Auteur |
Bericht |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Powervalve AM6
piotrSMX schreef: Maar, ik zie op die foto niet eens een losse binnenkop... Als je zo'n cilinder maakt en voor die prijs mag je dat toch ook nog wel verwachten? Lekker interessant.
_________________
|
do mei 19, 2011 3:13 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Powervalve AM6
SuMo-rider schreef: piotrSMX schreef: Maar, ik zie op die foto niet eens een losse binnenkop... Als je zo'n cilinder maakt en voor die prijs mag je dat toch ook nog wel verwachten? Lekker interessant. Interessanter dan jouw bericht.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
do mei 19, 2011 3:22 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Re: Powervalve AM6
Wat is het voordeel van een losse binnenkop dan ?
_________________ http://instantboss.org/
|
do mei 19, 2011 4:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
Martijn-Af1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 23, 2009 3:52 pm Berichten: 569 Woonplaats: Deventer
|
Re: Powervalve AM6
Kun je je eigen koppies draaien
_________________ Aprilia MX 50 Aixam A540 Ford 4000 MC Cormick D326 Beta Tools Piraten Team Oxe
marien schreef: Gedore is net als Atlas. Ten opzichte van Gedore is alles gammel.
|
do mei 19, 2011 4:24 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Powervalve AM6
En de kop wordt ook van binnen gekoeld, wat de verbrandingstemperatuur weer ten goede komt.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
do mei 19, 2011 4:31 pm |
|
|
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
Re: Powervalve AM6
hebben ze geen filmpje ofzo van die cilinders?
ziet er wel vet uit idd.
|
do mei 19, 2011 5:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
pjaf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 14, 2010 3:54 pm Berichten: 508 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: Powervalve AM6
wat voor brommer is dat waar die op zit? beta rrt? ontopic: klinkt wel als iets leuk (Als het ook werkt tenminste) maar ik zou er nooit geld aan uitgeven voor straatgebruik..
|
do mei 19, 2011 8:19 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Powervalve AM6
Ik denk dat het nog best wel eens nut kon hebben. Als het een beetje werkt zal het zelfs op straatgebruik wel wat schelen. niet echt op prestatie misschien, dan wel op gebruik.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
do mei 19, 2011 8:22 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: Powervalve AM6
pjaf schreef: wat voor brommer is dat waar die op zit? beta rrt?.. Fantic 50 SM
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
do mei 19, 2011 8:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Powervalve AM6
tja, je kan een mooiere koppel curve maken maar of het nou echt het geld waard is, denk het niet.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
vr mei 20, 2011 7:24 am |
|
|
fryslan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2010 12:52 pm Berichten: 11 Woonplaats: damwoude
|
Re: Powervalve AM6
voor de sprint kan een powervalve wel degelijk schelen.
zoals sommige mensen hier weten hebben wij(van rottine) getest met een ktm cilinder op een puchblok. nadat we gebruik hebben gemaakt van de powervalve hebben we op top ruim 800 toeren extra gepakt met 3 tiende winst op de 150 meter.
of het systeem goed kan worden gestuurd door de uitlaatgasdruk moet ik afwachten..
voor de mensen die vragen waarom we niet meer rijden met dit blok: achteraf bleek het slagverschil te groot te zijn waardoor we te weinig power onderuit konden realiseren.
_________________ 7,24 @ JRT-Puch!!
|
do mei 26, 2011 10:02 am |
|
|
mark RS95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 16, 2007 6:50 pm Berichten: 362 Woonplaats: Ten Boer(groningen)
|
Re: Powervalve AM6
Ik weet niet hoor maar de meeste racepowervalves zijn door uitlaatgassen bestuurd bij karts en RSA'tjes enzo. Daar is niks mis mee. Bovendien is een powervalve echt niet voor niets. Ze drukken dat echt niet voor niets op alle tweetaktmotoren vanaf de jaren '80... http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke ... lve_systemgoogle is je vriend Juist voor straatgebruik is dit ideaal omdat je een lekker breed toerengebied hebt. Ik heb vorig jaar een maandje zonder powervalve gereden op mijn RS 125 en als je dat eenmaal gewend bent kun je niet meer zonder. Lijkt me echt super gruwelijk dit setje
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 9&start=60
|
do mei 26, 2011 2:05 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Powervalve AM6
fryslan schreef: voor de sprint kan een powervalve wel degelijk schelen.
zoals sommige mensen hier weten hebben wij(van rottine) getest met een ktm cilinder op een puchblok. nadat we gebruik hebben gemaakt van de powervalve hebben we op top ruim 800 toeren extra gepakt met 3 tiende winst op de 150 meter.
of het systeem goed kan worden gestuurd door de uitlaatgasdruk moet ik afwachten..
voor de mensen die vragen waarom we niet meer rijden met dit blok: achteraf bleek het slagverschil te groot te zijn waardoor we te weinig power onderuit konden realiseren. Wat is de theorie achter een hoger topvermogen met een powervalve? op maximaal toerental wil je je uitlaatpoort toch gewoon maximaal open hebben staan?
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
do mei 26, 2011 2:40 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: Powervalve AM6
frishh schreef: fryslan schreef: voor de sprint kan een powervalve wel degelijk schelen.
zoals sommige mensen hier weten hebben wij(van rottine) getest met een ktm cilinder op een puchblok. nadat we gebruik hebben gemaakt van de powervalve hebben we op top ruim 800 toeren extra gepakt met 3 tiende winst op de 150 meter.
of het systeem goed kan worden gestuurd door de uitlaatgasdruk moet ik afwachten..
voor de mensen die vragen waarom we niet meer rijden met dit blok: achteraf bleek het slagverschil te groot te zijn waardoor we te weinig power onderuit konden realiseren. Wat is de theorie achter een hoger topvermogen met een powervalve? op maximaal toerental wil je je uitlaatpoort toch gewoon maximaal open hebben staan?staat ie ook, anders hindert t alleen maar
_________________ bier is lekker
|
do mei 26, 2011 2:48 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Powervalve AM6
frishh schreef: fryslan schreef: voor de sprint kan een powervalve wel degelijk schelen.
zoals sommige mensen hier weten hebben wij(van rottine) getest met een ktm cilinder op een puchblok. nadat we gebruik hebben gemaakt van de powervalve hebben we op top ruim 800 toeren extra gepakt met 3 tiende winst op de 150 meter.
of het systeem goed kan worden gestuurd door de uitlaatgasdruk moet ik afwachten..
voor de mensen die vragen waarom we niet meer rijden met dit blok: achteraf bleek het slagverschil te groot te zijn waardoor we te weinig power onderuit konden realiseren. Wat is de theorie achter een hoger topvermogen met een powervalve? op maximaal toerental wil je je uitlaatpoort toch gewoon maximaal open hebben staan? ja, maar nu kun je je uitlaatpoort groter maken omdat ie op lagere toerentallen wat begrenst wordt. dus je bent minder afhankelijk van de uitlaatpoort, dus die kun je gewoon groter maken, wat beter is voor hogere toerentallen. tenminste dat is wat ik er uit opmaak
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
do mei 26, 2011 2:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
|