Auteur |
Bericht |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
standaard cilinder gat bij boren?
hey een maatje van mij heeft laatst een cilinder van hem (honda mt5, luchtgekoeld) bewerkt door 2 verbindingen bij te boren vanaf de inlaatpoort naar de spoelpoorten. mijn vraag is: wat is je winst hiermee, en is dit ook mogelijk met een am6 cilinder (gilardoni2, watergekoeld dus)
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
za apr 30, 2011 12:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm Berichten: 2159
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
je totale opp van de spoelpoorten is groter. Je zult dus meer bezinemengsel in je cilinder krijgen. Daardoor krijg je sterkere pulsen in je uitlaat en dus meer vermogen.
overigens zou ik niet lukraak ergens gaan boren.
|
za apr 30, 2011 12:44 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
hmm nee dat dacht ik al.... hoe kun je bepalen waar je zou moeten boren? (zijn daar richtlijnen/vuistregels voor) ik kijk het sws eerst nog een tijdje aan bij die maat van mij, als dat binnen een week vastnaait doe ik t niet
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
za apr 30, 2011 12:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
Haha, dekselse beunhaas.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
za apr 30, 2011 1:13 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
ff voor de duidelijk heid: je boort dus niet in de wand bij deze methode
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
za apr 30, 2011 1:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
Oh, ik snap nu pas wat je bedoelt. Je verneukt op deze manier alleen de flow, creëert geen extra weg of ruimte voor gas van de carters naar de verbrandingskamer.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
za apr 30, 2011 4:22 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm Berichten: 2159
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
jah idd. dan vergroot je het opp van je spoelpoorten dus neit.
|
za apr 30, 2011 10:01 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
hmm vreemd.... hij ging met zjin standaard cil eerst 40, toen 80, en toen naaide hij vast omdat hij dacht dat ie niet in hoefde te rijden....
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
za apr 30, 2011 10:03 pm |
Persoonlijk album
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
Dat zal andere oorzaken hebben gehad dan.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
za apr 30, 2011 10:09 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
dat van die 80 km/u of dat van die vastloper?
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
za apr 30, 2011 10:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
Beiden.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
za apr 30, 2011 10:17 pm |
|
|
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
je zal er niet veel mee winnen op deze manier, maak je daadwerkelijk in de wand ook meer spoelpoorten levert dit wel winst. zoals jij beschrijft kan je wel wat winst maken. maar niet veel. je flow kan verbeteren ligt net aan hoe het int carter loopt. als je dit doet bij am6 koop ook ffies kneedbaar metaal, dit zal je wel nodig hebben aangezien je carters vrij dun zijn
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
zo mei 01, 2011 3:11 pm |
|
|
kenny77
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 22, 2011 5:53 pm Berichten: 319
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
Bij cilinder met membraan op de cilinder, levert de zogenaamde aux-poorten (dus die 2 kanalen) meer vermogen voor de powerband
Je moet er wel rekening mee houden dat beide kanalen even groot, even lang en onder de zelfde hoek staan, anders krijg je een ongelijke spoeling.
|
zo mei 01, 2011 4:05 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
wat bedoel je precies met ''membraan op de cilinder?'' edit; dit idee?
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
zo mei 01, 2011 10:25 pm |
Persoonlijk album
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: standaard cilinder gat bij boren?
Een motor die zijn inlaat op de cilinder staat ipv op het carter.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
zo mei 01, 2011 10:26 pm |
|
|
|