Auteur |
Bericht |
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
 'Doorzichtige' lak
hey, ik zou graag mijn velgen van mijn toekomstige brommer in het 'doorzichtig' rood laten spuiten. Wat ik hiermee bedoel, is dat de metaalglans er nog iets doorkomt. zoals hier:   Maar hoe noemt dit eigenlijk? Ik had zo'n idee dat 't candylak noemde, maar ik weet het niet zeker. Alvast bedankt PS: laatste afbeelding openen in nieuw tabblad, dan doet ie 't.
di maart 29, 2011 10:10 pm |
|
 |
ThomasSX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 4:14 pm Berichten: 4505 Woonplaats: Hedikhuizen [NB]
|
 Re: 'Doorzichtige' lak
dat is aluminium dat is geanodiseerd
_________________ Thomzz Creationzz Derbi zupfamoto: viewtopic.php?f=11&t=16304 <3 petertzr
|
di maart 29, 2011 10:17 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
en ja dat is supermooi! 
|
di maart 29, 2011 10:19 pm |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
|
ThomasSX schreef: dat is aluminium dat is geanodiseerd Dus als 't geen alu is gaat het niet?
di maart 29, 2011 10:21 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
nee joh!
titanium kan ook :p
|
di maart 29, 2011 10:22 pm |
|
 |
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
RS50Rick schreef: ThomasSX schreef: dat is aluminium dat is geanodiseerd Dus als 't geen alu is gaat het niet? Heb je zelf al iets over anodiseren opgezocht luie donder?
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
di maart 29, 2011 10:24 pm |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
|
Maup schreef: RS50Rick schreef: ThomasSX schreef: dat is aluminium dat is geanodiseerd Dus als 't geen alu is gaat het niet? Heb je zelf al iets over anodiseren opgezocht luie donder? Jawel, maar het zegt 'zoals alu en titanium'... Denk eig dat de velgen sowieso alu zijn op mijn brom.
di maart 29, 2011 10:26 pm |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
|
En ik lees ook net dat 't afgeraden wordt bij gebruikte velgen... Ik kan toch moeilijk 600euro geven aan nieuwe velgen omdat ik ze graag in 'n ander kleur zou steken? Kan het erg kwaad dan?
di maart 29, 2011 10:32 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
laat ze gewoon poedercoaten. ga niet anodiseren als je niet zeker bent van een geod resultaat.
sumo-rider kan je hier wel iets meer over vertellen. die is nu een velg aan het ontanodiseren ofzoiets.
|
di maart 29, 2011 10:34 pm |
|
 |
RS50Rick
ApriliaForum Member
|
PeteRSchouten schreef: laat ze gewoon poedercoaten. ga niet anodiseren als je niet zeker bent van een geod resultaat.
sumo-rider kan je hier wel iets meer over vertellen. die is nu een velg aan het ontanodiseren ofzoiets. Goed idee Ik kijk eerst hoe het allemaal zit, vraag beetje rond. En denk er dan eens goed over na. EDIT: 't zijn wel spaakwielen hé, dus is poedercoaten wel mogelijk dan?
di maart 29, 2011 10:36 pm |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
PeteRSchouten schreef: laat ze gewoon poedercoaten. ga niet anodiseren als je niet zeker bent van een geod resultaat.
sumo-rider kan je hier wel iets meer over vertellen. die is nu een velg aan het ontanodiseren ofzoiets. Dat is gewoon een duur woord voor ontroesten, maar roest vormt zich alleen op ijzer en ijzer gebruiken we niet meer in de werktuigbouwkunde, dus noemen we het oxidatie. Wat dan weer niets met het in een kleur anodiseren te maken heeft. Spuit het gewoon metalic rood?
di maart 29, 2011 10:41 pm |
|
 |
Sanno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 9:06 am Berichten: 2739 Woonplaats: Terneuzen (zeeland)
|
Ja of spuit het met inktlak/candy. Dus eerst metallic zilvere ondergrond en dan de rood er pas op. Wel door een prof laten doen want het is veel moeilijker om de kleur goed te krijgen dan bij normale kleuren of metallics
wo maart 30, 2011 6:40 pm |
|
 |
|