Auteur |
Bericht |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Powervalve AM6
http://adrenalinpedstop.blogspot.com/20 ... valve.htmlBen hier wel benieuwd naar eigenlijk, theoretisch gezien zit het wel grappig in elkaar, maar de meeste motor powervalves zijn toch elektrisch gestuurd? Hoe zou zo'n systeem uitpakken in de praktijk denken jullie?
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
do mei 19, 2011 12:01 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm Berichten: 2159
|
Re: Powervalve AM6
facking vet
ik wil hem voor derbi
|
do mei 19, 2011 12:17 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Powervalve AM6
Ik denk dat het in dit geval eerder een verkoop fantasietje is.
Een powervalve die opent op de druk van de uitlaatgassen.....
En denk er ook aan, topvermogen win je niet met een power valve. Enkel krijg je onderin wat meer vermogen.
Dit ga je dus ook enkel goed merken als de cilinder zeer hoog getimed staat, lees race gebruik. Cilinders die op de baan gebruikt worden zijn meestal niet zo hoog getimed en extreem getuned dat het verschil met of zonder powervalve miniem zal zijn.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do mei 19, 2011 12:32 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Powervalve AM6
Ook het feit dat een powervalve snel vanaf een bepaald toerental hoort open te gaan missen ze hier. Vanaf een bepaald toerental is het de bedoeling dat deze openschiet. Anders zit je met obstructie in de uitlaat poort wat natuurlijk alleen maar nadelig is.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do mei 19, 2011 12:34 pm |
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
Re: Powervalve AM6
Het ziet er leuk uit, alleen dat hij opent op de druk van de uitlaatgassen is niet geweldig.
Hij gaat 499,- kosten btw in de 50 cc versie. De 80 cc 25,- meer
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
do mei 19, 2011 12:40 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Powervalve AM6
Ja, maar gezien men hier hartstikke handig is, valt er vast wel wat te fabriceren dat die valve gewoon met je gashendel opent?
_________________
|
do mei 19, 2011 1:02 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Powervalve AM6
nee, wacht, dat gaat niet op :|
_________________
|
do mei 19, 2011 1:02 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Powervalve AM6
Dat het op uitlaatgassen moet kost gewoon energie die je goed kan gebruiken, ik vraag me af of er überhaupt vermogensverschil is met dezelfde cilinder zonder valve, en zo ja hoeveel.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
do mei 19, 2011 1:23 pm |
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
Re: Powervalve AM6
powervalve aansturing via de ontsteking
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
do mei 19, 2011 1:54 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Powervalve AM6
frishh schreef: Dat het op uitlaatgassen moet kost gewoon energie die je goed kan gebruiken, ik vraag me af of er überhaupt vermogensverschil is met dezelfde cilinder zonder valve, en zo ja hoeveel. Zoals ik eerder heb vermeld. Jij krijgt er niet meer top vermogen meer. De powervalve zorgt er alleen maar voor dat in lage toeren de motor toch iets meer vermogen geeft als zonder. Hij verschil zal nooit groot zijn, omdat enkel de timing van de uitlaatpoort veranderen ook negatief is voor de rest van de spoeling en een uitlaat die daar niet op berekend word. Een powervalve is leuk als het goed afgesteld is en goed doordacht. Maar ook zoals eerder vermeld heeft dit voor straatgebruik weinig toegevoegde waarde.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do mei 19, 2011 2:16 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Powervalve AM6
af1special schreef: powervalve aansturing via de ontsteking Of mechanish op het toerental.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do mei 19, 2011 2:16 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Re: Powervalve AM6
Ja, maar je blijft toch ergens kracht kwijtraken door die klep die verder moet worden opgemaakt, of valt dat mechanisch dan wel mee?
_________________
boy-1993 schreef: Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?
|
do mei 19, 2011 2:18 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Powervalve AM6
piotrSMX schreef: Ja, maar je blijft toch ergens kracht kwijtraken door die klep die verder moet worden opgemaakt, of valt dat mechanisch dan wel mee? als je voor een veel groter bruikbaar vermogen een klein deel topvermogen moet inleveren is dat toch niet zo erg? en anders bewerk je de cilinder gewoon
_________________
|
do mei 19, 2011 2:22 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Powervalve AM6
RonnyRacingTeam schreef: frishh schreef: Dat het op uitlaatgassen moet kost gewoon energie die je goed kan gebruiken, ik vraag me af of er überhaupt vermogensverschil is met dezelfde cilinder zonder valve, en zo ja hoeveel. Zoals ik eerder heb vermeld. Jij krijgt er niet meer top vermogen meer. De powervalve zorgt er alleen maar voor dat in lage toeren de motor toch iets meer vermogen geeft als zonder. Hij verschil zal nooit groot zijn, omdat enkel de timing van de uitlaatpoort veranderen ook negatief is voor de rest van de spoeling en een uitlaat die daar niet op berekend word. Een powervalve is leuk als het goed afgesteld is en goed doordacht. Maar ook zoals eerder vermeld heeft dit voor straatgebruik weinig toegevoegde waarde. Jaa dat weet ik, gaat ook niemand 500 euro uitgeven aan een straatcilinder mag ik hopen. Maar hoe lastig is het om hier de electronica van een motor aan te verbinden? Wil ook wel weten hoe die cilinder er qua poorten uit ziet.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
do mei 19, 2011 2:24 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Re: Powervalve AM6
Maar, ik zie op die foto niet eens een losse binnenkop... Als je zo'n cilinder maakt en voor die prijs mag je dat toch ook nog wel verwachten?
_________________
boy-1993 schreef: Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?
|
do mei 19, 2011 2:52 pm |
|
|
|