HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo feb 02, 2025 1:45 am




Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Tunen van eurokit 60 
Auteur Bericht
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht Tunen van eurokit 60
Heeft er iemand een poortmap van een ongetunede eurokit?

Ik wil es wat berekenen etc.

Iemand misschien al wat tips?


zo okt 31, 2004 11:06 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
de jager heeft der 1 waarschijnlijk


di nov 02, 2004 7:34 pm
Profiel WWW
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
trek je cilinder der af, en maak zelf een poortmap?

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


wo nov 03, 2004 12:26 am
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
whaha :D


wo nov 03, 2004 7:12 pm
Profiel WWW
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja ff eraf halen, hij loopt net fijn :D

Maar krijg morgen een mapje.

Heeft iemand weleens geprobeerd er 1 membraaminlaat van te maken ipv zon gecombineerde?

En hoe zit het met dat deck, deck is wel een mm of 2-3, kan dat niet wat minder? En de poorten staan erg laag, maar trekt wel fijn.


wo nov 03, 2004 11:43 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
waarom zou je 1 membraam inlaat dervan willen maken ? :00/:


do nov 04, 2004 7:55 pm
Profiel WWW
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
huh, sinds wanneer heeft RV4 gecombineerde inlaat?

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


do nov 04, 2004 8:04 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
al sla je me dood


do nov 04, 2004 8:11 pm
Profiel WWW
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bullet schreef:
huh, sinds wanneer heeft RV4 gecombineerde inlaat?


Nou de originele cilinder heeft een inlaat die bestaat uit een membraaminlaatje en een gewone inlaat. Die eurokits zijn net zo.
Vriend van me heeft een af1 met ook een originele cilinder, zon 8 hoekig ding, met fluitpoortjes en al, die dingen zijn eg snel. Maar hebben 1 membraam inlaat.

1 membraam inlaat loopt zowieso al beter als een gewone cq gecombineerde inlaat op een cilinder. Maar Het word wel erg lastig om te maken, dus ik ga voor:

Verbreden uitlaat, 3mm per kant
uitlaat 1mm omhoog halen
Zuigerflap 1,5mm inkorten.

Al bij al zal dit ongeveer even hard trekken als nu, maar wel meer toeren rijden op top, en de powerband iets hoger leggen. 19mm erop en een mtx uitlaat die ik nog moet pas maken, ding wat ik nu heb is echt niets.

Poortmap zal ik binnekort ff plaatsen


vr nov 05, 2004 12:48 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
huh dat wist ik helemaal niet, ik dacht dat alleen suzuki een gecombineerde inlaat had.

maar welke cilinder bedoel met fluitpoorten

ken namelijk geen cil voor rv4 met fluitpoorten, of het moet de mk zijn

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


vr nov 05, 2004 3:28 am
Profiel
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja das dus een aparte originele cilinder van aprilia, er staat aan de buitenkant heel duidelijk aprilia op, en ergens stond er ook nog gilardoni.
Ik denk dat het een buitenlandse originele cilinder is. Bij de bromboer kon ik zon nieuwe clinder bestellen bij aprilia, die zou dan 368 euro moeten kosten.

Maar even terug naar me tuning verhaaltje, iemand uberhaupt al weleens zon cilinder getuned?


vr nov 05, 2004 1:22 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
achja ik zou gewoon de uitlaatpoort op een mooie breedte zetten, en een mooie (50cc) blowdown.

lijkt me eigenlijk meer dan zat.

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


vr nov 05, 2004 4:19 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb de MK cilinder stage 3 laten tunen ik behaalde daarbij een top van 138KM met 21mm yasuni uitlaat en selectra binnenrotor

helaas is het blok verkocht anders had ik wel een poortmapje voor je gemaakt


vr nov 05, 2004 8:05 pm
Profiel WWW
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja maar dat was met een af1 ?

Het mooie is van die eurokits, dat als je de pijl naar de uitlaatpoort doet, de slotjes dwars door de spoelpoorten gaan, draai je em om, dan netjes langs de uitlaatpoort.

Als ik 2,5mm ruimte aanhou, is er nog 3mm over per kant om de poort te verbreden.

Maar is het nog verstandig om de zuiger iets in te korten? Voor meer power in het midden en hoger toerental?


vr nov 05, 2004 8:14 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
was met een RV4 blok idd

mischien is het verstandig en mischien ook wel niet der bestaan meerdere meningen over kwa afwerking van de zuiger ik vind persoonlijk dat je niet aan de zuiger moet gaan rommelen voor dat kleine beetje meer vermogen wat je daardoor krijgt vind ik het niet rendabel genoeg om het risico te nemen dat de zuiger verneukt word of nog erger in onbelance raakt in de cilinder zelf.... maja dat is geheel mijn mening


vr nov 05, 2004 8:30 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: