Auteur |
Bericht |
bigbangAT
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 12:39 am Berichten: 105 Woonplaats: Den Haag / Voorburg
|
krijg begrenzer niet afgesteld
hoi, ik ben in het bezit van een derbi gpr uit 2007 met een eurobegrenzer, maar alleen krijg ik hem niet goed werkend. als ik normaal schakel ga ik altijd maar zo'n 35-40 km/h en ik heb al alle mogelijke eurobegrenzers geprobeerd van begrenzer.nl maar als ik gas blijf geven en de koppeling een beetje inhoud schiet die door de begrenzer heen en heeft die geen effect. ik heb al met de gasnaald gespeeld en met de luchtschroef en veel verschillende sproeiers geprobeerd, maar niks helpt. alles aan mn brommer is standaard op de uitlaat na (gianelli uitlaat) volgens begrenzer.nl moet ik mn sproeier maat verhogen naar 108/110 ofzo. maar als ik hem zo hoog zet krijg ik hem niet goed afgesteld, mede omdat die ook bijna standaard is heeft iemand anders ervaring met het zelfde soort probleem?
_________________ You're here for a good time, not a long time...
|
do maart 17, 2011 12:39 am |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: krijg begrenzer niet afgesteld
je moet je brommer toch niet afstellen naar de begrenzer Begrenzer moet het gewoon goed doen als je brommer zonder begrenzer goed loopt.
do maart 17, 2011 10:07 am |
|
|
Aprilius
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 29, 2009 12:46 am Berichten: 1837 Woonplaats: Bij moeke
|
denk niet dat je brommer precies 45 zal gaan met een begrenzer mijn rsje ging ook nog gewoon 70, wat ongeveer 65 is op de rolerbank = geen boete
do maart 17, 2011 1:58 pm |
|
|
bigbangAT
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 12:39 am Berichten: 105 Woonplaats: Den Haag / Voorburg
|
Jeroenvs schreef: je moet je brommer toch niet afstellen naar de begrenzer Begrenzer moet het gewoon goed doen als je brommer zonder begrenzer goed loopt. ja maar ik zou met deze begrenzer 55-60 km/h moeten gaan, en ik heb al letterlijk elke begrenzer geprobeerd die begrenzer.nl voor mijn brommer had. alleen heb ik telkens hetzelfde probleem van dat ik met rustig schakelen veels te traag ga, en met powershifting op hoge toeren je de begrenzer kan omzeilen...
_________________ You're here for a good time, not a long time...
|
do maart 17, 2011 2:37 pm |
|
|
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
Normaal kun je bij eurobegrenzer.nl altijd terugsturen als je niet tevreden bent. Maar het makkelijkste van al is nog steeds er zelf één maken, het is namelijk makkelijker dan je denkt. Wat je nodig hebt is; -Een schakelaar -Condensatoren, van verschillende waarden. Het is een zoekwerk welke waarde de juiste is. -Draden en soldeerbout of suikertjes.
Je tapt af van je signaaldraad in je CDI, sluit de schakelaar erop aan met aan de andere kant de juiste waarde condensatoren. De uitgang van je kring gaat naar je massa / frame. Werkt foutloos, en zonder sputteren. Als ik het goed voorheb is de Eurobegrenzer op dezelfde wijze gemaakt, deze kost alleen meer dan 10 maal zoveel.
do maart 17, 2011 6:46 pm |
|
|
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
Heb 't zelfde probleem met m'n rs, bij 10.000 knalt ie er ook doorheen en heeft 't ook geen effect meer. Miss ga ik dit keer voor een magneetbegrenzer, of gewoon zelf maken zoals Rick zegt.
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
zo aug 07, 2011 10:06 am |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
dmp begrenser van 17.5 euro halen bij jos dijkman. kun je in 16 standen oid instellen. van gewoon volle top tot dat je nog maar 15 oid kan
zo aug 07, 2011 10:28 am |
Persoonlijk album
|
|
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
Is die ook een beetje kwalitatief? aangezien ik toch nog daar moet bestellen, kan ik die er net zo goed meteen bij gooien!?
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
zo aug 07, 2011 10:58 am |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Stinos schreef: Is die ook een beetje kwalitatief? aangezien ik toch nog daar moet bestellen, kan ik die er net zo goed meteen bij gooien!? de handleiding is bagger, gewoon hulp zoeken op forum (wat voor brommer ook weer? op aprilia met am6 weet ik welke draden) je hebt 1 stelschroef waarmee je de toeren regelt. de 2e is om het stotteren en haperen weg te halen. boel frustratie tot je er achter komt dat de beschrijving niet klopt en het heel makkelijk is edit: zie net dat t derbi is. misschien klopt de handleiding dan wel. en anders gewoon even uitzoeken. ik heb m d'r best vaak op staan en nog niet op fouten kunnen betrappen.
zo aug 07, 2011 11:01 am |
Persoonlijk album
|
|
Stinos
ApriliaForum Member
|
Heb gewoon een rs50 met am6 blok hoor! haha Zal eens kijken, als dat ding gewoon prima werkt knal ik die er wel op met een beetje hulp van t forum
|
zo aug 07, 2011 12:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
Stinos schreef: Heb gewoon een rs50 met am6 blok hoor! haha Zal eens kijken, als dat ding gewoon prima werkt knal ik die er wel op met een beetje hulp van t forum dan kan ik je evt stap voor stap uitleggen hoe te monteren en af te stellen
zo aug 07, 2011 3:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
Stinos
ApriliaForum Member
|
Aprilia rx 50 2003, Ik ga binnenkort bij Jos dijkman bestellen, bestel dan meteen even de begrenzer mee. zou je mij je msn kunnen pb'en voor werkoverleg/ aansluiten ervan... Alvast bedankt!
|
do aug 18, 2011 11:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
|