HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za jan 11, 2025 6:00 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
 '98 Pro Race Powered RS 
Auteur Bericht
rain man
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm
Berichten: 1747
Bericht 
Eliminator schreef:
ik zal mijn ervaring me delen over in rijden van een cilinder.
Naar maten ik meer reed voelde ik dat hij steeds beter op pakte, en dat hij steeds meer toeren wilde gaan rijden. Het leek wel of ik de cilinder nog effe wakker moest schudden.

En over dat het geen moer uit maakt om het cilinder netjes pas te maken op het carter vind ik bullshit. voorlopig heb ik nog niemand 18.7 pk zien neer zetten met een manston, en zeker niet op de bank bij de jager waar er nog een flinke correctie faktor er vanaf gaat.



ik weet niet hoor, maar kijk eens een keer op derbi forum , is ook een mannetje manston die 19,5 pk had. dus wat je nu zegt is weer een beetje grootspraak.


za jun 17, 2006 7:43 pm
Profiel
lagel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm
Berichten: 918
Woonplaats: hoeven
Bericht 
jah maar die had het bij vrp gehaald, dacht ik

_________________
Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
Afbeelding


za jun 17, 2006 7:56 pm
Profiel
RS501998
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 28, 2006 2:21 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Zaanstad
Bericht 
Eliminator gaat nog eens testen bij VRP.
Om ff te kijken hoeveel pk's we daar halen.

Dan kunnen we de meetwaarden een beetje vergelijken.
en 19,5 Pk.. uit een derbi ? of was dat ook am6?

_________________
http://www.interglot.com/


za jun 17, 2006 8:10 pm
Profiel WWW
Eliminator
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm
Berichten: 592
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Zaandam
Bericht 
dat VRP is dat die "van veld racing"? waar ook die derbi mike heeft getest?

_________________
Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl


za jun 17, 2006 8:13 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
lagel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm
Berichten: 918
Woonplaats: hoeven
Bericht 
jah dacht wel, en derbi jah

_________________
Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
Afbeelding


za jun 17, 2006 10:09 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht 
nee, was am6 blok waarmee dat behaald was. (uiteraard :^^: )


za jun 17, 2006 10:13 pm
Profiel WWW
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Bericht 
RS_Patrick schreef:
Bullet schreef:
RS501998 schreef:
Ah ok,

Dan begrepen we elkaar ff verkeerd, kan gebeuren.

Naar mijn mening verbeterd de spoeling in het blok wel enigszins.
Omdat je door de nettere afwerking minder storende punten hebt, waardoor het mengsel zuiverder en sneller boven is.

Maar we zien wel wat me setup presteerd. Kunnen daarna altijd nog aan de slag toch?

Als je de foto's van me carters ziet.. de cilinder is net zo glad.
Misschien dat dat een beter beeld vormt van hoe de cilinder er uit ziet.
Kan er helaas geen nieuwe foto's van schieten.


met zon aanpassing (bij een PR cil) zou je het niet eens kunnen voelen, het zou meer nut hebben om de uitlaatpoort te egaliseren ipv de spoelkanalen.

Eliminator schreef:
RS_70_power schreef:
Ik denk dat hij net als Eliminator ff kijken hoe het "orgineel" presteerd en aan de hand daar van gaan tunen ,
want ik weet dat er bij "RS501998" aardig wat 2-takt verstand in de familie zit :^^:

klopt en zo hebben we gezien op Jubbega dat mijn Ongetunde cilinder cilinder(op de zelfde manier bewerkt als RS501998) toch een hoop getunde cilinders achter me wist te houden.


zoals?



Alle kleine beetjes helpen, hoe klein dan ook, spoelkanalen aanpassen helpt wel, en bij somige cilinders scheelt het zelfs aardig wat.
Meeste aanpasingen voel je niet maar dat wil niet zeggen dat het geen winst geeft.

ik weet niet hoe jij het aanpakt, maar ik begin liever met de dingen waar je duidelijk/ meer vermogen mee wint.

spoelers aanpassen bij een PR is naar mijn ervaring niet echt nuttig (opvullen van de hoofdspoelers zou nog wel eens heel positief uitvallen denk ik)


Nicasil wandje moet ook even ingedraaid/ingereden, niet alleen de zuiger. Als je zegt dat dat niet hoeft lul je of uit je nek omdat je niet weet waar je het over hebt, of je hoopt de competitie in een race achter je te houden door valse informatie te verschaffen.

Zo een hoogwaardige race cilinder hoef je niet 100km in te rijden ofzo nee, een paar minutjes is genoeg meestal voor de cilinder en de zuiger, maar je kan er echt niet zo mee gaan knallen zonder dat het eerst een paar minuten op zijn minst heeft gelopen.

Nicasilwandje, Chroomwandje of Gietijzer maakt geen ruk uit, ligt gewoon aan de kwaliteit van de afwerking.


pardon? ik denk dat ik wel genoeg ervaring hiermee heb...

ik snap niet waarom je denkt dat je een nica wand moet inrijden, enigste wat dan inrijdt is je zuiger/zuigerveer (gezien een nica wand "niet" slijt...)


Eliminator schreef:
ik zal mijn ervaring me delen over in rijden van een cilinder.
Naar maten ik meer reed voelde ik dat hij steeds beter op pakte, en dat hij steeds meer toeren wilde gaan rijden. Het leek wel of ik de cilinder nog effe wakker moest schudden.

[b]grappig, gaat een uitlaat bij jou naar mate van tijd steeds meer toeren draaien?

denk dat je ook de simpele dingen als carb/onsteking afstelling vergeet

En over dat het geen moer uit maakt om het cilinder netjes pas te maken op het carter vind ik bullshit. voorlopig heb ik nog niemand 18.7 pk zien neer zetten met een manston, en zeker niet op de bank bij de jager waar er nog een flinke correctie faktor er vanaf gaat.


cilinder aanpassen voor carter lijkt me geen strak plan, dan pas ik liever de carters aan...

en voorzover ik weet gebruikt De Jager nog "oude" software, wat wel positief kan uitvallen... (geen gigantische verschillen met '06 software, maar toch)

als je wil heb ik nog een testbank uitdraai van een manston met 18,6pk, nieuwe Tovami 200 bank met "06 software.

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


zo jun 18, 2006 12:56 am
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
Nikasil zo schrijf je het.
Het moet altijd even inlopen, wat voor matriaal het ook is, en verslijten doet Nikasil ook gewoon.
Weet echt niet waar jij je ideën of zogenamde ervaring vandaan haalt maar begin nu echt erenstig aan je kunde te twijfelen.


zo jun 18, 2006 1:23 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Bericht 
voor zover ik weet is het anders nog steeds NiCasil....

en wat betreft inlopen, 1min stationair is meer dan genoeg, en als het dan in de soep loopt moet je toch wel ff aan je sleutelkwaliteiten twijfelen...

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


zo jun 18, 2006 1:50 am
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
Twijfel erenstig aan de jouwe aangezien er met stationair draaien niet eens genoeg druk op de zuigerveren komt te staan om in te slijten.

Het is Nikasil, 100% zeker, zoek maar op.

Trouwens bij mij lopen er geen cilinders aan gort hoor, getuned of ongetuned. (ff afkloppen)


zo jun 18, 2006 2:09 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Bericht 
RS_Patrick schreef:
Twijfel erenstig aan de jouwe aangezien er met stationair draaien niet eens genoeg druk op de zuigerveren komt te staan om in te slijten.

Het is Nikasil, 100% zeker, zoek maar op.

Trouwens bij mij lopen er geen cilinders aan gort hoor, getuned of ongetuned. (ff afkloppen)


denk dat je maar eerst ff aan je zelf moet twijfelen.

1000 toeren per minuut vind je weinig? is naar mijn mening meer dan genoeg, dan mag je mij ff vertellen waarom er niet genoeg "druk" op de zuiger staat bij 1k om in te slijten...

en zoals ik al zei, volgens mij is toch echt NiCasil (of wil je beweren dat de mensen van Powerseal er geen verstand van hebben? en wel grappig dat je het zelf op de vorige pagina "Nicasil" noemt)

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


zo jun 18, 2006 3:46 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Bericht 
misschien beter even stoppen met elkaar af te kraken, nica of nika maakt niet uit, is zelfde als een discussie of het woord produckt/product met c of k zou zijn

en waarschijnlijk hebben jullie beide wel evenveel ervaring, alleen pakken jullie het op een andere manier aan :D is zovaak het geval als je gaat informeren bij verschillende dealers...

mss terug ontopic ?

_________________
Afbeelding


zo jun 18, 2006 9:06 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS_70_power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Wormerveer
Bericht 
lekker boeiend allemaal eigenlijk .

ieder heeft zo zijn iedeën over in rijden en zo .

_________________
www.club-racing.nl


zo jun 18, 2006 10:58 am
Profiel YIM WWW
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am
Berichten: 831
Woonplaats: Roosendaal
Bericht 
ik vin het een mooie discussie :^^:

_________________
DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.


zo jun 18, 2006 11:29 am
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Bericht 
met fast rider eens , maja was toch voor bullet :D:


zo jun 18, 2006 12:13 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron