een hoop achterliggers ook in het gebied van 20 tot 24 Pk! Ik was dan ook 1ste in mijn klasse met 1 ronde voorsrpong
op de 2de!

Tijd voor de endurance. 6de gekwalificeerd van de 15 deelnemers. Het beloofde dus weer spannen te worden.
Het was een endu van 2h. Ik had een goede start en heb een ronde of 5 aan kop gelegen.
Na 1h rijden lag ik algemeen 3de! dan heb ik het zitje doorgegeven aan een kennis die ook eens wou meeracen. Na de tankbeurt is hij van start gegaan.
Eerste ronden was het erg wennen voor hem. Maar vanaf dan viel het mee. Uiteindelijk is hij na zijn uur racen algemeen 4de over de meet gekomen!
En 1ste in de klasse. We reden in mijn klasse met 3 deelnemers mee waarop we na 2h racen 6 ronden voorsprong op hadden!

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


zo sep 11, 2011 8:19 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Goed na dit weekend toch maar eens de cilinder eraf getrokken. Voornamelijk om een TP schakelwals en nieuwe schakelvorken te plaatsen.
Deze had ik nieuwe gekregen van een kleine sponsor!
Bij het demonteren van de cilinder zag ik dat mijn zuiger stuk was. De originele polini zuiger had een defect. De rand tussen de 2 zuigerveren
was over een kwart van lengte afgebroken. Terhoogte van de boosterpoorten. Een enorm geluk dat dit stuk op zijn plaats is blijven zitten,
en geen schade heeft gemaakt aan de cilinder en verse krukas!!

Dus last minute opzoek naar een nieuwe zuiger. Dit wegens het demonteren op woensdag en zaterdag vertrekken voor om een 8h endurance te rijden.
Mijn keuze was gevallen op de malossi MHR replica zuiger. Deze weegt 80gr ipv de 124gr wegende polini zuiger.

De malossi zuiger was langs beide kanten een stuk korter. Dus de cilinder moest 2.8 mm afgedraaid worden. Zo gezegd zo gedaan.
Alles terug gemonteerd, squishe goed gezet en roderen. Dan was het tijd om te laden en vertrekken naar de 8h endurance op Francorchamps.

Ikzelf heb niet deelgenomen op mijn eigen NSF maar ik heb deelgenomen bij een scooter team.
Op de scooter lukte het goed. Na een slechte kwalificatie toch een goede start kunnen maken en 7ronden op 1 gelegen.
Dan moeten afgeven op mijn achterligger en de rest van het uur 1ste gereden. De scooter heeft het spijtig genoeg na 3,5h racen het laten afweten.
En was het gedaan met rijden!

Het team dat op mijn NSF meereed bestond uit 2 kenissen, mijn overbuur en mijn broer. Allesn zijn ze het niet echt gewoon van te racen.
Maar toch zijn hun erin geslaagd om algemeen 7de te eindigen van de 27 deelnemers! Geen mechanise pech gehad en iedereen heeft mooi gereden.
2 valpartijetjes waardoor de clip ons moesten vernieuwd worden. Het weer wisselde constant tussen regen en zon. Dus constant droog en nat.
Ongeveer elk uur moest er hierdoor van wielen gewisseld worden!

Het laaste uur heb ik nog bij een ander team meegereden. Waarvan ik bij hun de snelste tijd gerden heb en algemeen de 2de snelste tijd op 0.01seconde na!
Op een racer die niet van mij was en ik dus ook niet gewoon was op het einde van een 8h race :) Lekker doorgereden :)

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


zo sep 11, 2011 8:32 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Vandaag even de cilinder eraf getrokken om deze even na te kijken na een 8h race!
Alles ziet er nog zeer goed uit en er lijkt bijna niet mee gereden te zijn. Bougie zag ook perfect bruin!
Dit keer is men motor dus zeer lief geweest :)

Nu opzoek naar een sneller kitje.
Ik ben eigenlijk aan het twijfelen tussen de MHR Speed cilinder
en de metrakit Pro Race.

Gezien ik nu al een Yasuni R3 heb zitten vroeg ik me af bij welke cilinder deze het best presteerd?
Iemand enig idee?
Het feit dat ik niet graag van uitlaat wissel is omdat deze toch aangepast moet worden om op de NSF te passen.
Dan houd ik het liever bij dit.
Of iemand moest een leuke combo hebben liggen voor een zacht prijsje?

Groeten,
Niels

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


zo sep 11, 2011 8:35 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 powered(update 11/09)Cilinder?
je zit gewoon 3,5 uur achter elkaar te racen?
ben je dan niet helemaal kapot als je afstapt?

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


zo sep 11, 2011 9:06 pm
Profiel WWW
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm
Berichten: 2159
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 powered(update 11/09)Cilinder?
Die mhr speed is niet voor am6 he. Of wist je dat al? Voor de pro race hoef je niets aan te passen.


zo sep 11, 2011 9:42 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
RonnyRacingTeam schreef:
Vandaag even de cilinder eraf getrokken om deze even na te kijken na een 8h race!
Alles ziet er nog zeer goed uit en er lijkt bijna niet mee gereden te zijn. Bougie zag ook perfect bruin!
Dit keer is men motor dus zeer lief geweest :)

Nu opzoek naar een sneller kitje.
Ik ben eigenlijk aan het twijfelen tussen de MHR Speed cilinder
en de metrakit Pro Race.

Gezien ik nu al een Yasuni R3 heb zitten vroeg ik me af bij welke cilinder deze het best presteerd?
Iemand enig idee?
Het feit dat ik niet graag van uitlaat wissel is omdat deze toch aangepast moet worden om op de NSF te passen.
Dan houd ik het liever bij dit.
Of iemand moest een leuke combo hebben liggen voor een zacht prijsje?

Groeten,
Niels

getunde mhr team eronder :^^:
speed is idd voor scooters en zal je een externe waterpomp moeten en een hoop aanpassingen

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


zo sep 11, 2011 9:46 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 powered(update 11/09)Cilinder?
Mijn fout, ik bedoelde de MHR Team.
Ik wou duidelijk maken dat ik het niet over de gewone MHR heb.
En een scoot cylinder op een schakel racer bouwen is bijna onzin.
Deze hun powerband is dikwijls veel te small om confortabel te rijden op een schakel!

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


ma sep 12, 2011 6:41 am
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 powered(update 11/09)Cilinder?
RonnyRacingTeam schreef:
Mijn fout, ik bedoelde de MHR Team.
Ik wou duidelijk maken dat ik het niet over de gewone MHR heb.
En een scoot cylinder op een schakel racer bouwen is bijna onzin.
Deze hun powerband is dikwijls veel te small om confortabel te rijden op een schakel!

ow ik heb speed's gezien met een powerband van 9 tot 15 k ;)

dus niet direct alles afschrijven he
en op sprints word nog weleens beweezen dat een scoot cilinder op een schakel winnend is
maar op de baan zal het minder zijn idd

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


ma sep 12, 2011 7:00 am
Profiel
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 powered(update 11/09)Cilinder?
maar op de sprint kan je powerband natuurlijk veel smaller zijn!

Pro Race cilinder doet het erg goed op een am6 blok, maar die loopt vooral goed met een Pro Race pijp.

Als je met je R3 wil blijven rijden zou ik toch voor een team 80 gaan.

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


ma sep 12, 2011 8:40 am
Profiel
Le Derbi
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 7:09 pm
Berichten: 2012
Woonplaats: Tiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 powered(update 11/09)Cilinder?
crossmotor cilinder erop :<>:

_________________
FlorisFerrari schreef:
na de pro de ziekste senda die er is :L:


DERBI Senda MVT 90 hypersessoins sprintert


ma sep 12, 2011 11:39 am
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 powered(update 11/09)Cilinder?
Heb je dit jaar nog races op Francorchamps? Zo ja, wanneer?

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


ma sep 12, 2011 12:01 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 powered(update 11/09)Cilinder?
team-rs schreef:
RonnyRacingTeam schreef:
Mijn fout, ik bedoelde de MHR Team.
Ik wou duidelijk maken dat ik het niet over de gewone MHR heb.
En een scoot cylinder op een schakel racer bouwen is bijna onzin.
Deze hun powerband is dikwijls veel te small om confortabel te rijden op een schakel!

ow ik heb speed's gezien met een powerband van 9 tot 15 k ;)

dus niet direct alles afschrijven he
en op sprints word nog weleens beweezen dat een scoot cilinder op een schakel winnend is
maar op de baan zal het minder zijn idd


Als je zo een powerband hebt met die scooter cylinder zal het vermogen niet veel afwijken van de AM6 versie.
En bij gaat het om een racer, niet op de baan of sprint.

af1special schreef:
maar op de sprint kan je powerband natuurlijk veel smaller zijn!
Pro Race cilinder doet het erg goed op een am6 blok, maar die loopt vooral goed met een Pro Race pijp.
Als je met je R3 wil blijven rijden zou ik toch voor een team 80 gaan.


Ik bedenk me juist dat er nog maar 2 races te gaan zijn. Kan ik beter nog even met wat minder vermogen mee rijden.
Wie weet met wat sta ik volgend seizoen maar weer aan de start.

Le Derbi schreef:
crossmotor cilinder erop :<>:

Of gewoon mijn compleet 80cc cossblok erop! Heb ik nog liggen.
Maar dan moest ik het frame aanpassen om het blok pas te maken. En dat was niet de bedoeling!

RS 746 schreef:
Heb je dit jaar nog races op Francorchamps? Zo ja, wanneer?

Komend weekend rijden we nog op Veldhoven, vlak aan Einhoven.
Francorchamps rijden we 1 en 2 oktober. Zaterdag trainingen en zondag races!
Dat is dan ook gelijk de seizoen afsluiter!

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


ma sep 12, 2011 5:05 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 (update 14/09)Cilinder Aangepa
Gisteren avond laat zelf maar even de uitlaat poort aangepast.
Ik heb de timing aangepast van 180° naar 194°.
Blowdown staat nog op men papiertje thuis, maar weet ik niet meer vanbuiten.

Donderdag testritje.
Ik vermoed dat de R3 allsinds wel beter tot zijn recht gaat komen.
De vorm van de poort heb ik zo gelaten. Enkel gelijk opgehoogt.
Aan de fluitpoorten kan ik niet aan met mijn freesje :(

Ik heb dit met de gradenschuif uitgemeten. Lijkt me een nauwkeurigere manier dan met de schuifmaat.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


wo sep 14, 2011 11:55 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T->80cc 2T AM6 (update 14/09)Cilinder Aangepa
Cilinde draaide 10.5k tot 12.5k
Nu doet hij 13K tot 15K
En toch wel goed merkbaar vermogen winst.
Nu komt de R3 ook al wat beter tot zijn recht op deze cilinder.

Verdere update volgt nog.
Normaal ga ik zaterdag trainen in veldhoven om echt het resultaat te merken.

Groeten

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


do sep 15, 2011 10:26 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 610 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 41  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: