aprilia rs 50 REPSOL 600 euro.
ik bied aan dit beestje, een aprilia rs50 gespoten in repsol uitvoering. km stand is ong. 20.000 km. Het beestje is geboren in 2001, maar er zit sinds vorig jaar september een nieuw blok onder. hij loopt ongeveer 80/85, en trekt lekker door. ik ben de eigenaar sinds februari 2010. ik kwam hem tegen op dit forum, en ik dacht dat ik met 1400 euro een goede brommer voor een normale prijs aan de haak had geslagen. ik kwam echter thuis en na 12 km (rustig, want de zuiger moest ingereden worden) kreeg ik al mijn eerste problemen. Het vliegwiel was niet goed genoeg aangedraaid, en was gaan klepperen, hiermee was de ontsteking gemolesteerd. Ik heb hem naar de maker gebracht, en deze vertelde me dit, en dat er ongelooflijk aan dit ding gebeund was. Dit in de vorm van alle gaten die in de ontsteking waren geboord, en het blokje dat aan de onderkant volledig dichtgesmeerd was met kit, maar desondanks nog steeds olie lekte. de maker had nog een tweedehands ontsteking liggen, deze werd erop gezet, en 120 euro lichter kon ik ten minste weer rijden :). daarna ben ik er ongeveer 4 keer op naar school geweest (120 km), toen het volgende probleem zich voordeed. een paar km voor het bereiken van mijn eindbestemming (school) was ik opeens de 5e en de 6e versnelling kwijt. deze waren 'gewoon' verdwenen. ik moest sowieso naar school, dus extra voorzichtig maar richting school gereden. een paar honderd meter voordat ik echt bij school kwam, stak ik een kruispunt over. Bij het optrekken van het kruispunt weg, knapte toen het complete blok uit elkaar. een stuk uit het carter, en de alle tandwielen van de versnellingsbak op een bult. dit gebeurde binnen een week na het ophalen van de brommer. daarna een hele poos lang getouwtrek tussen de vorige eigenaar en ik. uiteindelijk heb ik mezelf erover heen weten te zetten, en heb ik er maar het beste van gemaakt met deze brommer. het gat in de tijd tussen februari en september is volledig opgevuld door: de eerste maker schoot niet op, na 4 maand weggehaald, uiteindelijk heeft de tweede maker de brommer wel motorisch weer voor elkaar gekregen, maar er moest wel een volledig gereviseerd blok onder (deze had 1500 km gelopen op een andere brommer voor de revisie).
een optelling van de gemaakte kosten:
1400, betaald voor de brommer
(120 euro, ontsteking oude blok)
300 euro bij de eerste maker
900 !!!! euro voor het andere blok + montage.
ik kan het amper over mijn hart verkrijgen om hem dan ook voor 600 te verkopen, maar wat mot dat mot.
bel of sms: 06 14 82 10 25