Werner [YRT] schreef:
argg kep de neiging om een meeting te organiseren
kwil al die shit van dichtbij zien
ben ut beetje zat om het steeds maar op een 17" beeldschermpje te zien
laat die meeting nog maar effe zitten werner want m`n RSje ziet er niet meer uit zoals ie eruit gezien heeft... ik heb vanochtend namelijk een ongeluk gehad
en het ziet er niet best mee uit...
hier het hele verhaal + pics: ( staat op aprilia2000.com forum, effe gekopieerd )
-------------------------------------------------------------------------------------
ik rijd dus rond 9 uur in een tussenuur van school naar huis ( 3 minuten rijden ) om thuis wat boeken te halen en wat te eten... om ongeveer half 10 rijd ik weer terug naar school. op een kruispunt zie ik in de verte een rode auto uit een zijstraat komen en de straat indraaien waar ik ook op rijd. ik rem af om de rode auto genoeg tijd te geven om af te slaan en wil weer verder rijden. nu blijkt achter de rode auto ook nog een groene opel omega te staan die ook dezelfde kant op wil. ik had deze groene auto niet gezien door dichte begroeing langs de weg. tegen de tijd dat ik weer aan het optrekken ben om door te rijden komt ineens de groene auto tevoorschijn en het is voor ons allebei te laat om te remmen....
in een laatste poging om een botsing te voorkomen wijk ik uit naar links om om de auto heen te rijden, terwijl ik dit doe rem ik en schuift ( door het natte wegdek ) m`n voorwiel onderuit, een flinke schuiver is het gevolg. terwijl ik met de brommer val raak ik de auto en komt m`n brommer met een klap tot stilstand, ik val over het stuur heen om via de motorkap van de opel 4 meter verderop neer te komen. geschrokken sta ik op en loop naar m`n brommer op de schade te bekijken, inmiddels is de vrouwlijke bestuurder van de omega ook uitgestapt en vraagt hoe `t met me gaat. ik geef hier geen antwoord op omdat ik m`n aandacht volledig op m`n brommer richt die er inmiddels nogal levenloos bij ligt. de motor loopt nog dus die zet ik als eerst uit, daarna probeer ik `m overeind te krijgen maar door de schrik heb ik daar de kracht niet voor... ondertussen zijn er verschillende mensen uit de omliggende huizen gekomen die allemaal vragen of het goed gaat, ik zeg dat `t wel gaat terwijl ik mijn afgeschaafde knieen bekijk...
de bestuurster van de groene opel vraagt me hoe het gaat en zeg wel 100 keer sorry dat ze me niet gezien heeft, ik heb haar ook niet gezien en was in de veronderstelling dat ik ( na de rode auto, waar ik voor af remde ) gewoon door kon rijden. daarna belt ze met haar mobiele telefoon de politie en vraagt of ze langs willen komen. na een half uur naar mijn op z`n linker zijkant liggende brommer te staren komen eindelijk de juten opdagen om ons te vertellen dat ze weer weg gaan want ze kunnen hier toch niets doen. inmiddels heb ik wat met `t vrouwtje gepraat, ze blijkt een taxi chauffeur te zijn en als ik naar haar stationcar kijk zie ik idd blauwe nummerplaten. ook verteld ze me dat ze ook motor rijd en `t daarom extra erg vind... ze vroeg me of ik iemand wilde bellen waarop ik ja zei en m`n vader gebeld heb, die was in helmond maar kwam zo snel mogelijk naar me toe, hij belde een oom van me die in de buurt woont om te vragen of hij naar me toe wilde gaan. een minuut of 5 laten zie ik m`n ook in z`n rode bus de hoek om scheuren, hij wil meteen weten hoe `t met me is en hoe m`n brommer er aan toe is. na de schade bekeken te hebben vullen we een schadeformulier in en gaat de taxichauffeur weer verder met haar route, haar auto had immers ( op een kappote mistlamp na ) geen schade.
inmiddels is m`n vader ter plaatse en zetten we met z`n drieen, m`n oom, m`n pa en ik, de RS in de bus van m`n oom en rijden deze naar huis. thuis aangekomen bel ik m`n moeder om `t slechte nieuws te brengen, ze komt meteen naar huis. ik bel ook meteen naar Van Lee in Nuland om een afspraak te maken voor taxatie van de schade. Hij zegt me dat ik m`n vrijdag kan gaan brengen en dat ie er dan meteen aan gaat beginnen...
nu, inmiddels 3.5 uur later ben ik wat gekalmeerd en is de schrik weg, ik stond namelijk nogal te shaken vlak na `t hele gebeuren. ik heb net bij een vriend van me een digitale camera geleend om wat foto`s te schieten ( mijn eigen camera is kapot helaas )... hier zijn de pics: ( let op, schokkend materiaal :| )
op de foto`s is goed te zien dat de gehele kuip vervrongen en gescheurt is, hij is een eind naar rechts geschoven en een stuk omghoog gekomen, het ruitje is helemaal samengedrukt en bol gaan staan, de lichtunit is volledig naar achter geschoten en ligt er nu los in, de tellers zijn tegen het stuur aan geschoven, de voorvork is waarschijnlijk ligt naar binnen begogen en is scheef ( als `t stuur recht staat staat `t wiel nog scheef ), het linker knipperlicht is kapot, de linker voetsteun en schakelpedaal is afgebroken en aan de rechter kant is de kuip omgeknikt. op de 5e foto is goed te zien hoe scheef alles zit, de gehele kuip is helemaal naar de klote... hoe `t er van binnen uit ziet weet ik niet, volgens mij doet alles `t nog omdat de brommer nog liep nadat ik gecrashed ben en er lekte niets uit.
hopelijk is er niets motorisch mis en gaat `t me niet al te veel kosten maar de kappen zien er aardig verneukt uit dus dat zal wel knaken gaan kosten... maargoed, wat moet dat moet en zoals ik al eerder zei, hobby moet geld kosten... als had ik dat geld liever een was andere dingen uitgegeven.
als laatste nog een picje van hoe ie was... ( nog zonder velgen striping )
als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan horen jullie `t wel... Greetz JMG