Re: ben z`n sprinter 2.0 1ste plaats Jubbega
Zo hier een verslagje van mijn kant.
Vrijdag nog even de brommer op de testbank gegooid omdat de laatste run op Jubbega niet echt hard meer ging. Dat was een goede keuze want er zat een dramatisch vermogen in. Gelukkig na een aantal aanpassingen het vermogen wel wat omhoog gekregen, maar niet hetzelfde als op Jubbega. Zuiger is op en een nieuwe is nog niet beschikbaar.
Alles zaterdagochtend vroeg in gepakt en naar Damwoude gereden. Martijn was er al en de kempies kwamen er vlak na. Na alles uitgeladen te hebben en de tenten opgezet te hebben naar de keuring toe. Na een kleine aanpassing mocht ik het hesje op gaan halen.
Brommer getankt, even gestart en toen lekker rustig aan gewacht totdat het feest zou beginnen.
Eerst run tegen Lucas, ik had echt een goede start en ging hard van z'n plek. Jammer genoeg was er een storing in het tijdsysteem waardoor er geen tijd gemeten was
De tweede run tegen Johnny (la genta esta muy loca) Ik was iets te snel weg en had een valse start. In de herkansing een 8.0x gereden dus opzich niet verkeerd. Door naar de omlopen met de eerste tijd. Doordat er een oneven aantal was had ik eigenlijk alleen moeten rijden, maar de organisatie besloot dat er ipv op knockout basis op tijd gereden ging worden.
Daarna weer tegen Johnny gereden en ik zat bij de laatste vier. Net als Lucas, Andre en Fokko. Omdat Fokko de tweede tijd gereden had moesten we tegen elkaar in de finale.
Ik had een goede start maar bij het overschakelen naar de 2de versnelling ging het mis. Ik schakelde mis. (Er was wat spelling in het schakelsysteem gekomen waardoor hij net niet in de 2de versnelling ging bleek later) Hierdoor pakte Fokko een voorsprong die ik niet meer goed kon maken. Helaas hoort dat er ook bij.. Je kan sneller zijn maar het gaat erom wie er in de finale als eerste over de streep komt.
Lucas en Andre moesten voor de 3de en 4de plek tegen elkaar. Lucas won de run en dat betekende dat ik tegen Lucas moest rijden voor de 2de plek. Maar door problemen, ik weet nog steeds niet wat precies, moest de run over. Andre had de eerste keer vals, Lucas daarna. Dus het werd spannend! Andre had een goede start en Lucas ging niet goed van z'n plek. Dus ik moest tegen Andre.
Daarna wel de run voor de 2de en 3de plaats gewonnen met een rappe tijd van 7.738! Ik baal ervan dat ik de finale op deze manier verloren heb, maar die snelle tijd maakt het een beetje goed.
Verder, ondanks wat organisatorische problemen, een hele leuke dag gehad. Martijn die opeens gek hard is gaan rijden, Rainier die de 70cc gewonnen heeft en Maurits die 2de op de racepuch werd.
Van de week zal ik wel wat fototjes uploaden.