Auteur |
Bericht |
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
Re: Powervalve AM6
niet waar, bekijk deze foto maar eens:
Bijlagen:
5740-5741 Cilinder.jpg [ 75.78 KiB | 7778 keer bekeken ]
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
za mei 28, 2011 4:41 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Powervalve AM6
jongens ga nou niet met de 50cc koning in discussie.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
za mei 28, 2011 6:23 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Powervalve AM6
Volgens mij zijn dit 2 verschillende cilinders/versies.
Op de laatste foto zit de top van de cilinderwand toch duidelijk een stuk lager dan de top van de buitenmantel van de cilinder.
Op de foto's Adrenalin is dit over duidelijk veel minder.
En zit er op de zijkant van de buitenmantel 2 gaten waar draad inzit. Op bovenstaande foto's niet.
En de veerbevestiging is op adrenalin een gaatje in geboord en breder. Op bovenstaande foto smaller en zonder gat.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
za mei 28, 2011 6:29 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Re: Powervalve AM6
Dit is gewoon een andere cilinder, op die vorige was niet te zien dat er een losse binnekop op zat en als dat wel zo was hadden ze die maar duidelijk op de foto moeten doen.
_________________
boy-1993 schreef: Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?
|
zo mei 29, 2011 2:19 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Powervalve AM6
Is een andere cilinder inderdaad, op de eerste foto's zie je duidelijk schroefdraad in de buitenkop.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
zo mei 29, 2011 3:45 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Powervalve AM6
frishh schreef: Is een andere cilinder inderdaad, op de eerste foto's zie je duidelijk schroefdraad in de buitenkop. Dat maakt niet uit! de binnenkop had evengoed in de buitenkop kunnen zitten in de eerste foto!
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
zo mei 29, 2011 3:58 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Powervalve AM6
Je ziet daarvoor te duidelijk dat het daar 1 deel is, los van die punten die jij eerder noemde.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
zo mei 29, 2011 4:24 pm |
|
|
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
Re: Powervalve AM6
waar zijn die 3 oringen dan voor van de eerste post?
grootste voor buitenkop, middelste ring bij zuiger, kleinste oring binnenkop buitenkop?
die oring hoort imo niet bij de valve?
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
zo mei 29, 2011 4:30 pm |
|
|
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
Re: Powervalve AM6
uitlaatpoort
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
zo mei 29, 2011 4:36 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Powervalve AM6
MAD L schreef: waar zijn die 3 oringen dan voor van de eerste post?
grootste voor buitenkop, middelste ring bij zuiger, kleinste oring binnenkop buitenkop?
die oring hoort imo niet bij de valve? Die kleinste O-Ring, hoor je die dan nog zelf op maat te maken? Of 2maal rond de binnenkop draaien?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
zo mei 29, 2011 4:36 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Powervalve AM6
MAD L schreef: waar zijn die 3 oringen dan voor van de eerste post?
grootste voor buitenkop, middelste ring bij zuiger, kleinste oring binnenkop buitenkop?
die oring hoort imo niet bij de valve? Die kleinste is daar veel te groot voor.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
zo mei 29, 2011 4:43 pm |
|
|
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
Re: Powervalve AM6
vink wel mee vallen, maargoed kan dr naast zitte
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
zo mei 29, 2011 4:59 pm |
|
|
andre12
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 5:52 pm Berichten: 11
|
Re: Powervalve AM6
Ik zag laatst een foto van deze cilinder, nu zag ik dat jullie het er hier ook over hebben. Deze cilinder is echt een voorbeeld van een verkoopstunt. Pneumatische powervalves werken totaal niet! Ze vallen dicht als je overschakelt, en vallen dicht na het topvermogen. Dus geen overtoeren, en die zijn net heel belangrijk tijdens het racen. Een goede powervalve is bediend door een servomotor via de ontsteking en word afhankelijk van de gasstand en toerental geprogrammeerd.
Mvg
|
do dec 15, 2011 11:55 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Powervalve AM6
Ah leuk, iemand met verstand! Welkom.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
vr dec 16, 2011 1:04 am |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Powervalve AM6
honda heeft dat ook gehad in de laatste jaren, via een servo, vriend van me is hiermee bezig op een 125 rotax max blok. als je ziet hoeveel winst het brengt met een servo gestuurde powervalve ipv deze op duk gestuurde. vermogensgrafieken waar normaal een dip in zit bij openen worden nu gewoon linear.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
vr dec 16, 2011 10:45 am |
|
|
|