HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 1:33 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Hpi binnenrotor niet af te stellen. 
Auteur Bericht
bladet
ApriliaForum Member

Bericht Hpi binnenrotor niet af te stellen.
hallo ik heb een hpi binnenrotor en ik ben de afgesteld gekregen. maar nu was het probleem dat ik de oude zwarte hpi binnenrotor had en daar geen lichtspoel voor bestond. en moest ik dus een nieuwe stator halen + de lichtspoel zodat ik dus wel een lichtspoel kon monteren, nu heb ik dat dus gedaan. maar krijg ik hem niet afgesteld.

deze heb ik:
Bijlage:
hpi2003.jpg
hpi2003.jpg [ 31.31 KiB | 5398 keer bekeken ]

en heb ik er een nieuwe rode hpi stator bijgehaald waar dus een lichtspoel onderaan zit.
Bijlage:
hpi_onsteking_stator.jpg
hpi_onsteking_stator.jpg [ 37.44 KiB | 5395 keer bekeken ]

en deze handleiding gebruikt:
Bijlage:
hpi2004.jpg
hpi2004.jpg [ 413.52 KiB | 5395 keer bekeken ]

ik heb ook de linksdraaiende ontstekingshandleiding gepakt, en gekeken op hpi.be daar de handleiding vandaan gehaald en op het 2 streepje van rechts gezet. geljik met het streepje op het vliegwiel.

maar nog krijg ik geen enkele explosie of plof.

help?

Laatst bijgewerkt door bladet op za aug 20, 2011 11:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

za aug 20, 2011 11:18 pm
Profiel
dx11
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
Bericht Re: Hpi binnenrotor niet af te stellen.
Hij vonkt wel?

za aug 20, 2011 11:20 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
bladet
ApriliaForum Member

vonkt wel ja !. massa laten maken met het frame en gekickt. komt gewoon vonk van af

za aug 20, 2011 11:22 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

dan vokt die gewoon op de verkeerde moment
als je je micrometer draait moet je krukas naar rechts draaien

zo aug 21, 2011 3:55 pm
Profiel
bladet
ApriliaForum Member

team-rs schreef:
dan vokt die gewoon op de verkeerde moment
als je je micrometer draait moet je krukas naar rechts draaien

klopt heb de micrometer eerst los gedaan zuiger in bdp gezet(bovenstedodepunt) vast gezet met dat schroefje. krukas stukje naar rechtsgedraaid. 1 slagen en 2e streepje. (.2mm voorontsteking) toen weer de zuiger ertegen aan gezet. en de stator vast gezet toen de vliegwiel gelijk met het 2e grote streepje. en precies dat puntje met het vliegwiel daarbij. daarna nog gecontroleerd met de pen of die goed stond en precies bij het streepje.

klopt allemaal. maar starten doet die niet

zo aug 21, 2011 9:07 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

je draait je micrometer zelf he, je moet niet aan je krukas draaien als je bezig bent

en 2mm voorontsteking? :D: :D: :D:

zet hem maar op 4 dan doet hij wel starten

zo aug 21, 2011 9:14 pm
Profiel
bladet
ApriliaForum Member

krukas draai ik eerst iets naar rechts, en dan begin ik met de micrometer 3.2slagen gedraaid(4 is wel erg veel). nu staat die dus op 3.2mm. en dan reed ik ff. en nu heb ik een gat in me zuiger.compressie was in een keer weg. fijn advies hier,, kan iemand me een zuigertje sponseren, of tegen een leuke prijs?

ma aug 22, 2011 12:06 am
Profiel
PeteRSchouten
ApriliaForum Member

gast je bent ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor wat je doet. een gat in je zuiger kan ook verschillende oorzaken hebben. Zit er ook echt een gat in of is ie gewoon warmgelopen?

wat is je setup en met wat voor bougie reed je?

ma aug 22, 2011 8:27 am
Profiel
bladet
ApriliaForum Member

ik ben hier op het forum om te vragen wat ik nu moet doen, en dan krijg ik een antwoord. en word er gezegt dat ik dat moet doen dat die dan wel start, doet die het en brand er een echte gat in me zuiger. gewoon een gat van 1 bij 1precies waar de bougie zat.

Tpr 86 maxikit te duur om mee te kloten.
28mm echte keihin afstelling was goed koffie bruin

en me bougie was een br9eg racing bougie. die jos me mee gaf omdat dit de juiste bougie was met de cilinder

en een zuiger kost me al 99 euro bij josdijkman..

de cilinder heeft een heel klein minoscuul groefje. alleen met de nagel voel je het. heeft geen scherpe kanden. en een plekje bij de inlaatpoort boven. maar daar is niks van te voelen. btw bij de uitlaat poort boven is een stukje zuiger tussen gekomen. waar dat niet scherpe stukje zit

ma aug 22, 2011 8:39 am
Profiel
dx11
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
bladet schreef:

WTF? Je vraagt het hier op een forum aan een stelletje beunhazen, welke dan zou vriendelijk zijn om jou te helpen, en dan ga jij ze af lopen te zeiken?

Als je het advies blindelings opvolgt is dat toch de schuld van het forum?

