HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma feb 03, 2025 8:09 am




Antwoord op onderwerp  [ 3772 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 252  Volgende
 Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders) 
Auteur Bericht
hendrikPV40
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2005 1:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wat is het effect als ik een 60cc op 50km/u ga begrenzen, loopt dit dan beter of slechter dan een begrensde 50cc?

_________________
pluk de vespa :P én de AF1 ;)


wo jun 07, 2006 5:37 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
't is een 60cc eurokit voor rv blokjes btw (is handig als de mensen dat weten hé hendrik :DD: )

:D

_________________
Afbeelding


wo jun 07, 2006 5:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Nollie
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm
Berichten: 944
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Sprang-Capelle
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja het nut.... je krijgt waarscheinlijk meer trek kracht...

ik zelf zou het niet doen, vind het geld verspilling als je toch 50 wil blijve rijden...

_________________
Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!


do jun 08, 2006 5:37 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
hendrikPV40
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2005 1:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht 
sja een 2de hands 60 cc cil met zuiger is goedkoper dan een nieuwe 50cc zuiger

_________________
pluk de vespa :P én de AF1 ;)


do jun 08, 2006 7:06 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wat is het verschil tussen een platte en een bolle zuiger?? Ik heb dus een Athena 74cc waar ik een nieuwe zuiger voor heb gekocht. Niet zo'n bijzonder dure ofzo verder.
Maar hij verschilt wel, ten eerste de bovenkant is bol en ten tweede de sluiting van de zuigerveer gaat precies door het midden van de boostpoort terwjil dat bij de vorige gewoon de hele tijd over een stukje wand ging. Zowel de nieuwe als de oude zuiger heeft 1 zuigerveer. Wat voor verschil geeft het eerste en maakt het tweede wat uit? Alvast bedankt :thumleft:


vr jun 09, 2006 12:15 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
sluiting mag Nooit over een poort heen gaan! verkeerde zuiger heb je dus.


vr jun 09, 2006 5:25 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nou mooi is dat. Dan kan ie terug. Maar zijn er dan cilinders zonder boostpoort ofzo? :P Want hij gaat er echt midden door, precies tegenover de pijl zegmaar.


vr jun 09, 2006 8:11 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
je hebt ook cilinders met 2 boosterpoorten he (dus met een spijl)

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


vr jun 09, 2006 3:11 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja idd, had er eerst niet aan gedacht :P Maargoed kga nu ff de jager bellen of ze nu wel een goeie willen leveren :X:

En kan iemand me nog uitleggen wat het verschil is tussen een bolle en platte zuiger?


vr jun 09, 2006 4:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
druk, plate zuigers heben vaak ook nog ribbeltjes als ringen boven op de zuiger om de druk van de gassen nog beter te gebruiken.


vr jun 09, 2006 6:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
supervaags
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm
Berichten: 1389
Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
ow.. je zou zeggen dat met zon bolle kop de druk groter zou worden..
scheelt dat veel?

_________________
Afbeelding


vr jun 09, 2006 6:51 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rs-beuner
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di feb 14, 2006 9:33 pm
Berichten: 36
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb vandaag een 70cc airsal gekocht, alleen nu zeggen ze op verschillende sites dat hij nog wel enigszins afgewerkt moet worden. Wat moet er dan nog bijgewerkt worden? Spoelpoortjes ofzo, want die voelen aan de verticale zijdes nog wel een beetje scherp aan.
Ik had graag wat meer uitleg van iemand die daar ervaring mee heeft.
Of is verdere afwerking volgens jullie niet nodig


vr jun 09, 2006 7:08 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
supervaags schreef:
ow.. je zou zeggen dat met zon bolle kop de druk groter zou worden..
scheelt dat veel?


heeft niet echt met de compresie te maken maar met hoe de verbranding zich gedraagt boven de zuiger waardoor hij de druk beter benut, je brand er wel sneller een gat maar dat ligt meer aan jouw afsteling dan aan de zuiger.


vr jun 09, 2006 7:28 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Renegade
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di mei 30, 2006 10:42 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Stein
Antwoord met een citaat
Bericht 
rs-beuner schreef:
ik heb vandaag een 70cc airsal gekocht, alleen nu zeggen ze op verschillende sites dat hij nog wel enigszins afgewerkt moet worden. Wat moet er dan nog bijgewerkt worden? Spoelpoortjes ofzo, want die voelen aan de verticale zijdes nog wel een beetje scherp aan.
Ik had graag wat meer uitleg van iemand die daar ervaring mee heeft.
Of is verdere afwerking volgens jullie niet nodig


Bevels aanbrengen, kleine schuine randjes aan de poorten die zorgen dat de zuigerveer niet kan blijven hangen. Gaat de slijtage van de cilinder een flink stuk van omlaag ;)


za jun 10, 2006 12:17 am
Profiel
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
Renegade schreef:
rs-beuner schreef:
ik heb vandaag een 70cc airsal gekocht, alleen nu zeggen ze op verschillende sites dat hij nog wel enigszins afgewerkt moet worden. Wat moet er dan nog bijgewerkt worden? Spoelpoortjes ofzo, want die voelen aan de verticale zijdes nog wel een beetje scherp aan.
Ik had graag wat meer uitleg van iemand die daar ervaring mee heeft.
Of is verdere afwerking volgens jullie niet nodig


Bevels aanbrengen, kleine schuine randjes aan de poorten die zorgen dat de zuigerveer niet kan blijven hangen. Gaat de slijtage van de cilinder een flink stuk van omlaag ;)


dat is niet echt genoeg bij een Airsal cilinder, deze worden std nogal grof afgewerkt.

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


za jun 10, 2006 2:37 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3772 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 252  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: