RS 50 kopen, Totale newbie, advies gewenst.
Auteur |
Bericht |
MrCaBLeGuY
ApriliaForum Member
|
 RS 50 kopen, Totale newbie, advies gewenst.
Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Martijn, 30 woonachtachtig in Zwaag (Hoorn). Ik heb vandaag even gekeken naar een Aprilla RS 50, bij de lokale brommershop in Hoorn. En ik ben een totale newbee op dit gebied Direct mijn rijbewijs gehaald en scooter periode overgeslagen, nu op mijn 30ste wil ik deze toch wel alsnog inhalen. Vorig jaar voor mij moeders verjaardag een elektrische scooter gekocht (zero bike los angeles) en vind het heerlijk om op dat ding zo nu en dan rond te rijden. In de toekomst overweeg ik mijn motor rijbewijs zeker na wat kleine stukjes rijden op diverse motors (ducati monstel, suzuki gsx-r1000). Het lijkt me echter leuk (en een verstandig idee) rij ervaring op te doen met een bijvoorbeeld een RS 50. Nu wil ik graag jullie advies, het gaat om een model uit 2003, her en der wat kapschade (maar niks ernstigs wat niet met polyester op te lossen is), 18000 km, en een prijs van 1200 eur incl. Morgen even een proefritje maken, ik zou het leuk vinden wat tips te krijgen waar ik op moet letten, wat ik zeker na moet kijken, of de prijs niet ernstig hoog is (ik vind het acceptabel om 200/250 meer te betalen voor de aankoop bij een winkel ivm garantie en service). Alvast bedankt voor jullie feedback!
|
ma aug 08, 2011 8:59 pm |
|
 |
Manuel poggiali
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 26, 2009 10:11 pm Berichten: 194 Woonplaats: Schoondijke, Zeeland!
|
 Re: RS 50 kopen, Totale newbie, advies gewenst.
prijs is te duur vind ik
_________________ viewtopic.php?f=13&t=14159 Aprilia Poggiali White!
|
ma aug 08, 2011 9:07 pm |
|
 |
mari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 18, 2010 4:03 pm Berichten: 334 Woonplaats: Meerkerk
|
Een prijs is niet duur. Is teveel.
Maar ik ben het er ook mee eens dat je voor een brommer waar 18.000km opstaat en wat kapschade heeft geen 1200 voor betaald. Ook al koop je hem via een winkel...
|
ma aug 08, 2011 9:09 pm |
|
 |
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
Welkom op 't forum! Staat de brommer toevallig op de site? of online ergens dan wil ik hem wel even bekijken!? Waar ik vooral heb gelet bij de aanschaf van mijn rs is 't volgende: Hoe zijn de tandwielen/ketting er aan toe. Hoe is hij motorisch Hoe is hij onderhouden is hij afgeragd of niet Ook heb ik een lijstje gemaakt met wat ik er zelf nog allemaal aan zou moeten doen voor hem echt rijklaar te maken ( zoals nieuwe banden e.d) Succes met de aankoop! en als je nog vragen hebt, hoor ik 't wel! Gegroet! 
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
ma aug 08, 2011 9:15 pm |
Persoonlijk album
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Ik zeg: haal je motorrijbewijs en koop een rs 125.
Het is niet leuk als een 18 jarige politie agent je kentekenbewijs in beslag neemt op de rollerbank als je 30 bent.
Op een rs125 zul je voor hetzelfde geld veel meer plezier hebben
|
ma aug 08, 2011 9:24 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
PeteRSchouten schreef: Ik zeg: haal je motorrijbewijs en koop een rs 125.
Het is niet leuk als een 18 jarige politie agent je kentekenbewijs in beslag neemt op de rollerbank als je 30 bent.
Op een rs125 zul je voor hetzelfde geld veel meer plezier hebben 
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
ma aug 08, 2011 11:03 pm |
|
 |
MrCaBLeGuY
ApriliaForum Member
|
Helaas geen geld voor motorrijbewijs momenteel.
|
do aug 11, 2011 1:55 am |
|
 |
Monterderb
ApriliaForum Member
|
dan zou ik door sparen haha ik ben blij dat ik dalijk klaar ben met mn brommertijd 
|
do aug 11, 2011 11:24 am |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Ik zou ook nog even wachten op het motorrijbewijs, en dan rij ervaring opdoen op een rag motor van een paar honderd euro. Het nadeel van deze rs'jes is dat je er nooit meer vanaf komt, zijn echt geen klap meer waard. En verder wat peter zegt, zonde als je kenteken papieren in beslag worden genomen als je al 30 bent, of nog erger, je rijbewijs.
