Auteur |
Bericht |
hendrikPV40
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 24, 2005 1:46 pm Berichten: 115 Woonplaats: Antwerpen
|
Wat is het effect als ik een 60cc op 50km/u ga begrenzen, loopt dit dan beter of slechter dan een begrensde 50cc?
_________________ pluk de vespa én de AF1
|
wo jun 07, 2006 5:37 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
't is een 60cc eurokit voor rv blokjes btw (is handig als de mensen dat weten hé hendrik )
_________________
|
wo jun 07, 2006 5:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
ja het nut.... je krijgt waarscheinlijk meer trek kracht...
ik zelf zou het niet doen, vind het geld verspilling als je toch 50 wil blijve rijden...
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
do jun 08, 2006 5:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
hendrikPV40
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 24, 2005 1:46 pm Berichten: 115 Woonplaats: Antwerpen
|
sja een 2de hands 60 cc cil met zuiger is goedkoper dan een nieuwe 50cc zuiger
_________________ pluk de vespa én de AF1
|
do jun 08, 2006 7:06 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Wat is het verschil tussen een platte en een bolle zuiger?? Ik heb dus een Athena 74cc waar ik een nieuwe zuiger voor heb gekocht. Niet zo'n bijzonder dure ofzo verder.
Maar hij verschilt wel, ten eerste de bovenkant is bol en ten tweede de sluiting van de zuigerveer gaat precies door het midden van de boostpoort terwjil dat bij de vorige gewoon de hele tijd over een stukje wand ging. Zowel de nieuwe als de oude zuiger heeft 1 zuigerveer. Wat voor verschil geeft het eerste en maakt het tweede wat uit? Alvast bedankt
|
vr jun 09, 2006 12:15 am |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
sluiting mag Nooit over een poort heen gaan! verkeerde zuiger heb je dus.
|
vr jun 09, 2006 5:25 am |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Nou mooi is dat. Dan kan ie terug. Maar zijn er dan cilinders zonder boostpoort ofzo? Want hij gaat er echt midden door, precies tegenover de pijl zegmaar.
|
vr jun 09, 2006 8:11 am |
Persoonlijk album
|
|
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
je hebt ook cilinders met 2 boosterpoorten he (dus met een spijl)
_________________ B.T. [Bullet Tuning]
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0
|
vr jun 09, 2006 3:11 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Ja idd, had er eerst niet aan gedacht Maargoed kga nu ff de jager bellen of ze nu wel een goeie willen leveren
En kan iemand me nog uitleggen wat het verschil is tussen een bolle en platte zuiger?
|
vr jun 09, 2006 4:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
druk, plate zuigers heben vaak ook nog ribbeltjes als ringen boven op de zuiger om de druk van de gassen nog beter te gebruiken.
|
vr jun 09, 2006 6:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
ow.. je zou zeggen dat met zon bolle kop de druk groter zou worden..
scheelt dat veel?
_________________
|
vr jun 09, 2006 6:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
rs-beuner
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 14, 2006 9:33 pm Berichten: 36
|
ik heb vandaag een 70cc airsal gekocht, alleen nu zeggen ze op verschillende sites dat hij nog wel enigszins afgewerkt moet worden. Wat moet er dan nog bijgewerkt worden? Spoelpoortjes ofzo, want die voelen aan de verticale zijdes nog wel een beetje scherp aan.
Ik had graag wat meer uitleg van iemand die daar ervaring mee heeft.
Of is verdere afwerking volgens jullie niet nodig
|
vr jun 09, 2006 7:08 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
supervaags schreef: ow.. je zou zeggen dat met zon bolle kop de druk groter zou worden.. scheelt dat veel?
heeft niet echt met de compresie te maken maar met hoe de verbranding zich gedraagt boven de zuiger waardoor hij de druk beter benut, je brand er wel sneller een gat maar dat ligt meer aan jouw afsteling dan aan de zuiger.
|
vr jun 09, 2006 7:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
Renegade
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 30, 2006 10:42 pm Berichten: 10 Woonplaats: Stein
|
rs-beuner schreef: ik heb vandaag een 70cc airsal gekocht, alleen nu zeggen ze op verschillende sites dat hij nog wel enigszins afgewerkt moet worden. Wat moet er dan nog bijgewerkt worden? Spoelpoortjes ofzo, want die voelen aan de verticale zijdes nog wel een beetje scherp aan. Ik had graag wat meer uitleg van iemand die daar ervaring mee heeft. Of is verdere afwerking volgens jullie niet nodig
Bevels aanbrengen, kleine schuine randjes aan de poorten die zorgen dat de zuigerveer niet kan blijven hangen. Gaat de slijtage van de cilinder een flink stuk van omlaag
|
za jun 10, 2006 12:17 am |
|
|
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
Renegade schreef: rs-beuner schreef: ik heb vandaag een 70cc airsal gekocht, alleen nu zeggen ze op verschillende sites dat hij nog wel enigszins afgewerkt moet worden. Wat moet er dan nog bijgewerkt worden? Spoelpoortjes ofzo, want die voelen aan de verticale zijdes nog wel een beetje scherp aan. Ik had graag wat meer uitleg van iemand die daar ervaring mee heeft. Of is verdere afwerking volgens jullie niet nodig Bevels aanbrengen, kleine schuine randjes aan de poorten die zorgen dat de zuigerveer niet kan blijven hangen. Gaat de slijtage van de cilinder een flink stuk van omlaag
dat is niet echt genoeg bij een Airsal cilinder, deze worden std nogal grof afgewerkt.
_________________ B.T. [Bullet Tuning]
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0
|
za jun 10, 2006 2:37 am |
|
|
|