Auteur |
Bericht |
mhrx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 07, 2011 8:13 pm Berichten: 73
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
kan iemand me nou precies het verschil vertellen tussen de ''gewone'' roze top en de ''due plus''??
ik weet dat de due plus een losse binnekop heeft.. maar heeft dat effect op de prestaties?
kan iemand me vertellen wat de + en - punten zijn van beide, of ze een beetje beschrijven?
|
za jul 09, 2011 2:54 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
losse binnenkop heeft alleen effect als je squish superstrak wilt afstellen en dat heeft invloed op prestaties rest weet ik verschillen niet.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
za jul 09, 2011 4:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
hoezo, met een vaste kop kan je je squish ook op 0.3 afstellen als je wilt
_________________
|
za jul 09, 2011 6:49 pm |
|
|
wessaa
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 2:45 pm Berichten: 187
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Losse binnenkop koelt beter waardoor je je squish krapper kan zetten
_________________ Barikit 80 24mm Oko Metrakit pro race Maluwen Vl6
|
za jul 09, 2011 7:02 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Ja kan wel maar inderdaad wat wessaa zegt. En 0,3 is wel heel erg krap nie?
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
za jul 09, 2011 7:05 pm |
Persoonlijk album
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
wessaa schreef: Losse binnenkop koelt beter waardoor je je squish krapper kan zetten dus dat beetje wat ie beter koelt voorkom je meteen dat je mengsel te warm wordt en zelf ontbrandt.. apart
_________________
|
za jul 09, 2011 8:06 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Zolang die due plus binnenkop geen andere vorm heeft als de normale cilinderkop zal je daarvan geen verschil in prestaties merken. Wil je nou experimenteren met een andere vorm verbrandingskamer dan is een losse binnenkop wel leuk. Hoef je alleen een nieuwe binnenkop te maken/bewerken/verneuken ipv een hele cilinderkop.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
za jul 09, 2011 8:09 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Nee want hoe krapper je squish hoe hoger de verbrandingssnelheid dus word het warmer. En omdat hij dan ook van boven koelt kan hij dat veel beter aan.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
za jul 09, 2011 8:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
rieju-rrx schreef: Nee want hoe krapper je squish hoe hoger de verbrandingssnelheid dus word het warmer. En omdat hij dan ook van boven koelt kan hij dat veel beter aan. Ik ben het met je eens wat betreft dat ie beter gekoeld wordt, maar of dat dusdanig is dat het interessant is om je squish krapper te zetten betwijfel ik.
_________________
|
za jul 09, 2011 8:12 pm |
|
|
wessaa
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 2:45 pm Berichten: 187
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Dude snap je het niet? Door de losse kop koelt de cilinder beter rondom de verbrandingskamer, deze blijft dus koeler! Hierdoor kan je je squish krapper zetten omdat de verbrandingskamer temperatuur minder snel stijgt...
_________________ Barikit 80 24mm Oko Metrakit pro race Maluwen Vl6
|
za jul 09, 2011 8:17 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
wessaa schreef: Dude snap je het niet? Door de losse kop koelt de cilinder beter rondom de verbrandingskamer, deze blijft dus koeler! Hierdoor kan je je squish krapper zetten omdat de verbrandingskamer temperatuur minder snel stijgt... Ik snap het prima, maar ik betwijfel of het van zoveel invloed is dat de boel daadwerkelijk zoveel koeler wordt.
_________________
|
za jul 09, 2011 9:04 pm |
|
|
wessaa
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 2:45 pm Berichten: 187
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Waarom zouden ze anders kosten maken bij snelle cilinders om losse binnenkop te maken?
_________________ Barikit 80 24mm Oko Metrakit pro race Maluwen Vl6
|
za jul 09, 2011 9:12 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Het prestatieverschil zal minimaal zijn maar hij koelt beter omdat hij over het gehele oppervlak van de kop erbij koelt, dus de verbranding blijft koeler. Zoals je weet word normaliter alleen de wand gekoeld nu is het een geheel van boven tot onder. Als je dit doet zal de cilinder ook meer naar de ideale temperatuur gaan dus zo rond de 60 graden. Wat weer gunstiger word als je afstelling juist is en met die kleine dingen goed op elkaar afgestemd krijg je een optimaler vermogen en daarmee dus ook meer. Althans in theorie.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
za jul 09, 2011 9:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Dat klinkt al een stuk beter als, ja dan koeltiebeter en kan je squish krapper.
_________________
|
za jul 09, 2011 9:50 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilind
Fijn dat je het begrijpt mijn beste sumo? (naam wiknie)
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
za jul 09, 2011 10:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
|