do aug 11, 2011 11:30 am |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
als je dat rsje van 1200 euro kunt betalen, en je een beetje je best doet voor je motorrbw, kun je die ook zo halen.
|
do aug 11, 2011 12:07 pm |
|
 |
MrCaBLeGuY
ApriliaForum Member
|
Oke het is een RS 50 geworden, alleen niet die :-)
Een Jan 2010 model met 2350km op de teller a 300 euro meer ;-)
Foto's etc volgt snel ;-)
|
do aug 18, 2011 1:18 pm |
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
MrCaBLeGuY schreef: Oke het is een RS 50 geworden, alleen niet die :-)
Een Jan 2010 model met 2350km op de teller a 300 euro meer ;-)
Foto's etc volgt snel ;-) Wacht, voor 1500 euro heb jij dus een brommer gekocht? Ik was voor 800 euro klaar met mijn motorrijbewijs, aanvragen nog eens 60 euro, en een motor van 250 euro. Kom ik op 1110 euro voor bijna alles. Toen nog maar een volledig pak gekocht, en een helm, laarzen en handschoenen. Was ik 816 euro verder. Kom ik op een totaal van 1926 euro voor iets waarmee ik 205km/u kan rijden op de autobaan. En jij mag altijd nog maar 45km/h 
zo aug 21, 2011 11:42 am |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Dat is inderdaad wel zonde maar als deze man daar gelukkig mee is! Dan hebben wij daar niks over in te brengen. Maar ik denk dat 80% van dit forum zit te wachten om een motor rijbewijs te mogen halen. En op een lichte motor te beginnen. Maar als JB1 voor 1100 euro rijbewijs + motor heeft. En jij zegt dat je geld te weinig hebt maar wel voor 1500 euro een brommer kan kopen? En dan nog is 200 euro verzekering en overige kosten. Leg is uit.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
zo aug 21, 2011 1:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
MrCaBLeGuY
ApriliaForum Member
|
Alvorens ik 200+ wil rijden wil ik simpelweg ervaring op doen, deze RS 50 zal er het voorjaar wel uit gaan en dan op voor me motor rijbewijs. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat als ik een motor rijbewijs haal ik direct een Suzuki GSX R1000 (dan wel de 750) wil hebben. Zonder enige praktijkervaring (het halen van je motorrijbewijs wil niet zeggen dat je motor kunt rijden) is dit teveel van het goede ten behoeve van mijn eigen veiligheid. Gezien mijn leeftijd wat hoger is maak ik wellicht voor mij doen en verstandige keuze die hier niet begrepen wordt ;-) Anyway, het is een RS 50 geworden. Ik gister camera mee, mooi plekje. Even een leuke foto maken, geen flash kaart in me camera :) Sta je dan als fotograaf foto's te maken met je Iphone  Kortom onscherp, belichting sucks, witbalans niet goed. Maar het geeft een indruk. Het was de Fluo Red uitvoering, zo stond hij op marktplaats: Bijlage:
marktplaats.jpg [ 151.04 KiB | 2454 keer bekeken ]
Helaas was de voorkap stuk ( miste een compleet deel uit, zeg maar DRS enabled  ) de achterkap was het uiteinde aan gruzelementen. Voor de rest in zeer goede staat, fram e.d. geen enkele vorm van schade. Kortom, nieuwe voor & achterscherm op de kop getikt voor belachelijk weinig scherm (100 euro). Voor was een deel gebroken en achter aan de onderkant een scheur. Maar lang leven polyester & glasvezel matjes, geen enkel probleem. Alle stickers verwijderd, kappen eraf, een schuur & volledige spuitbeurt, en in 3 avondjes is dit het resultaat: Bijlage:
IMG_0206.jpg [ 205.24 KiB | 2454 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_0209.jpg [ 211.31 KiB | 2454 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_0211.jpg [ 282.81 KiB | 2454 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_0215.jpg [ 267.04 KiB | 2454 keer bekeken ]
|
wo aug 24, 2011 8:35 am |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Nou het is wel voordelig dat je weet hoe je bent voor jezelf maar ook voor andere weggebruikers want als jij met 150 een wheely boekt en je raakt een kind ofzo met je voorwiel! BAMM!!!
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo aug 24, 2011 10:05 am |
Persoonlijk album
|
 |
|