Als ik zeg dat je nu op je vinger moet gaan zitten doe je het ook? En als morgen je poepertje dan nog steeds zeer doet wil je ook dat ik een pot zalf kom brengen?

Ga toch weg man.

ma aug 22, 2011 9:01 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
bladet
ApriliaForum Member

dx11 schreef:
bladet schreef:

WTF? Je vraagt het hier op een forum aan een stelletje beunhazen, welke dan zou vriendelijk zijn om jou te helpen, en dan ga jij ze af lopen te zeiken?

Als je het advies blindelings opvolgt is dat toch de schuld van het forum?

Als ik zeg dat je nu op je vinger moet gaan zitten doe je het ook? En als morgen je poepertje dan nog steeds zeer doet wil je ook dat ik een pot zalf kom brengen?

Ga toch weg man.

je gaat hier weer omheen draaien. ik vraag om advies en dan word er gezegt dati k hem op dat en dat moet zetten dan zal die wel starten. na dan volg ik dat advies en vervolgens loopt me blokje kapot. we kunnen hier wel ellendig lang omheen draaien. maar het probleem is nu dat ik een nieuwe zuiger nodig heb met 1 zuigerveer en een diameter van 50mm.. en ik vroeg of iemand nog iets voor me had liggen een zuigertje. of tegen een leuke prijs.

ma aug 22, 2011 9:56 am
Profiel
aprilialover
ApriliaForum Member

Kut voor je dat je zuiger kapot is maar dat is toch echt je eigen schuld.
En je volgt het advies niet op want wallie zei dar je hem op 4mm vooronsteking moest zetten.
Dat jij dat teveel vind en hem op 3,2 zet is dat jou keus, maar dan moet je niet proberen om iemand die je wil helpen de schuld te geven.

Maar weinig kans dat je een zuiger gaat vinden voor minder als 100 euro.
Ik ben tijd gelden ook 2 maanden opzoek geweest naar 1, maar ook in duitsland,vs en frankrijk kosten ze gewoon 100 euro ong.
Dus je kan beter gewoon een nieuwe kopen in nederland.

Laatst bijgewerkt door aprilialover op ma aug 22, 2011 2:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

ma aug 22, 2011 11:53 am
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

bladet schreef:
ik ben hier op het forum om te vragen wat ik nu moet doen, en dan krijg ik een antwoord. en word er gezegt dat ik dat moet doen dat die dan wel start, doet die het en brand er een echte gat in me zuiger. gewoon een gat van 1 bij 1precies waar de bougie zat.

28mm echte keihin afstelling was goed koffie bruin

en me bougie was een br9eg racing bougie. die jos me mee gaf omdat dit de juiste bougie was met de cilinder

en een zuiger kost me al 99 euro bij josdijkman..

de cilinder heeft een heel klein minoscuul groefje. alleen met de nagel voel je het. heeft geen scherpe kanden. en een plekje bij de inlaatpoort boven. maar daar is niks van te voelen. btw bij de uitlaat poort boven is een stukje zuiger tussen gekomen. waar dat niet scherpe stukje zit

wat denk je nou dat ik niet weet waar ik het over heb
heb 2 keer een 2fast for race blok gehad, een 86 bigbore en een 90cc team cristofolini
dan op me schakel nog een mhr team, prorace, w poort enga zo maar door ;)

cilinders met lange slag mogen veel vroeger
ik reed met me 90cc op 4.8 ofzo :thumright:

dus je gat in je zuiger zal je zelf wel iets verkeerd heben gedaan, heeft niets te maken met je hpi
en mischien heb je de hpi wel verkeerd afgestelt, want je zeg wel wat je hebt gedaan, maar uit jou uitleg is niet te ruiken of het wel goed is

ma aug 22, 2011 2:11 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

bladet schreef:
krukas draai ik eerst iets naar rechts, en dan begin ik met de micrometer 3.2slagen gedraaid(4 is wel erg veel). nu staat die dus op 3.2mm. en dan reed ik ff. en nu heb ik een gat in me zuiger.compressie was in een keer weg. fijn advies hier,, kan iemand me een zuigertje sponseren, of tegen een leuke prijs?

beter gezegt je hebt je ontsteking wss dik op 5.9 staan ofzo

weet jij wel hoe gevoelig dat is?

en geef ons nou niet de schuld, want als je het op 4.8 had gezet kon er nog niks met je zuiger gebeuren met de juiste squish
dus allemaal slapo geouwehoer maar je zal zelf wel een fout heben gemaakt

ma aug 22, 2011 2:21 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member

Wat ga je nu stoer zitten doen in die offline berichten? Je vraagt mij altijd de oren van het hoofd, je vraagt godverdomme zelfs anderen mijn nummer om te kunnen storen als ik met mijn vriendin in bed lig met je kankeruitlaat omdat je zelf het technisch vermogen van een boterhamzakje hebt. Als jij het dan verneukt met je ontsteking ga je dat die mensen die jou advies geven aanrekenen? Met 3,2mm loopt er niets kapot, je had hem gewoon vroeger staan. Bel de brommerhotline volgende keer en laat ze tekenen voor jouw schade serieus wegwezen met je gezever balhaar.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280

ma aug 22, 2011 4:25 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende