HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 8:49 am




Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Vraagjes powerjet Keihin PWK 
Auteur Bericht
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Vraagjes powerjet Keihin PWK
Hee,

Ben nu bezig met de powerjet van mijn carburateur, en heb een paar vragen die ik niet heb kunnen vinden met eigen research. Omdat ik voor het eerst met een powerjet te maken heb (op een brommer dan), heb ik nog niet gedacht om daar ook eens mee te rommelen tijdens het afstellen. Ik heb net eens aan het schroefje gedraaid, blijkbaar stond het schroefje helemaal ingedraaid tijdens het testen. Betekent dat ook dat de powerjet dan volledig afgesloten is geweest, of laat hij dan toch een kleine opening? De schroef is 3 slagen (volledige rotaties) losser te draaien, dan zit hij op zijn eind. Ik heb hem nu 1 slag open gezet om mee te beginnen.
Ik weet dat de powerjet behoorlijk van invloed is op de afstelling bij vol gas, werkt het zo dat als je de powerjet verder open zet en een paar sproeiermaten omlaag gaat, dat je dan theoretisch gezien dezelfde afstelling kan creƫren?
De powerjet injecteert extra benzine waar de carburateur te kort komt, is het voor het vermogen dan niet het beste om de powerjet zover mogelijk open te hebben staan en dan dus een kleinere hoofdsproeier te hanteren, of verlies je dat vermogen dan weer op de kleinere sproeier?
En dan tot slot, wat is de beste basisinstelling (in slagen los dus) van je powerjet om van uit te gaan?

Cijfertjes en feitjes die handig kunnen zijn:

Pro Race II 70cc (full tuned)
Pro Race uitlaat
Keihin PWK 28
VL15 membraan
Conti draaibaar 28mm spruitstuk
Stage 6 luchtfiltertje (zo'n big-ass TwinAir replica)
HPI met iridium bougie

Sproeier 148, loopt nu nog iets te arm bovenin.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


wo sep 07, 2011 12:07 am
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagjes powerjet Keihin PWK
*schup*

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


do sep 08, 2011 8:16 pm
Profiel
DaliasD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm
Berichten: 195
Woonplaats: nieuwleusen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagjes powerjet Keihin PWK
Ik ben ook al eens aan het rondneuzen geweest, maar kon ook geen bruikbare info vinden vwb instellingen/percentages etc.
ik blijf dit volgen .

_________________
Luuk1488 schreef:
Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..


do sep 08, 2011 8:50 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagjes powerjet Keihin PWK
Mijn ervaring is de brommer af te stellen met een 0-sproeier in de powerjet.

Vervolgens heb ik een x gehad dat de brommer met 2 sproeier maten verschil, de ene x onderin beter oppakte en vermogen pakte en bovenin iets liet liggen.
Met de sproeier 2 maten rijker dus, pakte die op top vermogen 2 tiende pk meer oid.

Naar mijn inzien zou je de brommer af moeten stellen als in de eerste situatie en vervolgens met je powerjet de tweede situatie, volgas op topvermogen, moeten voeden.

Voor de rest ben ik nooit specifiek bezig geweest met de powerjet aangezien ik altijd afgesloten bezig ben door veranderende carburatie. Als uitgangspunt zou ik iig beginnen met de powerjet dicht en vervolgens op de testbank ermee aan de gang gaan :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


do sep 08, 2011 8:55 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagjes powerjet Keihin PWK
Mijn ervaring is de brommer af te stellen met een 0-sproeier in de powerjet.

Vervolgens heb ik een x gehad dat de brommer met 2 sproeier maten verschil, de ene x onderin beter oppakte en vermogen pakte en bovenin iets liet liggen.
Met de sproeier 2 maten rijker dus, pakte die op top vermogen 2 tiende pk meer oid.

Naar mijn inzien zou je de brommer af moeten stellen als in de eerste situatie en vervolgens met je powerjet de tweede situatie, volgas op topvermogen, moeten voeden.

Voor de rest ben ik nooit specifiek bezig geweest met de powerjet aangezien ik altijd afgesloten bezig ben door veranderende carburatie. Als uitgangspunt zou ik iig beginnen met de powerjet dicht en vervolgens op de testbank ermee aan de gang gaan :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


do sep 08, 2011 8:55 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron