Valt bijna uit bij volgas, bij halfgas niet!
Auteur |
Bericht |
hammoni
ApriliaForum Member
|
Valt bijna uit bij volgas, bij halfgas niet!
Hallo iedereen,
ik heb een rs 50, en ik heb laatst mijn 17,5mm carb (phva) veranderd voor een nieuwe 17,5mm carb (phbn). De oude 17,5mm (phva) was dus met elektrische choke, die niet aangesloten was, dus volgens mij dan altijd aanstond?? ik heb dezelfde sproeier in de nieuwe carb gedaan (80) en de luchtschroef 2 slagen uitgedraaid (standaard dus), en de stationairschroef heelemaal ingedraaid (zodat ie meteen aangaat). Nou oke, de brommer start, hij liep hoog stationair, dus ff minder hoog laten lopen, alleen mn punt nu is: als ik halfgas rijd, dan rijdt ie (wel langzaaaaam), en als ik volgas geef rijdt ie 6 meter en hoor je mwooapp en lijkt het alsof die uitvalt, en als ik dan snel gashendel los laat loopt ie weer normaal.. ik heb sproeier 90 geprobeerd en hetzelfde probleem.. wat kan ik hier aan doen? moet de luchtschroef anders? (dat afstellen is wel lastig, aangezien ik de tank er eerst steeds moet afhalen om bij de carb te komen.. bij deze phbn carb zitten de schroefjes voor lucht en stationair aan de andere kant..)
|
wo jun 15, 2011 3:44 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Re: Valt bijna uit bij volgas, bij halfgas niet!
te kleine sproeier of valse lucht
|
wo jun 15, 2011 4:50 pm |
|
|
hammoni
ApriliaForum Member
|
hoe kan het een te kleine sproeier zijn als in de vorige carb die ook 17,5mm dezelfde sproeier in zat? hmm denk geen valse lucht, want hij loop in zn neutraal bijvoorbeeld gwn stationair en niet hooog en laag ofzo.. hmm hoe kan ik verder valse lucht checken?
|
wo jun 15, 2011 5:39 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
kan ook te grote sproeier zijn, had ik ook toen de mijne deze symptomen vertoonde
wo jun 15, 2011 5:42 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:38 pm Berichten: 746 Woonplaats: Ottoland(zuid-holland)
|
Ik heb dit ook wel eens gehad. Bij mij deed hij weer normaal na dat ik de carb had schoongemaakt en alles een beetje met de compresor had schoonblazen
|
wo jun 15, 2011 5:45 pm |
|
|
hammoni
ApriliaForum Member
|
mijn carb is net nieuw uit de winkel, dus denk niet dat ie vies is, anders probeer ik wel kleinere sproeier.. maar als ik myn hand op de uitlaat doe, valt ie uit, dus kan geen valse lucht zijn toch? (1 boutje bij mijn spruitstuk kan je er zo uittrekken, schroefdraad binnenin kapot ofzo, of kan het juiste boutje niet vinden, (m6 en m8 geprobeeerd, niet echt gelukt), maar hier kan gen valse lucht doorheen toch, aangezien m'n spruitstuk echt MUURVAST zit op mn blok)
|
wo jun 15, 2011 5:51 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
hammoni schreef: mijn carb is net nieuw uit de winkel, dus denk niet dat ie vies is, anders probeer ik wel kleinere sproeier.. maar als ik myn hand op de uitlaat doe, valt ie uit, dus kan geen valse lucht zijn toch? (1 boutje bij mijn spruitstuk kan je er zo uittrekken, schroefdraad binnenin kapot ofzo, of kan het juiste boutje niet vinden, (m6 en m8 geprobeeerd, niet echt gelukt), maar hier kan gen valse lucht doorheen toch, aangezien m'n spruitstuk echt MUURVAST zit op mn blok) wat heeft je uitvallen op de uitlaat nou met valse lucht te maken? overal kan valse lucht tussendoor als het niet helemaal vlak is. ook al zit het nog zo moervast. toch even deo/remreiniger proberen
wo jun 15, 2011 6:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
hammoni schreef: hoe kan het een te kleine sproeier zijn als in de vorige carb die ook 17,5mm dezelfde sproeier in zat? hmm denk geen valse lucht, want hij loop in zn neutraal bijvoorbeeld gwn stationair en niet hooog en laag ofzo.. hmm hoe kan ik verder valse lucht checken? grotere carb = grotere luchtdoorgang = grotere sproeier. wth denk jij? dat je van 9mm naar 28mm kan switchen met dezelfde sproeier? en jah, er kan valse lucht gezogen worden langs je inlaatrubber.
|
wo jun 15, 2011 6:13 pm |
|
|
hammoni
ApriliaForum Member
|
heh van 9mm naar 28mm met zelfde sproeier? wat praat jij nou, ik ging van 17,5mm naar 17,5mm met zelfde sproeier.. maar oke om even terug te komen op aprilia rx 50 2003, als ik deo spuit en ik heb wel valse lucht zou die dan moeten werken?
|
wo jun 15, 2011 6:31 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
|
je moet het stationair laten draaien, spuit ondertussen rond je inlaat, dus niet in je filter, maar bij je spruitstuk en je carburateur deo, als je een onregelmatigheid opmerkt, dus stijgen of ineens dalen in toeren dan heb je valse lucht.
wo jun 15, 2011 6:33 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Als je eerst de elektrochoke niet had aangesloten stond hij altijd op choke. Als hij toen goed liep, dan zal hij nu wel te arm lopen. Ik zou er een grotere sproeier in doen.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo jun 15, 2011 6:34 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
|
waarom staat ie altijd op choke als je de kabelchoke niet aansluit? zit toch een veer in die hem omlaag houd tot je er aan trekt?
wo jun 15, 2011 6:35 pm |
|
|
hammoni
ApriliaForum Member
|
oke! want heb nu disccusie met iemand die zegt dat als je elektrische choke niet aansluit dat ie dan NIET altijd op choke staat, en ik zei van wel, maar het is dus wel zo?! dan moet er dus een grotere sproeier in!
|
wo jun 15, 2011 6:35 pm |
|
|
hammoni
ApriliaForum Member
|
oh en trouwens.. ik heb nu op deze HANDchoke nog geen hendeltje of kabeltje aangesloten, dit maakt niet uit toch?
|
wo jun 15, 2011 6:45 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
piotrSMX schreef: waarom staat ie altijd op choke als je de kabelchoke niet aansluit? zit toch een veer in die hem omlaag houd tot je er aan trekt? Ja, foutje van mij. Elektrochoke bedoelde ik. Die had hij ook eerst in z'n carb en daarom heeft hij er nu dus een handchoke carb op gezet. hammoni schreef: oh en trouwens.. ik heb nu op deze HANDchoke nog geen hendeltje of kabeltje aangesloten, dit maakt niet uit toch? Volgens mij wel. Door dat gat kan hij valse lucht trekken. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. En elektrochoke staat aan als hij niet is aangesloten. (klinkt gek, maar het is wel zo.)
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo jun 15, 2011 6:49 pm |
|
|
|